Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
taffy schreef:geerke schreef:je kunt er haast geen kleiner zadel opleggen want daar pas jij dan niet meer in,de grote van een zadel hangt af van de kont van de ruiter,daarom lijkt het zadel wel groot voor de pony.
Ik denk niet dat je te groot bent voor die pony,hij ziet er vrij stevig uit(ik heb het hier weleens erger gezien...)
Hoeveel weeg je???
Voor de ruiter past een kleiner zadel niet,maar de pony heeft wel een kleiner en dus korter zadel nodig!
Dit zadel zou ik er absoluut niet meer opleggen,het is door de grotere inchmaat te lang voor de pony wat rugproblemen veroorzaakt,daarbij ligt het zadel achterover en is zoals al eerder gezegd de boommaat te smal.
Edit,zin duidelijker gemaakt
Sandrina schreef:Nu moet ik toch echt even lachen: Is dat wat Bitch schrijft niet al door mij geadviseerd? Je hoeft voor deze pny geen ander zadel te zoeken, neit als jij er op wilt rijden. Dat raard ik te ten strengste af! Dus:Niet meer op deze pony rijden, andere pony zoeken om mee te rijden en met deze pony aangespannen gaan rijden. Hoe vaak moeten we het nog zeggen?
Bitch schreef:Ik vind het tegenwoordig ongehoord hoe sommige zaken nog handel drijven! Dit is eik belachelijk dat dit verkocht wordt, zelfs een leek ziet dat er iets verkeerds is aan de combinatie..
Ik snap je wel, ik ben alleen benieuwd met wat voor een verhaal ze nu weer aankomen.. Onthoud goed wat hier gezegd is, sta jij ook sterker in je schoenen.
Jalenka_Kiya schreef:Laat er echt even iemand naar kijken. Voor je gevoel lag dat zadel van je vriendin goed, maar misschien lag dat alleen maar 'beter'. Nu je toch overgaat tot de koop van een ander zadel zou ik echt iemand met verstand er naar laten kijken en een goed zadel laten aanmeten. Daar heb je uiteindelijk veel meer plezier van. Heel veeel succes, ik hoop dat er voor jullie beiden iets passends te vinden is zodat je op je pony kan blijven rijden.
Citaat:heel duidelijk, leg er maar een kleiner zadel op dan komt haar kont vermoedelijk over het zadel heen,daar schiet die pony zeker wat mee op,nog meer in zijn rug zitten.....
wino schreef:Ik zal kijken wat ze voor me kunnen doen in de winkel. Ik rijd weinig op wino maar er rijden er nog meer op hem. Zoals ik al zei: het zadel van mijn vriendin is een 17 inch en die ligt niet in de weg op wino. Dus misschien dat ik voor dat zadel ga en anders houd het op. Maar ik ken zat meiden die op zulke ponys rijden. Toen ik zo ziek was en veel dikker was ben ik ook gestopt met rijden. Nu ik al 15 kilo ben afgevallen en steeds meer afval wil ik toch af en toe rijden. Gewone rustige stap buitenritjes.
Ik ben het met jullie eens over te groot en het zadel te groot en dat zij ik ook in de winkel en die mensen zeiden van dat elk zadel wat voor inches dan ook op een kleine pony passen. De ene zegt dit en de andere dat. Snappen jullie dan dat ik twijfel? Over wat wel of niet goed is?
taffy schreef:Citaat:heel duidelijk, leg er maar een kleiner zadel op dan komt haar kont vermoedelijk over het zadel heen,daar schiet die pony zeker wat mee op,nog meer in zijn rug zitten.....
Conclusie: Ruiter is te groot
Anders heeft of de pony een te lang zadel of de ruiter een te klein zadel.
Tenzij er een speciaal zadel bestaat die voor beide past