Kieffer hoofdstel(Bakstuk breekt zo af)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: Kieffer hoofdstel(Bakstuk breekt zo af)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:43

Lara_Silver schreef:
Gebruiken ze wel echt leer, niet geperst karton ofzo? Nors opkijken Heb geruchten gehoord dat de zadelmarkt dit ook doet, maar ik heb tot nu toe (maandje Tong uitsteken) nog goede ervaring met zadelmarkt. (nee niet met de zadels, hoofdstel+borsttuig Knipoog)
Van een vooraanstaand merk als kieffer zou je eigenlijk wel flinke kwaliteit verwachten...

Ja natuurlijk is het goed leer en geen karton.
Je hebt het niet over hoofdstelletjes van 15 euro zoals bij de zadelmarkt.
Ik denk eerder dat er verschillende soorten leer worden ingekocht en de ene keer is de kwaliteit beter als de andere keer.
Ze moeten aan minimale eisen voldoen en daar voldoen ze ook wel aan.
Fabrieksfouten hou je altijd.
Ik heb zoals eerder te lezen is genoeg kieffer hoofdstellen,borstuig enz. en heb op de goldline na geen enkele slechte ervaring en dan is dat omdat de gespen slecht gespoten zijn.
TS moet gewoon terug gaan,geen genoegen nemen met een reparatie maar een nieuw hoofdstel.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:24

Ik denk ook niet dat het goed te repareren valt, omdat het niet het bakstuk zelf is, maar het stuk daarboven en dat zit weer helemaal vast aan het kopstuk, het zou dan heel lelijk worden en binnen de kortste keren weer kapot gaan.
Hoelang garantie heb je eigenlijk?
Ik heb 2 hoofdstellen van Kieffer en die kapot is gegaan is niet soepel te krijgen en die andere is juist heel soepel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:31

Meetje22 schreef:
Lara_Silver schreef:
Gebruiken ze wel echt leer, niet geperst karton ofzo? Nors opkijken Heb geruchten gehoord dat de zadelmarkt dit ook doet, maar ik heb tot nu toe (maandje Tong uitsteken) nog goede ervaring met zadelmarkt. (nee niet met de zadels, hoofdstel+borsttuig Knipoog)
Van een vooraanstaand merk als kieffer zou je eigenlijk wel flinke kwaliteit verwachten...

Ja natuurlijk is het goed leer en geen karton.
Je hebt het niet over hoofdstelletjes van 15 euro zoals bij de zadelmarkt.
Ik denk eerder dat er verschillende soorten leer worden ingekocht en de ene keer is de kwaliteit beter als de andere keer.
Ze moeten aan minimale eisen voldoen en daar voldoen ze ook wel aan.
Fabrieksfouten hou je altijd.
Ik heb zoals eerder te lezen is genoeg kieffer hoofdstellen,borstuig enz. en heb op de goldline na geen enkele slechte ervaring en dan is dat omdat de gespen slecht gespoten zijn.
TS moet gewoon terug gaan,geen genoegen nemen met een reparatie maar een nieuw hoofdstel.

Nee ik weet wel een beetje van de prijzen van dat soort hoofstellen en idd dat kun je niet met zadelmarkt vergelijken.
Met dat laatste ben ik het eens, zelfs na een reparatie is het altijd zwakker, een nieuw hoofstel is zeker 'op zijn plaats' in deze situatie, je betaald immers in de verwachting dat het wel een paar jaartjes mee gaat..

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:53

Ik heb die schilfers ook gehad bij de Kieffer die ik eerst had voor Zatje, daarvan gingen ook spontaan stiksels los op plaatsen waar geen kracht op stond en nog meer ellende. Het leer is vergeleken bij mn oude Kieffer echt niet zo mooi en degelijk. Ik heb hem terug gebracht naar de divoza, netjes mn geld terug gekregen en met bijbetaling maar een stubben gehaald en deze is echt heel erg fijn.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:31

Ik heb geen flauw idee hoe lang je er garantie op hebt.
Ligt er ook wel aan waar je em gekocht hebt.
De ene zaak is nou eenmaal makkelijker als de andere.
Maar laten repareren is zeker geen optie,maakt het niet mooier en het blijft toch zwak.
Is de ene plaats verstevigd dan laat de andere wel los.
Of ze moeten er een geheel nieuw kopstuk opzetten,das een ander verhaal.
Maar er staat dat de ene soepeler is als de andere en dat klopt idd.
Salsgeber,maike en innsbruck zijn heel soepel.
Bicolor,Julie,silverline,goldline zijn juist veel minder soepel.
Ze zitten wel allemaal rond dezelfde prijs 120 euro ong. dus daar kan het niet aan liggen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:28

