Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Maar ff een volgende
Zadel word aangepast, liefst zonder dekje gekeken of het past
En vervolgens word er een verschrikkelijk dik anky dekje onder gepropt of anders soort dekbed...dat kan toch ook niet goed zijn?
rijoyco schreef:runningkawa schreef:Maar ff een volgende
En vervolgens word er een verschrikkelijk dik anky dekje onder gepropt of anders soort dekbed...dat kan toch ook niet goed zijn?
Twijfel, aan de ene kant denk ik: een dik pad lijkt mij zachter liggen, evt. drukpunten worden meer opgevangen.
Aan de andere kant ken ik ook het 'verhaal' van bontjes die zadelkamers vernauwen.
'Vroeger' reed ik inderdaad met de simpele, kleine ruit dekjes...
runningkawa schreef:Maar ff een volgende

nickyu schreef:rijoyco schreef:
Twijfel, aan de ene kant denk ik: een dik pad lijkt mij zachter liggen, evt. drukpunten worden meer opgevangen.
Aan de andere kant ken ik ook het 'verhaal' van bontjes die zadelkamers vernauwen.
'Vroeger' reed ik inderdaad met de simpele, kleine ruit dekjes...
geloof me , heb hier simpele kleine ruitdekjes liggen varierend tussen de 10 en 30 euro
er zit een groot verschil tussen de een en de ander
vroeger had je iig die flut mode dekjes nog niet ..

, met deze temperaturen wil mijn lijf niet zo
rijoyco schreef:[Maar merk je dan verschil in kwaliteit (dat kan sowieso verschillen), of kan je echt verschil merken in pasvorm ect. ?
nickyu schreef:rijoyco schreef:[Maar merk je dan verschil in kwaliteit (dat kan sowieso verschillen), of kan je echt verschil merken in pasvorm ect. ?
de een is na 1 keer wassen vervormd de ander na 56 x nog niet
daarbij is de ene vulling flut en na 1 x wassen geminimaliseerd of erger geklonterd en de ander na
een jaar wekelijks wasssen nog goed , de ene vullling is niet te meten zo dun de ander 2mm
ook de zweet opname varieert enorm
pasvorm wil ook enorm verschillen
Visconti schreef:Ik doe nooit meer dikke dekjes onder mijn zadel, vroeger was ik zo stom om met een anky pad + bontje te rijden, gevolg is dat mijn paard nog altijd atrofie heeft. Ben hem momenteel druk aan het trainen op grond om het proberen weg te krijgen maar echt makkelijk gaat dat niet...
russel schreef:Kieffer past niet op paarden met een hoge schoft, maar paarden met een wat breedere rug dus wel weer heel goed.
Maar ik denk juist dat de smal gebouwde paardjes met een hoge schoft problemen hebben met de moderne zadels.

), misschien toch maar weer terug naar die simpele dekjes van Divoza?fransje23 schreef:[.
Ik denk dat het probleem ook is dat er heel veel zadelverkopers zijn i.p.v. zadelmakers.
Citaat:Ik denk dat ons gejaagde leven niet goed voor ons en niet goed voor onze dieren zijn.