Sodeletuut schreef:ik vind zo'n bondje wel mooi enzo.. er zijn echt heel veel mensen die ermee rijden 'voor de mooi' zegmaar.. ik weet niet hoor, volgens mij is het gewoon een rage
een rage is het zeker
zelfde met bandages etc
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sodeletuut schreef:ik vind zo'n bondje wel mooi enzo.. er zijn echt heel veel mensen die ermee rijden 'voor de mooi' zegmaar.. ik weet niet hoor, volgens mij is het gewoon een rage
zelfde met bandages etc
: maar wat ik niet snap:feliciaa schreef:Nee, want de kamer is er voor om de ruggegraat vrijheid van beweging te geven, het paard kan dan buigen in zijn rug en zijn rug ontspannen. Als je de kamer volstopt heeft het paard niet de mogelijkheid om zijn ruggegraat te bewegen en zal hij dus erg stijf gaan lopen..

)feliciaa schreef:Het ingetrokken vocht krijg je er alleen niet uit door je zadel gewoon vaak te poetsen, hierdoor worden je kussens op den duur harder en zal je toch iets eerder aan een nieuw zadel toezijn als met dekje..
foxy80 schreef:yorghos, gebruikte je dan geen beschermende katoenen hoes over die gelpad?
feliciaa schreef:Nee, want de kamer is er voor om de ruggegraat vrijheid van beweging te geven, het paard kan dan buigen in zijn rug en zijn rug ontspannen. Als je de kamer volstopt heeft het paard niet de mogelijkheid om zijn ruggegraat te bewegen en zal hij dus erg stijf gaan lopen..
feliciaa schreef:voor oudere paarden is het inderdaad weer anders, die hebben vaak niet meer een mooie ronde rug, de ruggegraat komt vaak wat meer boven op de rug te liggen en de bespiering zakt wat af.. Bij zulke paarden zou een bontje inderdaad wel kunnen helpen o.i.d..