Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:Is er niet ergens een stuk waar ze voluit kan gaan? Een breed veilig stuk waar je bv wel wat kmters kan maken? Wellicht heeft je paard dat regelmatig even nodig, even uitrazen. In de winter wat meer dan in de zomer. Dat zal zeker helpen. Dan kan je haar gehoorzaam buiten houden en zodra je voelt dat ze dat bommetje in haar heeft, kan je daarna toe gaan en laat haar maar knallen.
Mensen zijn zich niet altijd bewust dat paarden dat heerlijk vinden, dat het ook gezond is voor ze, zowel voor lijf als geest en dat je. ze daar heel erg blij en attent meer houdt. Ik snap wel dat dat niet altijd mogelijk is, maar als je zo een paard hebt, pak anders in het weekend een regelmatig de trailer en rij naar een natuurgebied met goede ruiterpaden.
runningkawa schreef:ja joh, vooral martelwerktuigen als rollenbitten erin gaan hangen..
LaFunkyJazz schreef:volgens mij lezen de meeste mensen niet hoor
Ik heb geschreven dat ik het rijtechnisch op ga proberen te lossen, Mijn instructrice zei tegen mij dat als een paard nageeft, goed van je been naar je hand is, niet het bit vast kan pakken. Dus nu tijdens te buiten ritten, ga ik gewoon met die basis rijden