Jullie mening graag! Ouder paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MalouR

Re: Jullie mening graag! Ouder paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:05

ik zou het doen, 18 is nog niet zo oud!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:57

Ik heb ook een paard van 18 en heb super veel zadels geprobeerd en niks paste. Nu heb ik een oud zadel wat voor mij misschien niet 100% comfortabel is, maar ik weet iig wel dat het past. Dat is denk ik het belangrijkste. Jouw paard verdient ook gewoon een goed passend zadel. Het zou toch niet helemaal eerlijk zijn als je hem een zadel geeft dat niet prettig ligt, alleen omdat hij wat ouder is. Ik zou het dus gewoon doen. 1500 Euro is niet eens zoveel als je kijkt wat je daarvoor terug krijgt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:04

Ik zou het dus niet doen!!

Je geeft zelf al aan dat het toch ruim boven je budget ligt.. en een zadel op maat laten maken is geen garantie dat het ook past!!!!

Waarom ga je niet naar een 2e hands zadel kijken die redelijk past, en laat je deze goed opvullen, naar zijn rug???

Dan heb je geen zadel wat nog ingereden moet worden, dat is hij dan al, en hij ligt ook goed passend.
Bovendien blijf je dan redelijk bij je budget..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:11

IK zou het wel doen. Ja Dat je paard wat ouder is, zegt niet dat hij geen passend zadel mag omdat het duurder is, al zou je het bij een jonger paard wel gedaan hebben. (om het zo maar even te zeggen, weet niet hoe ik het duideijk uit moet leggen Knipoog )
Maar een actieve 18 jarige, dan zou ik het gewoon doen. Heb zelf ook een '' wat ouder paard'' van nu 20. In April alweer 21, ze doet alles nog super, spring nog met haar, ga misschien nog met haar starten. Alles nog, dus waarom niet? Haha! Er zijn genoeg paarden die 30 worden hoor, en een jong paard kan ook plotseling aan koliek oid overlijden. Lachen

Zelf heb ik een oud zadel, wat niet zo lekker zit, maar wel perfect op mijn paard ligt. Heb hiervoor serieus 56 zadels gehad, niks paste, alleen deze. Naja, dan maar wat minder comfortabel voor mij. Maar als je dit zadel kán laten maken, zou ik het wel doen. Pling Wij gaan misschien ook nu nog een zadel op maat laten maken. Lachen

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:13

Stubben zit bijna altijd goed doe die dan?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:55

Dirk wordt binnenkort 14 jaar oud en ik heb zojuist een duur WOW-derssuurzadel laten aanmeten. Eind januari zal 'ie binnenkomen.
Het is net wat je budget is en wat je de moeite waard vindt. Elk paard (en mensen ook!) kan 'zomaar' dood neervallen, Dirk ook. Aangezien ik zeer positief ben over de toekomst en Dirk al M2 is op dit moment en ik dus lekker kan doortrainen en dus een goed passend dressuurzadel belangrijk vind, kies ik dus voor deze optie. Het ligt helemaal aan jou, wat je wilt.
Dirk heeft zo'n ontzettend moeilijke rug, slechts weinig zadels zouden echt goed passen. Aangezien hij ook nog eens gevoelig op de rug is, heb ik dus gekozen voor een (helaas) duur zadel met luchtsysteem. Het zadel lag als een huis op zijn rug, stabiel en liet de plekken vrij die vrij moesten liggen, echt prima! Groot voordeel is wel dat het zadel erg goed aanpasbaar is op vele paardenruggen, zoniet die van Dirk, dan wel aan die van Yetse! Je budget is ook belangrijk, denk daar goed aan!
Succes met je keuze.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:38

gewoon doen en je gevoel volgen. ik moet voor mijn paard van bijna 20 een nieuw zadel gaan kopen. en wel de kn tango = 1800 euro. zadelmaker is geweest, er is geen ander zadel dat op mijn paard past EN aan mijn wensen voldoet