Bit met koperen spiralen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bit met koperen spiralen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:26

Dit wordt allemaal gemaakt en verkocht...
Dus dan aannemen dat het dan wel oke is....helaas
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:27

Nou eind februari ben je welkom in Anderen Lachen. We zitten nu druk met de verhuizing dus het schikt nu even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:30

graag Ja
Als jij mij komt halen, ben geen auto held.
Maar ik kom hem graag rijden op een gewoon bit.

Je bent 15 en hebt nog een hoop te leren..ik ben 34 en heb nog een hoop te leren.
Maar wat mij als 15 jarige al geleerd werd, je rijd op een gewone trens zonder hulpmiddelen.
Dat kan op op elk paard, kun je dat niet zul je langer moeten oefenen.
Ik heb daarna een paar honderd paarden gereden..en weet je..wat ik toen geleerd heb is waar Ja
Want er waren ook paarden bij die alles al in de mond hadden gehad...en simpel...nee niet echt..maar daarna te rijden op een trens..ja Ja

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:35

Ik kan ook geen auto rijden Clown maar mocht je eens in de buurt zijn ben je welkom. Tuurlijk kan ieder paard gereden worden op een trens . Ik heb niet gezegt dat dit niet zo is. En ik heb ook al zat paarden op een trens gereden. Gaat allemaal prima. Maar dit is een lastig paard, 15 jaar vereden ( lees altijd op de kop moeten lopen en keihard in de mond ) en heb wat veulens gebaart. Ontzettend veel stelling als ik rijd. En ik denk dat jullie een beetje het beeld hebben dat wanneer iets mij niet op de normale manier lukt dat ik naar alle voormogelijke hulpmiddelen neig. Als je dan toch bij mij bent (:+) zal ik laten zien dat ik heel normaal kan rijden op een trensje op een ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:41

Mooi dat het op een ander kan Ja
En dan ga je op deze gewoon ook verder oefenen op een gewoon bit.
Paard blij en jij leert er een hele hoop van Ja
Kom je weer eens een ander moeilijker paard tegen gaat het je al weer veels sneller goed af Ja

Laat je aub niet verleiden tot een snelle weg...want die weg is niet snel...dat lijkt alleen maar.
Zonder basis kun je niet verder.
En kan je instructrice die basis niet geven...ander zoeken. Geeft alleen maar de onkunde van die persoon weer omdat die geen oplossingen weet.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:05

Nou, en gewone trens... Ik vind een dubble gebroken ook 'gewone' een teken van respect tegenover ons paarden. Want een enkel gebroken trens die kan ietsje te makkelijk scharen en tegen de gehemelt aan drukken.

Trouwens, wij hebben ons pony altijd zonder sperriem gereden, maar ik heb net vandaag de riem weer op gedaan, niet te strak, maar om even de bit wat rustiger in haar mond te laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:06

Wie zegt dat een dubbel gebroken trens geen gewone trens is? Lachen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:17

ok ok ok !!
goed zo!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:46

runningkawa schreef:
toch tijd dat die mensen eens gaan babbelen met een scheikunde leraar
Maar ze verkopen liever, anders gaat de klant het elders wel halen Verdrietig

koperen rollen bit werkt precies zo;
http://www.techna.nl/Begrippen/Volta/ha ... tterij.htm

lijkt me heeeeeeeeerlijk

Ik vind wel dat er een handleiding bij zo'n bit moet

Als paardeneigenaar EERST ZELF UITPROBEREN voelen hoe dat voelt

dan belandt ie vanzelf wel in de prullenbak Boos!

TKTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:08

Waarom heeft iedereen het over zelf het bit in de mond leggen!? Een mens is geen paard en een paard is geen mens. Omdat wij mischien schokjes voelen als we een punteslijper op onze tong leggen okee, Maar zoals ook al door andere is gezegd zijn dit totaal andere metalen, maar dat wil nog niet zeggen dat je paard het dan ook zo voelt.

Een paard vind een emmer slobber heerlijk, wij geloof ik niet!?

Wat een paard precies voelt en denkt moet je niet gaan vergelijken met de gevoelens en gedachten van een mens.
De wetenschappelijke feiten(het potentiaal verschil) wijzen erop dat het paard het nauwelijks tot niet zal voelen als schokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:52

Er zijn geen wetenschappelijk feiten uitgevoerd in de paardenmond...daarom kun je idd niet bewijzen dat hij het voelt, maar ook niet bewijzen dat hij het niet voelt.
Je kunt wel je menselijk verstand laten spelen... waarom zou het overal voelbaar zijn behalve in een paardenmond Pling
(overigens vind ik het woord schokjes ook te groot, maar gebruik liever nare prikkeling)

En een paard voelt een vlieg landen op zijn lijf..dus duidelijk dat zijn gevoel niet minder is dan dat van ons.
Verder weten we dat een paard puur is, daarmee bedoel ik, wij zijn gewend aan heel veel dingen bloot te staan. zowel met eten, maar ook straling van tv enz.
Wij voelen bijv geen spanning van het trein spoor...veel paarden durven er toch niet zomaar over.

Verder is het idd zo dat een paard vaak relatief gezien minder medicijnen nodig heeft per kilo dan een mens...omdat hij zo puur is.

is zijn gevoel dan minder??

Mijn gezond verstand zegt mij dat het onzin is
Mijn gezond verstand zegt ook dat waar niks rt verbeterd word en een paard ineens het bit los laat...er ook iets niet zo maar goed is...

