Heeft dit dekje nou echt nut? (foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poeka

Re: Heeft dit dekje nou echt nut? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:54

het ziet er wel erg goed uit ja...maar ik zou het precies ook nie weten
heb er nog nooit 1 gezien

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:01

Duhelo schreef:
het is geloof ik een cm of 3-4 dik, en erg stug...
plus dat je voor de uitsparing, en achter de uitsparing wel een deel hebt over de ruggegraat, bij een boomloos zadel kan dit imo geen kwaad daar er enkel druk is waar je zit, maar een boomzadel zal het dekje min of meer naar beneden drukken, waardoor er denk ik wel druk kan ontstaan op die stukken over de ruggegraat, of ben ik mis?

zijn er nou al echt ervaringen met dit dekje?

Ja, ik ben ook benieuwd naar ervaringen.

Als je zadel met boom goed ligt, dan kun je eronder door kijken en blijft de ruggegraat vrij. Het lijkt me juist eerder als je een dik dek hebt zonder die uitsparing, dat het juist druk brengt op de ruggegraat. Als het dek de hele kamer vult, of niet goed in de kamer getrokken wordt, ontstaat er dus contact met de ruggegraat en ligt die niet meer vrij en dan onstaat juist door het dekje druk. Lijkt mij iig.

3-4 cm is trouwens wel erg dik....

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:52

Ik heb bij dit soort dingen altijd de neiging om het te kopen, al is het maar om te proberen..
Die site is trouwens wel echt beter! Wat een prijzen zeg!
Al moest ik af en toe wel lachen om de benamingen, vooral voorhoofdriem ipv frontriem hahaha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:44

De namen zijn inderdaad een beetje raar. Volgens mij komt dat eerder omdat de mensen die de site van Frans naar Nederlands vertalen niet zoveel verstand hebben van paardenartikelen Knipoog.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:34

Zoals al gezegd is: als je aan dit soort dingen moet beginnen, kan je beter geld investeren in een passend zadel!

Als je zadel goed past, waarom dan extra dikke dekjes eronder leggen, die dan de druk beter verdelen? Een goed zadel verdeelt (als het goed is...)de druk al.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:38

Marieke_xXx schreef:
Mijn eerste reactie was.. Als je al zo iets moet gaan verzinnen kun je beter een passend zadel kopen!

Idd! Wat is dat toch voor een gedoe met onderleggers en gelpads om allerlei dingen die dus niet aan je zadel passen te verbloemen? Een goed zadel past, ZONDER poespas.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:44

Ik heb er naar staan kijken en heb er uitgebeid aan gevoelt maar zelfs de full versie is aan de korte kant.
De randen van de "inlages" zijn scherp omdat ze niet zijn afgerond en kunnen dus drukkingen veroorzaken.
Ook zijn het 3 delen en die verdelen dus de drukmaar over een kort stukje en niet over het geheel.
Het gaasje is wel een goed idee.
Het materiaal is verder ook netjes.

Zelf zou ik hem niet kopen maar ja ik heb dan ook een boomlooszadel Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:56

Janientje schreef:
Zoals al gezegd is: als je aan dit soort dingen moet beginnen, kan je beter geld investeren in een passend zadel!

Als je zadel goed past, waarom dan extra dikke dekjes eronder leggen, die dan de druk beter verdelen? Een goed zadel verdeelt (als het goed is...)de druk al.

Waarom zou je de druk niet nog beter kunnen verdelen dan een goed zadel al doet?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:08

Het is natuurlijk wel een goede oplossing voor de verzorgers onder ons waar de bazen geen nieuw zadel van aan willen schaffen en de verzorgers er geen geld voor hebben.

Ik vind het er persoonlijk niet gek uitzien en misschien is met springen voor de druk die je geeft bij het staan wel fijn voor het paard...

Wel een lekkere goedkope site zeg...Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:15

Ziet er niet spuuglelijk uit ofzo.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:58

Ik denk dat ze inspelen op de mens..
Wij willen onze paarden vertroetelen en niets is goed genoeg.. Dit moet er heel comfortabel uit zien en dus denken de vertroetelaars dat hat paard het geweldig zal vinden..

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:20

wij hebben een paar maanden geleden dat zadeldekje gekocht, wij hadden het op een tweedaagse te paard gebruikt, maar ik zelf zag het verschil niet echt. wij hadden het gekocht omdat men paardje nogal een hoge schoft heeft en hij daar nogal last van had. maar het zadeldekje heeft niet veel geholpen naar mijn mening. je moet geen gel of rubber meer onder je zadel steken omdat het eiglijk in het zadeldek zit. voor de rest kan het niet onder je zadel uitkruipen omdat het vanvoor wordt geblokkeert en dat is wel heel handig, maar voor de schoft zelf werkt het niet echt schitterend

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 08:37

@cluedoke, hoe was de afdruk van na het rijden?

