In de winter eerst bit 'verwarmen'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: In de winter eerst bit 'verwarmen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:55

Ik warm het bit altijd voor. Stel het vriest, dalijk vriest het bit aan zijn bekkie..

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:50

Rhodos schreef:
Ik warm het bit altijd voor. Stel het vriest, dalijk vriest het bit aan zijn bekkie..

Nou dat zal niet gebeuren hoor Huilen van het lachen

Ik denk er meestal niet aan, volgens mij geeft die van mij er niet zo veel om. Koud of warm ze neemt hem in een keer aan.

ag, paardenijsje Haha!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:52

Ik doe het wel altijd even want toen ik een paar keer een ijskoud bit in haar mond deed schoot ze verontwaardigt omhoog met haar oren in haar nek Nagelbijten / Gniffelen En als ik nu gewoon een lauw/warm bit in haar mond doe doet ze het nooit meer... Beetje gevoelig paardje dus Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:54

Ook ik warm het bit in de winter meestal even op in mijn handen.
Is eigelijk gewoon een gewoonte geworden, weet niet of ze het fijner vinden.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:38

Iedere maandagavond met les als mn vader mee is doet hij dat altijd..
En ik zelf vergeet het dan ook altijd dus voor de rest word het niet gedaan Nagelbijten / Gniffelen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:22

bij koud weer warm ik het bid ook op. Onder de warme kraan of wrijven met mijn handen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:41

Yep. Rijden doe ik bitloos maar mijn menbit gaat altijd eerst even onder de kraan voordat we gaan mennen. Mijn paard kijkt ook heel verontwaardigd als ik vergeet met koud weer het bit warm te maken Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:45

lieniminnie schreef:
Ik doe hem altijd in mijn handen opwarmen, maar als die te koud zijn is onder je arm ook een goed idee

Naha mijn paard lust zijn bit niet eens meer als ik het eerst onder mijn armen duw Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:55

Ik warm nooit het bit op Nagelbijten / Gniffelen Ik heb zelf bijna dode handen als het koud is, dus echt opwarmen kan ik niet (wij hebben ook geen water oid ter beschikking). Peerd heeft nooit moeite met het koude bit Lachen

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:40

Altijd even opwarmen Vork

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:56

Tuurlijk even voorverwarmen, is veel prettiger voor je paard natuurlijk. Ik moet er zelf ook niet aan denken zo'n koud voorwerp in mijn mond te krijgen. Mijn paard vindt het ook duidelijk veel prettiger.
Het helpt al erg als je je bit even in de broekzak of jaszak doet voor het optomen. Of even onder je jas.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:25

Ik warm hem ook altijd even tussen mn handen op, mijn paard neemt een koud bit niet aan.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:27

Nooit aan gedacht eigenlijk Clown Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:29

Eerlijk?

Doe ik nooit, mijn pony heeft er geen last van, ze kan dat bit prima zelf in haar mond opwarmen, en ik zie niet in waarom ik hiervoor moeite zou doen als ze er toch geen last van heeft, kost me alleen maar meer tijd.
Daarbij hebben we ook geen warm water op stal.

Nee, ik vind het véel belangrijker om te zorgen dat het bit goed schoon is van de vorige keer als ik het in haar mond doe. Ik maak het bit dan ook áltijd even goed schoon als ik heb gereden.
(liverpool met losse scharen, dus soms nog best wat poetswerk om bij ieder hoekje en gaatje te komen).

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:07

Ik vind met alles, dat het comfort voor je paard voorop moet staan ! daar mag je best wat meer tijd voor uittrekken. Paarden laten ongemak lang niet altijd zien.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:09

Het klopt wat Vlinder32 zegt en het enige wat ik doe om het bit op te warmen is vanaf de zadelkamer naar de plek waar ze staat het bit in mijn warme handen leggen. Hij warmt daarmee wel op en edel pakt zonder problemen het bit aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:18

Ik warm het in de winter altijd even in m'n handen op en als het te koud is even met m'n jas/trui. Tong uitsteken

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:21

Major is een beetje een mietje, met alles. Dus help ik hem waar ik kan. Dat betekent dus ook, dat ik zijn bit verwarm in de winter. Wij hebben geen warm water, dus warm ik het op tussen mijn handen. Hij vind dit erg fijn, want als ik het niet doe neemt hij zijn bit veel minder makkelijk aan.

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:55

ik verwarm het bit ook(lijk mij niks gelijk zo koud bit in haar mond)even met een beetje lauw water.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:22

Ja, dat doe ik wel even onder mn arm, met mn trui ofzo lijkt me wel zo fijn!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:20

Vlinder32 schreef:
Ik vind met alles, dat het comfort voor je paard voorop moet staan ! daar mag je best wat meer tijd voor uittrekken. Paarden laten ongemak lang niet altijd zien.

Nee, mensen vergelijken paarden veel te veel met zichzelf Knipoog
Ik zou als paard liever een koud fris bit in m'n mond krijgen dan een lauwwarm ding dat vies smaakt omdat iemand het steeds tussen zijn handen houd enzo.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:18

Ik doe het met koud weer eigenlijk ook altijd, opwarmen tussen mijn handen. Het lijkt me voor een paard niet prettig om een koud bit in de mond te krijgen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:54

xxappiexx schreef:
Vlinder32 schreef:

Nee, mensen vergelijken paarden veel te veel met zichzelf Knipoog
Ik zou als paard liever een koud fris bit in m'n mond krijgen dan een lauwwarm ding dat vies smaakt omdat iemand het steeds tussen zijn handen houd enzo.

Juist Lachen pony's zijn pony's, en geen zelfnadenkende wezens. ze gaat er heus niet dood van als ik het bit níet op warm.

Een schoner bit vind ik véeeel belangrijker dan 'lekker warm'. comfort van mijn paard staat ook écht niet altijd voorop. Als ik op wedstrijd ga, en ik wil haar schoon hebben én houden, dan slaapt ze maar een nachtje op stal, lekker met een pluk hooi. Tuurlijk vind ze dat niet leuk, ze staat altijd 24/7 op de wei, dus smeekt dan altijd dat ze weer naar buiten wil. Dan heeft ze gewoon pech gehad, zo simpel werkt dat.
Zou ze er erg last van hebben, oké, maar het is verder geen probleem, dus ga ik me daar ook echt geen zorgen over maken, er zijn veel belangrijkere dingen Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:15

_Denise_ schreef:
Ik warm hem idd altijd op in m'n handen net zolang totdat het bit een beetje lauw/warmig aanvoelt. Desnoods sta ik 10 minuten over 't bit te wrijven voor het opzadelen, is wel zo fijn voor Jip Lachen

Ja warm het zelf ook altijd even op

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:16

ik warm het ook altijd even op, ik merk gewoon duidelijk dat mijn pony dat fijner vindt, als ik het bit koud in doe gaat ze heel erg met haar mond open en dicht en likken enzo, en als het warm is staat ze gewoon rustig stil, dus ik denk echt dat ze het prettiger vinden. en het geeft weer een beetje xtra vertrouwen tussen je paard en jou.