wat vinden jullie van beugels onder het zweetblad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Re: wat vinden jullie van beugels onder het zweetblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:58

Ik heb ook nooit gemerkt dat zweetbladen ervan uitrekken, maar zelf heb ik ze er altijd boven.
Schijnt wel zo te zijn dat sommige merken geen garantie geven als je de beugelriemen onder het zweetblad draagt. De beschadigingen vanaf onder zouden groter kunnen zijn dan vanaf boven door de gesp. Geen idee of het (beide) waar is, maar dat is wat ik heb gehoord.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:01

ik draag de beugelriemen er ook overheen, mijn beugelriemen zijn erg kort (gezegend met korte pootjes!) en in comb met een buffelleren zweetblad (is erg soepel) rolt het zweetblad giga op...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:07

Citaat:
Ik rijd vaak met chaps + sokken. Als je dan met je kuit tegen die beugelriem aanzit gaat dat bij mij irriteren.

Nou weet ik niet hoe jouw beugelriem bij je kuit komt, maar dat lukt mij niet!
Misschien heb ik stillere benen...???
Zou natuurlijk kunnen omdat ik altijd met kortere beugels rij dan een gemiddelde ruiter.. vanwege mijn springzadels..

Ik rij ook met chaps, en heb mijn beugelriemen altijd over het zweetblad heen liggen.
Doordat ik deze er overheen heb, wordt mijn zweetblad in model gedrukt (is nog een nieuw zadel) en ligt mijn zweetblad zo dicht mogelijk bij het paard.
Verder zijn het springzadels, die met regelmaat op jonge paarden liggen, en dan moet alles los kunnen in geval van nood. Daarom voor mij geen beugelriemen onderlangs, geen kunsstof beugelriemen.. etc..

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:09

Jolliegirl schreef:
Megamutsj schreef:
Ik heb mijn beugels ook onder mijn zweetbladen zitten. Gewoon om het krassen te voorkomen.
Verder ben ik er al enkele keren van me paard afgedonderd en elke keer vlogen me beugels gewoon uit me voeten hoor. Dus onveilig is het in ieder geval niet.

uit je voeten ja, niet van de haak als je blijft hangen dus Lachen

Je beugel(riem) schiet wel degelijk los, ook als je hem onder je zweetblad draagt.
Laatst nam mijn vriend met paard aan de hand de bocht een beetje te krap. Hierdoor bleef de beugel achter de deur hangen. Hij lag er gelijk naast (draag mijn beugels onder het zweetblad). Wel moet ik zeggen dat ik het klipje waar de beugel aan hangt nooit omhoog heb (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Laatst bijgewerkt door blizzard2000 op 19-12-07 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:12

Ik heb een wintec zadel en daar zit een soort extra singel aan het zweetblad, echt heel raar. Maar daardoor kunnen mijn beugels dus niet onder het zweetblad (tenminste lijkt mij niet lekker als je je been niet meer goed kan bewegen daardoor)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:19

ik ga ze er ook maar eens onder doen eens kijken hoe dat zit.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:22

Aman_ schreef:
Ik heb mijn beugels ook onder het zweetblad zitten. Vind het
mooier en hou zo mijn benen stiller. Lachen

Die haken zitten bij mij altijd omhoog, aangezien mijn beugelriemen er ander heel makkelijk afschieten. En ik draag ze onder het zweetblad zodat mijn zadel mooier blijft. Ik draag toch altijd rijlaarzen dus kans op vast komen te zitten is bij mij niet zo groot.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:03

Ik heb wel beugelriemen van rubber? Daar zit onder een gesp. Heb dus totaal geen last beschadiging. Mijn zweetblad zien zowel van boven als onder als nieuw uit. wat ik niet van de zitting kan zeggen Haha! Die begint nu bijn mijn ... te verkleuren.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:12

ik heb ze erover heen, ik zie geen verschil op concours hoor of ze er nou over of onder zitten... Vindt het allebei even mooi.

Het zit ook fijner vindt ik... Overigens kunnen mijn beugelriemen helemaal niet onder het zweetblad... dacht ik...
Laatst bijgewerkt door Santosww op 19-12-07 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:12

Hoezo is het slecht voor je beenligging?

