Als het te wijd ligt (dus te dicht op de schoft). Dan zegt de zadelmaker toch niet dat hij te krap ligt?
Snap er niks meer van.
Maar als de boom wel te wijd is ga ik met jou advies mee Needje.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snap er niks meer van.
Maar als de boom wel te wijd is ga ik met jou advies mee Needje.
Een nieuwe kan altijd nog (inruilen bij de ruitersportzaak??) aleida_thijs schreef:Nee, het zadel is niet te wijd maar te krap. Iedereen zegt: koop een nieuw zadel (dat ga ik ook doen), voordat je de rug verpest? Maar heb ik dat niet al gedaan? Ik heb hem toch al verkloot/kapotgereden? Ik heb nu geen idee meer waar ik moet beginnen: DA, second opinion, nieuw zadel, andere maker? :S
aleida_thijs schreef:De zadelmaker heeft NIET geadviseerd om voor altijd met een bontje te blijven rijden!! Hij had het ook over een nieuw zadel 'op den duur.'
Als het zadel te krap ligt, betekent het dan dat het altijd al zo is geweest? Ik heb eigenlijk niet echt gemerkt dat hij last had, hij heeft geen zadelnijd, en bokt of springt alleen als hij opgefokt is, zeg maar. Als hij rustig is niet. Toch doet zijn rug pijn, heeft hij er de hele tijd doorheen gelopen??
Mischien ga ik voor een boomloos zadel, maar hij heeft wel een hoge schoft...
Chrisss: Ik zal iig even op de site gaan kijken!

Citaat:ik vraag me af wat er van het dier wordt als deze bijv. een koliekoperatie moet ondergaan, dat is nl ook duur.

aleida_thijs schreef:Jemig, al die reacties van: "en wat doe je nu als hij koliek krijgt, alles is duur, blablabla..."
Kom op he, we zijn niet arm hoor![]()
We gaan waarchijnlijk een nieuw zadel kopen, nadat er iemand is geweest van het msfc. Die kan dan ook vertellen of er een otheopaat bij moet komen, en wat er met het zadel moet. Misschien wordt er wel aangeraden om met een boomloos zadel te rijden, zo'n hoge schoft heeft hij nou ook weer niet.
Maar kom op mensen, hou nou op over dat: wat nou als....
Misschien dacht iemand dat we geen geld hadden voor een nieuw zadel? En heeft iedereen dat overgenomen, maar dat is dus niet waar
EstherL Dit is allemaal al besproken en een bontje kan wel degelijk iets betekenen, maar het is geen goede oplossing voor altijd. Vandaar mijn beslissing. We bellen een msfc'er, vragen wat er met de rug/het zadel moet gebeuren, en het advies dat we krijgen wordt uigevoerd...