dressuurzadel Edward Gal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: dressuurzadel Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:12

jolanda10 schreef:
LiSSy schreef:
oh nee? wat denk je van de zaldi new kent, de kentaur electra en zo zijn er vast nog wel meer zadels die een soorgelijke wrong hebben Knipoog

De kentaur Electra heeft geen kniewrongen op het buitenste zweetblad,
Afbeelding
daar zijn idd heel veel zadels van met veel kniewrong onder het zadelblad, dat is appels met peren vergelijken Bloos

pff mag ik ook een vergissingkje maken... ik bedoelde de kentraur andromeda

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:25

Tuurlijk mag je een vergissing maken, maar dat kan ik toch niet ruiken??
'Pfff' vind ik wel wat overdreven reactie hoor.

Deze kentaur lijkt sprekend op de Zaldi Palatinium. Dat is dus ook die giga diepe zit met de opgesloten kniewrongen. Daar zit dus de 'kneep'.
De diepe zit wordt gecombineerd met de gesloten kniewrongen. Dat geeft een opgesloten en zeer gedwongen zit. De Innova heeft een wat vlakkere zit, maar voor de steun aan de voorzijde lopen de contourblocks al vanaf de zadelboom naar beneden. Hierdoor is je zit open, maar de steun maximaal. DAT is het verschil! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:18

dat vind ik bij de zaldi new kent toch ook... vriendin van mij heeft hem, ik vind die zit niet diep en dat zadel dwingt absoluut niet, maar geeft je toch veel steun

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:30

Ik heb een Zaldi New Kent op proef gehad en een week uitgeprobeerd.
Ik vond het een heerlijk zadel waar ik heel fijn in zat.
Maar die grote 'blokken' op het zweetblad hadden er van mij niet op gehoeven, mijn benen zijn vrij lang en vielen onder dat blok, ik had er dus geen last van en door het model van het zadel lagen mijn benen ook mooi stil.
Dus wat mij betreft had dat blok er gewoon af gekund... Clown

Ik heb nu een zadel met ook alleen een bovenbeenwrong, maar ook die zit er volgens mij bijna overbodig...