nickyu schreef:@alane de sommer zadels zijn idd fijne degelijke zadels
samen met de bates zijn zeker mijn 2 favorieten
nu is bates weer geen duits merk
maar zeker wel een aanrader ,ben zeker 30 jaar oude bates zadels tegen gekomen die in een verbazing wekkende goede staat waren , beter als de oudere stuben, kieffer en chips hoe heet dan andere merk
Ik kom ook veel oudere zadels tegen, van stubben, en passier... en die zijn ook in zeer goede conditie.. zo ook de max benz...
Is ook ene beetje hoe de mensen er mee omgaan.
Wij hebben weer een sommer erbij gekocht, naast de Barsnby (ook mijn 2e en zeer tevreden over) en de jaquar...
en dan is er nog Lemetex, of kloster schöntal (krijgen volgens mij alweer een nieuwe naam
)
nickyu schreef:ter info hebben hier weer een gebroken boom zadel
en weer geen zm maar een merk zadel ..
kan zijn dat de mensen die een zm hebben deze eerder boven hun bed hangen ivm leer slijtage maar vind het wel opvallen
ook hier is het leder nog zeker bruikbaar genoeg (niet dun of erger door gesleten)
Als een zm zadel stuk gaat, dan komen die vaak in de vuilnis erecht, je kunt ze ook niet reparen.
De kans dat je dan een merkzadel (ga er even vanuit dat je een duurder merk bedoelt
) tegen komt met een gebroken boom is veel groter (nog maar te zwijgen over de mensen die bewust hun zadel verkopen en weten dat de boom stuk is)