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:08

Ik heb ze sinds kort onder het zweetblad bevestigd ook om slijtage tegen te gaan bij mijn zadel en ik moet zeggen:
voor mijn niet meer anders ..... Mijn beenligging is echt een stuk beter geworden, je kunt je benen niet meer zo ver afsteken, sindsdien zit ik ook een stuk steviger in mijn zadel. Knipoog

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:29

ik heb mn beugels en riemen dus ook onder mn zweetblad, als ik de zweetbladen los vind het weer niet lekker rijden dus ik heb de ene singel stoot door de riem van t zweetblad zodat die mooi stil en dus vast aan t zadel ligt
(de voorste singelstoot doe ik dat bij dus mn been kan wel gewoon naar achteren)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:42

ik heb mijn beugels ook onder het zweetblad en mij bevalt het goed Haha!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:11

ik heb de riemen altijd onderlangs gehad.., en ik vond het met rijden ook veel fijner als er overheen vornamelijk als ik eens met spijkerbroek reed

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:50

Ik heb ook de beugelriemen onder het zweetblad, ten eerste vind ik het mooier, geen beschadiging aan het zadel en het zit lekkerder Haha! .
Ze kunnen inderdaad minder snel losschieten door de veiligheidsgesp.
Heb het voordeel dat de beugel riemen wel helemaal naar voor en achteren kunnen onder het zweetblad erg makkelijk dus met springen en of een berg aflopen.

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:52

onder zweetblad is ook mooier. Rij nu ruim 30 jaar paard, heb pas 1 keer meegemaakt dat mijn beugelriemen uit de veiligheidshaken schoten.

Benno261007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:13

Roma_4ever schreef:
Waarom zou het niet los kunnen schieten?

ik draag ze onder het zweetblad en bij mij schieten ze gewoon los hoor Lachen (al een keer meegemaakt)

Inderdaad; ze kunnen best losschieten.. Ik vind het ideaal, je zweetblad beschadigd niet. Helaas kan het bij mijn zadel niet...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:11

Ik vind het onhandig, je zadel gaat er ook van kapot..
Voor mij dus gewoon je beugels er boven Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:18

Waarom gaat je zadel ervan kapot?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:19

Wat ik nu wel merk is dat als mijn beugelriemen een gaatje korter of langer moeten, is dat wel lastig, dit lukt niet als ik erop blijf zitten en dus moet ik hiervoor (constant) afstappen.
Ik zit er nu toch over na te denken om ze erboven te doen.

Ze schieten overigens bij mij wel 'gewoon' los.
En gelukkig tot nu toe is mijn zadel er niet van kapot gegaan, ik heb ze toch al sinds het begin eronder hangen

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:27

Ik heb ze er ook onder, eigenlijk alleen om het zadel mooier te houden en heb er geen last van verder.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:34

Ook hier alles eronder,aangezien ik mij rechterbeen door een afwijking altijd iets verder naar achter afsteekt dan de andere.
Ik heb ook asymetrische beugels + schuine beugelblokjes,dus het is ijna onmogelijk om kapstokjes te krijgen.

Ik heb verder nooit over de veiligheid nagedacht..
Wel heb ik de klipjes van de haakjes altijd open staan..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:55

ik vind het persoonlijk niks, mijn instructrice zij mijn ook dat je daardoor je benen opkropt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:07

Ik heb ze er onder.
Wel raadde ze mij aan toen ik het zadel kreeg (nieuw) om de eerste weken ze wel bovenlangs te doen, omdat het zweetblad idd beter op de plaats blijft als je ze bovenlangs doet. En schijnbaar juist met een nieuw zadel druk je het zweetblad snel uit model met het opstappen als ze er onder liggen. Maar ze zeiden dta dat alleen de eerste weken was. Tot het zadel ingereden was.
Verder zeiden ze ook dat je eigelijk altijd die haken waar je beugelriemen aan hangen open moet hebben staan.
Ik zie persoonlijk niet in waarom de beugels eronder je beenligging zouden verpesten.
De beugelriemen hangen echt niet ineens op een andere plaats als je ze onderlangs doet. Ik denk dat het in veel gevallen juist helpt om deze wat fijner en stiller te krijgen.
Ik zie ook niet in waarom je je been een meter naar achter wilt kunnen leggen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:08

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt