Duitse neusriem.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Duitse neusriem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:46

bij tandenknarsen is er eigenlijk altijd spanning in de kaak. en concentratie of niet, er moet ontspanning in de kaak zijn. gespannen concentratie is niet de bedoeling, daarom krijg je er geen punten voor.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:07

Ik geef je zeker geen ongelijk. Maar het is een ander soort spanning dan dat de jury denkt dat het is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:38

je bedoelt meer opwinding zeg maar? voor de wedstrijd enzo, dus meer in positieve zin? tja dat vind ik persoonlijk wel begrijpelijk, wij hebben een paard op stal die ook alles nog erg spannend vond, die krulde zich dan een beetje op van voor. de jury gaf aan te begrijpen waarom dat was, maar de punten gingen er toch af. nu is het paard meer ontspannen (ook wat meer ervaren) en gaat het beter, waardoor de jury het betreffende commentaar niet meer geeft.
als het spanning door opwinding is lijkt het me gewoon een kwestie van ervaring opdoen voor het dier. thuis grondwerk doen om je vertrouwensband te sterken kan dan heel veel verschil maken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:47

We zijn nu negen of tien keer op wedstrijd geweest, vroeger had hij meestal outdoorwedstrijd op gras (in NL) Bij mij is het altijd op andere maneges, En veel verschillende binnenbakken. Buiten vindt hij het allemaal niet zo spannend, maar binnen wel, dan knarst hij ook meer. Het vertrouwen is er 100%