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:58

Ik heb dus net mijn rolletjes bit gehaald. En dus ook direct bij mezelf in de mond gestopt Nagelbijten / Gniffelen. En wat denk je ? Ik voelde geen schok, geen prikkeling, niks ! Alleen wat koud metaal... Ik vond het zelfs eerder een fijn gevoel dat een pijnlijk/onprettig gevoel. Ik voelde écht geen schok/prikkeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 02:02

proficiat, nu maar hopen dat je paard dat ook heeft..maar die garantie heb je dus niet
En gezien hoe een batterij gemaakt wordt...jakkes

kan dit niet snappen, na waarschuwing een verboden bit in hangen...onbegrijpelijk... ik word daar dus erg naar van...
Ik mag dan ook hopen dat ze jou op het wedstrijd terrein eruit pikken en je een boete en rijontzegging geven...

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:13

Gelukkig ben ik niet zo achterlijk om er mee te starten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:37

Maar wel zo achterlijk het te gebruiken?
Waarom wel een verboden bit thuis gebruiken?
Denk je dat ze het voor de lol hebben verboden?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:03

ik wil ook nog iets zeggen over het rolletjesbit, iemand die ik ken heeft er vroeger met haar paard mee gereden omdat hij er vaak hard vandoor gaat en dan zijn bit vastneemt.
het heeft niets geholpen, het paard werd alleen lastiger, dat bit ligt nu dus ook ergens in de kast te hangen.

ik heb zelf ok nog een vraagje voor jullie, dit is mijn bit:
http://dekroo.com/product_images/2_turnado.jpg
er zit aurigan in blijkbaar maar ik weet niet wat dit is, kan iemand mij dat uitleggen.
ik heb wel overal gelezen dat het een positieve werking heeft maar ik wil dus ook graag weten wat het eigenlijk is.
je ziet ook een stukje mat 'metaal' maar dat ging er dus af bij mijn paard, weet iemand of dat normaal is en waar dat stukje mat 'metaal' voor dient??
voor de rest, mijn paard loopt hier heel fijn op, het is geen paard dat snel knabbelt op zijn bit.
maar op dit bit is het toch wel verbeterd.

tot slot: vinden jullie dit een 'slecht' bit of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:08

Dat bit ken ik niet, ook nooit in de handen gehad.
Dus geen idee hoe dat zit met dat matte en blinkende stuk?
Is dat allemaal gewoon hetzelfde aurigan maar dan anders bewerkt?
Zelf ben ik niet echt een enkel gebroken fan Lachen

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:16

ik weet zelf niet goed hoe dat met het aurigan zit.
ik kocht het bit en er stond aurigan in gegrift zeg maar aan de zijkant.
ik denk dat het enkel of dubbel gebroken afhangt van je paard.
van dubbel zeggen ze dat het zachter is maar dat geeft dan weer meer druk op de lagen dan een enkel gebroken bit.(die info heb ik van mijn paardentandarts)
ik ben met hem beginnen rijden met een bustrens maar daar liep hij niet zo heel fijn op en op aanraden van m'n lesgeefster heb ik van iemand een watertrensje geleend.
dit was al een stuk beter maar ze zei dat een koper mondstuk mss fijner zou zijn voor mijn paard.
dat heb ik dus ook geprobeerd en dat ging goed.
ook heb ik een dubbelgebroken bit geprobeerd, mijn paard liep er absoluut niet fijn op.
ik heb bewust gekozen voor de watertrens omdat daat de ringen kunnen draaien, het koper omdat hij er fijner op liep en het enkelgebroken omdat de dubbelgebroken en helemaal niet ging.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:37

PollyB schreef:
Gelukkig ben ik niet zo achterlijk om er mee te starten Verward

maar wel om er mee te rijden Rolleyes

ik snap je niet, jij hebt echt een groot probleem met je paard als je zo'n bit nodig hebt om te kunnen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:29

Idd Arabesk
Maar je paard de schuld geven is zoveel makkelijker dan naar je eigen (on)kunde kijken...

Door dit soort mensen worden ruitersportzaken rijk (en hebben de mensen in frankrijk hun paardenbiefstukje op de bord)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:37

ik gebruik ook zo'n rolletjes bit, ik merk er niks van dat mijn paard een nare prikkeling krijgt, als hij wil pakt ie m nog steeds vast, en hij kauwt er ook gewoon op als op een normaal bit

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:45

ik heb mijn paard ook heel lang op zo'n rolletjes bit gereden....hij laat echt niet los!!!

rijd nu sinds een jaartje op cyprium dat is echt een superbit!!!
hij kan ineens nageven en ontspannen op beide teugels....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:47

Ik vind kauwen op het bit ook altijd een rare uitspraak
Ik wil dat mijn paard zijn mond gewoon rustig en ontspannen gesloten houd.

En natuurlijk kan hij hem nog vastpakken, alleen veel durven dat niet...maar goed het is idd zo dat het ene mens ook eerder iets voelt dan de ander, dus bij paarden ook.
Wil daarmee niet zeggen dat het vriendelijk en goed is

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:50

owh mijn paard heeft zijn mond ook wel dicht, maar ik ga hem niet verbieden om op het bit te knabbelen.

uiteindelijk is geen enkel bit vriendelijk omdat het niet hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:53

Dat kun je ze ook niet verbieden, zou niet weten hoe tenminste.
Maar ik zie regelmatig paarden echt kauwen...kan me niet voorstellen dat dat hoort.
Dat is imo dan geen ontspanning. Dus ik ben blij dat die van mij de mond gewoon gesloten hebben en de hulpen gewoon door laten komen. En dat op gewone trenzen die toegestaan zijn in de dressuur.