Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__KELLY schreef:maar ik vind sokken in een schoen iets heel anders als een zadel op je paard, je voet zit echt helemaal om een schoen heen en een zadel licht op het paard.
Mijn theorie er over is dat bij een pad het zadel alleen een paar mm/cm hoger komt te liggen en daardoor niet ineens niet meer past
bij een zadelbontje is mijn theorie dat het zadelbontje de druk van het zadel overneemt en verdeelt. Maarja ik ben geen zadelmaker, en volgensmij hebben zadelmakers er ook nog verschillende meningen over heb ik het iddee. Dat is hetzelfde als de trainingsmethode van anky, volgens theoriën is dat een slechte methode maar de paarden van anky hebben wel altijd winnend resultaat.
crossmonster schreef:__KELLY schreef:maar ik vind sokken in een schoen iets heel anders als een zadel op je paard, je voet zit echt helemaal om een schoen heen en een zadel licht op het paard.
Mijn theorie er over is dat bij een pad het zadel alleen een paar mm/cm hoger komt te liggen en daardoor niet ineens niet meer past
bij een zadelbontje is mijn theorie dat het zadelbontje de druk van het zadel overneemt en verdeelt. Maarja ik ben geen zadelmaker, en volgensmij hebben zadelmakers er ook nog verschillende meningen over heb ik het iddee. Dat is hetzelfde als de trainingsmethode van anky, volgens theoriën is dat een slechte methode maar de paarden van anky hebben wel altijd winnend resultaat.
oei, nu mag jij eens een praktijktestje doen
doe eerst je zadel op zonder dekje, en onthou op welk gat je singel zit aan beide kanten
en dan met pad nogmaals hetzelfde doen,
kan zo maar 2 a 3 gaten schelen, een zadel ligt om een paard,en als jij tussen 2/3 van dat zadel een dikke matras legt, dan krijgt je over die gehele lengte een verdikking
en dan komt whiskunde aan te pas, lengte x breedte = rommel die je tussen je paard stopt
xEsther schreef:een zadelbontje verdeelt de druk toch niet van het zadel of ligt dat nou aan mij?
__KELLY schreef:xEsther schreef:een zadelbontje verdeelt de druk toch niet van het zadel of ligt dat nou aan mij?
Nou al denk jij dat jij het beter weet vertel het dan eens
_Nicky schreef:moet zeggen dat PK pads ook prettig zijn. Ze zijn flexibeler en zachter dan de Anky pads.
Chaddie93 schreef:Het scheelt in ieder heel veel geld.. of je nou een anky dek koopt of een hh.
ingvdh schreef:maar niet echt dikker dan het gemiddelde dek wat je ziet in de winkel tegenwoordig, dus dat argument
gamblerlover schreef:ingvdh schreef:maar niet echt dikker dan het gemiddelde dek wat je ziet in de winkel tegenwoordig, dus dat argument
Maar dit is ook een slecht onderbouwd argument dat ze wel goed zouden zijn. Naar mijn mening zijn idd alle dekjes van de dikte van de ankypads niet goed voor een paard. Dat zo ongeveer alle ruitersportzaken volliggen met dekjes van die dikte maakt het dekje niet beter voor de pasvorm van je zadel wat aan is gepast zonder dekje.
Ik hoor veel argumenten als ze nemen veel zweet op, zijn slijvast, mooie kleuren e.d. maar nogmaals hier heeft het paard niets aan...
cremellogek schreef:Misschien moet je mijn vorige post even lezen. Anky-pads zijn zachte dikke pads als je zo in je handen hebt. Maar druk je zo'n dekje plat (wat gebeurd als ze onder je zadel liggen met jezelf er ook nog op), dan wordt deze dunner dan de dun ogende doorgestikte dekjes die jij dun en beter vindt.
Pads maken het zadel dus helemaal niet smaller of knellend..
Ir111 schreef:Chaddie93 schreef:Het scheelt in ieder heel veel geld.. of je nou een anky dek koopt of een hh.
Dat scheelt weldegelijk heel veel. Een HH kun je meestal na 2 jaar weggooien omdat het versleten is. Een Anky is na een aantal jaar gebruik nog gewoon mooi. Goedkoop is in dit geval duurkoop is mijn ervaring.