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 08:49

een vriendin van me heeft hem en zij is er wel erg tevreden over Ja Vind hem zelf wat stug, maar erg mooi (onder het zadel ook)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:10

Nou lees ik hier veel reacties, over een passend zadel kopen als je aan zulke dikke dekjes gaat beginnen.
Maar wat is dan jullie mening over de Anky pads? Die heb ik vast gehad, maar die vind ik nou ook niet bepaald dun hoor.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:27

Urielle schreef:
Die steunen lijken me eigenlijk te drukken. Een zadeldek hoort niet te schuiven.
Ben benieuwd naar ervaringen.

er bestaan wedstrijddekjes met dit systeem en nee het drukt niet ,
je zadel ligt daar achter
Afbeelding
ansich klinkt het net in het midden wel lekker , goede beluchting
en de schuimstof klinkt ook niet verkeerd
zou m eens van dicht bij moeten zien
ben ergens wel erg benieuwd naar het dekje en de stevigheid van het schuim
(ook wat voor een schuim het is..)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 10:09

Silence schreef:
Nou lees ik hier veel reacties, over een passend zadel kopen als je aan zulke dikke dekjes gaat beginnen.
Maar wat is dan jullie mening over de Anky pads? Die heb ik vast gehad, maar die vind ik nou ook niet bepaald dun hoor.

dat is inderdaad wel waar, maar als je het anky dekje met dit dekje vergelijkt dan is deze veeel stugger en dikker. de anky is een stuk soepeler

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:16

Maar iedereen valt over de dikte en niet de soepelheid.
In mijn ogen gaat het dan puur om de naamsbekendheid.

ladylau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:50

Is dit voor een gewoon zadel bedoeld of voor een boomlooszadel?
srry het is nog ochtend Slapen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:27

Volgens mij heeft een dekje maar 1 functie: zorgen dat het zadel een beetje schoon blijft. Ik vind dus dat hij dun moet zijn en zonder poespas.
Als je hem zo dik maakt, dan wordt de pasvorm er nooit beter op. En waarom gaas middenin? Daar kan dan weer zweet en vuil doorheen komen. Liever gewoon een standaard dun dekje.

Blue_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:34

iemand hier op de pensionstal heeft zo'n dekje. maar als je het mij vraagt is het als het ware gewoon een dekje met *ingebouwde* gellpad, en wat echter beluchting. Maar veel maakt het denk ik niet uit.. bedoel, het zadel zit er toch op dus veel lucht komt er niet tussen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:06

Sash schreef:
Silence schreef:

dat is inderdaad wel waar, maar als je het anky dekje met dit dekje vergelijkt dan is deze veeel stugger en dikker. de anky is een stuk soepeler

Maar dat de Anky-dekjes nou geen succes te noemen zijn voor je paard is wel duidelijk, aangezien ze nog steeds rechte dekjes produceren.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:06

Moderatoropmerking:
Kunnen we de Anky dekjes discussie in het Anky dekjes topic voeren en hier ontopic blijven? Dank u Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:10

Een zadel zou gewoon goed moeten passen zonder poespas met allemaal dingen deronder.
Een sjabrak gebruiken we alleen zodat je het zadel niet beschadigt met zweet etc. [ Dat hoort in ieder geval ]
Dus ik snap niet waarom je zo een sjabrak moet gaan kopen .

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:12

volgens mij is dit dekje een kopie van het john webb dekje
Afbeelding
maar vindik hem er wel leuker uitzien...
Mss is het ook andersom dat John Webb het Decathlon dekje agfgekeken heeft Knipoog
Ze lijken best wel wat op elkaar.
Heb het nog niet vast gehouden maar zal het spoedig eens doen.
http://www.loesdau.de/cgi/websale6.cgi?Ctx=%7bver%2f6%2fver%7d%7bst%2f3eb%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2floesdau%2fs%7d%7bl%2fDeutsch%2fl%7d%7bmi%2f05%2dschabracken%2fmi%7d%7bpi%2f56950%20%20%20%20%20%20%20%20%20%2000001%2fpi%7d%7bpo%2f1%2fpo%7d%7bfc%2fx%2ffc%7d%7bsid%2f4aa47bf5b83f2800c666005e5c1858a7%2fsid%7d%7bmd5%2f880155ceb2c59f50a96a1986dad854db%2fmd5%7d