Ik werk eigenlijk altijd onder het motto, beter voorkomen dan genezen, dus ik rijd ik eigenlijk altijd met beschermers.
Voorbenen: Peesbeschermers, heel soms bandages als de peesjes vies zijn.
Achterbenen: 3-in-1 beschermers, heel soms bandages als de 3 in 1's vies zijn, en springschoenen.
De eerste 3 keer in de wei doe ik hem altijd peesjes, 3 in 1's en rondom springschoenen aan, want dan wil hij wel eens rennen en gek doen. Verder staat hij eigenlijk meestal zonder beschermers op de wei.
Ik gebruik beschermers omdat ik het makkelijker vind mijn paard beschermers om te doen dan om een een geblesseerd paard te hebben. Zoals ik al zei, beter voorkomen dan genezen is mijn motto.
Pendel aan zijn achterbenen een beetje heen en weer met 3 in 1's en bandages omdat hij mok heeft en dan komen er na 2 x schilfertjes op de bescherming, en dan moeten ze weer in de was, want anders vindt er kruisbesmetting plaats.
Oh ja, op transport heb ik altijd hoge transportbeschermers met speciale soort onderlapbandages (soort onderlap met kleine gespjes speciaal voor onder transportbeschermers) eronder om.
Ben eigenlijk zeer tevreden over de bescherming die ik heb, heb er nog nooit klachten over gehad. Ik maak ze wel altijd na iedere keer schoon enzo, anders gaat dat zand voor vandie witte plekken zorgen. Ook zorg ik dat zijn benen goed schoon zijn voor ze omgaan, en dat heeft het gewenste effect, hij heeft nog geen enkele witte plek op zijn benen.