Ik heb nooit problemen gehad met Kieffer spullen,

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:25

Stom is dat eigenlijk he, heel veel mensen hebben problemen en ook weer een paar die juist nooit iets gehad hebben.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:22

Ik ben vandaag terug geweest, ze gaan Kieffer opbellen.
Ik ben er niet blij mee, want nou kan ik weer een paar dagen niet rijden.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:32

ik ben benieuwd wat ze er van zeggen, dit mag echt niet zo snel gebeuren zeg.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:33

heb je niet even een ander hoofdstel?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:24

Ik heb een hoofdstel voor mijn paard en voor onze haflinger en die hebben full en waudrey een kleine cob.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:40

Ik heb ook kieffers voor mijn paarden,ik vind het fijne hoofdstellen.Heb er eentje kapot gehad,maar dat was mijn eigen stomme schuld .Ik laat mijn paard in de bak even wachten omdat ik iets moet pakken,normaal blijft ze staan maar nu kwam er net een crosmotor langs de bak.Paard schrikt,gooit haar hoofd omhoog en blijft met het hoofdstel achter een paal hangen.Hoofdsel op twee plaatsen gebroken Bloos

Ik heb ook zadels van kieffer,eentje is er 10 jaar oud en het ziet er nog als nieuw uit.Mij hoor je niet klagen.Maar natuurlijk kan er altijd een productie fout ergens zitten dus ik zou zeker proberen er mee terug te gaan.

Meetje bij ons in de ruiterzaak mag je de teugels evt.wissellen als je dat wilt bij aankoop?Maar dat is mischiens service van de zaak?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:14

Ze hebben kieffer gebeld en nu willen ze het hoofdstel opsturen en dan ben ik het weer 2 weken kwijt, kan ik dus weer niet rijden. Als ik GELUK heb krijg ik misschien wel een nieuw kopstuk.
De hele bovenlaag laat los en ze willen alleen een nieuw kopstuk geven? Ik vind dit echt zeer slecht, ik ben zuinig op mijn spullen, want het is allemaal duur zat.. Ik vind het niet normaal dat het hoofdstel gewoon half uit elkaar schilfert.
We hebben al 3 zadels in korte tijd daar gekocht van bijna 2000 euro per stuk en ze kunnen ons geeneens goede service leveren, ik vind het ronduit schandalig.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:16

Watch_Me schreef:
Ze hebben kieffer gebeld en nu willen ze het hoofdstel opsturen en dan ben ik het weer 2 weken kwijt, kan ik dus weer niet rijden. Als ik GELUK heb krijg ik misschien wel een nieuw kopstuk.
De hele bovenlaag laat los en ze willen alleen een nieuw kopstuk geven? Ik vind dit echt zeer slecht, ik ben zuinig op mijn spullen, want het is allemaal duur zat.. Ik vind het niet normaal dat het hoofdstel gewoon half uit elkaar schilfert.
We hebben al 3 zadels in korte tijd daar gekocht van bijna 2000 euro per stuk en ze kunnen ons geeneens goede service leveren, ik vind het ronduit schandalig.

Ja dat is knap lastig en ook niet echt een goede service.
Wat ik enkel niet snap is dat jullie daar voor 6000 euro aan zadels hebben gehaald maar jij maar 1 hoofdstel hebt en bij gebrek hieraan nu 2 weken niet kan rijden.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:36

Ons pa heeft laten merken dat hij het er echt niet mee eens was en nu hebben we dan toch een nieuw hoofdstel mogen uitkiezen..
Iemand die daar werkt heeft ons die zadels verkocht en die heeft gezegd dat ze gewoon een nieuw hoofdstel moesten geven, dat vind ik wel fijn.
Gelukkig is het probleem opgelost.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:48

gelukkig maar! idd over zulke dingen moet je vrij duidelijk wezen! winkels kunnen zo moeilijk doen Slapen

wat voor hoofdstel heb je genomen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:56

een vriendin van mij heeft precies hetzelfde hoofdstel gekocht en bij de 2e keer gebruiken was ie kaduuk.Ze had hem gekocht bij zadelmakerij borneman.Daar heeft ze hem weer terug gebracht om te laten maken.Heeft weken geduurt bij haar voor dat ze hem weer terug had

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:46

Het hangt vaak wel af van de winkel wat voor service je krijgt. Ja En een kapot hoofdstel van meer dan 100 euro is natuurlijk schandalig!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:02

Ik heb nu een stubben gekocht. Moest wel 90 euro bijleggen, maar nu heb ik nog een veel mooier+beter(hoop ik) hoofdstel.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:16

welke heb je van stubben? met die platte brede neusriem? die is zo gaaf!