Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikkii_Lisa schreef:Ik zou nou nooit met een bordeaux rijbroek aan met een roze dekje gaan rijden, maar dat is natuurlijk iets wat per persoon heel erg verschilt
dus ook niet omdat het dan mooier zou staan bij het dekje)

) areke schreef:Ik vindt het alleen zo jammer dat dit weer een topic is waar set en slecht tuig aan elkaar gekoppeld worden.
)

dresspaard schreef:Loop je paard daar anders van dan?
Mijn paard loopt er echt niet anders van als ik er als een versierde kerstboom op zit hoor:p
Ik trek aan wat ik lekker vind zitten of dat nou de ene keer een pimpelpaarse broek is die pico bello zit in combinatie met een groen dekje dan zou dat mij een wordt wezen.
Ik rij zelf fijner als mijn broek lekker zit ongeacht of die bij mn dekje past.
Mijn paard loopt fijn onder de dekjes die ik gebruik of die nou bij mijn broek passen of niet.
(ik vind bijv. een bruin dekje mooi bij mijn paard staan maar zou zelf niet gauw een bruin tint rijbroek kopen omdat die mij niet staat en ik dat niet zo mooi vind voor mijzelfdus ook niet omdat het dan mooier zou staan bij het dekje)
Ze loopt zoals het die dag gaat!
Ik rij ook echt niet van de een op andere dag ineens zoals anky als ik anky op mijn pad heb staan.
Daarmee zeg ik niet dat je niet van mooie spullen mag houden.
En tuurlijk betekent het niet dat de mensen die van setjes afwisselen houden per definitie een slecht passend zadel en hoofdstel hebben, maar helaas zie je gewoon vaak dat mensen te veel naar andere dingen kijken en zich met anderen willen meten en zo de mooi voor de noodzaak laten gaan en ja dan vind ik het jammer.
Ik koop dekjes die ik mooi vind en die fijn voor mijn paard zijn.
En ja dan zijn dat heus wel eens dekjes die enorm in de mode zijn zoals de Pk pad.
Maar die is gewoon fijn. Nu heb ik hem in een kleur die ik mooi vind maar daarbij gekeken naar de kleur van mijn paard. Niet naar de kleur van mijn rijbroeken:p

Ik gebruik Anky pads omdat het duurzaam materiaal is, makkelijk schoon te houden is, het comfortabel ligt op mijn pony en omdat ze vaak leuke, rustige bruintinten heeft zonder een biesje hier, logo daar. Een rustig en tijdloos dekje. 

, heb vandaag wel geleerd dat er in ons huis GEEEN 2ehands zadels meer komen

Nikkii_Lisa schreef:Maar past dat zadel dan?
Als het 200 euro kost en het ligt prima zie ik het probleem niet?
En dan zeggen: Ja maar daar heb ik het geld niet voor! Straks hebben ze helemaal geen geld meer omdat het paard ontzettende rugproblemen heeft. Probeer dan te minderen op de drang om met de mode mee te gaan! Natuurlijk mag je al deze dingetjes kopen, ik ben daar zelf ook best bedreven in. Alles met een leuk fel kleurtje vind ik helemaal te gek en ik koop ook wel eens iets wat eigenlijk onnodig is, zoals nóg een halster. Ik heb er al 5 maar net dat ene halster en dat ene kleurtje maken het weer speciaal. Maar ik stel wel prioriteiten, ik heb een goed zadel van goede kwaliteit en het hoofdstel en bit zijn ook kwalitatief heel goed.