Bestaan er uitrijdekens met hals?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Re: Bestaan er uitrijdekens met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 15:30

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:35

of misschien zou je zo'n westernhood kunnen kopen
zoals hier: bij dekens http://www.westernspul.nl/

edit: nee heb er zelf nooit iets besteld, maar wel veel goede berichten gehoord.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 15:50

Die hoods had ik idd gezien. Maar dat vind ik een beetje te ver gaan. Toch bedankt voor de tip! Ik vind die Duitse website wel heel interessant, mocht het bij het Gareel niks worden (wat ik eigenlijk al verwacht, maar je weet maar nooit).

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:31

Ze hadden de gewenste deken niet bij het Gareel, dus ik ga de deken via de Duitse site bestellen. Dus bedankt allemaal voor de reacties en tips.

Edit: nou, dat ga ik dus niet doen. De verzendkosten voor deze deken zijn 19,95 Boos! . Daar kan ik er zo wat 2 van kopen, grmbl! Dan maar contact opnemen met het Drunens Ruiterhuis.

wendy4horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:34

ik weet niet of dms in de winkels te verkrijgen is? ik ben zelf freelance verkoper van paardenspullen , en wij hebben dms in het assortiment maar weet niet waar je precies woont? want ik mag niet ver van huis verkopen maar kan wel informeren of er iemand bij jou in de buurt zit? en wat het makkelijke daarvan is dan hoef je waarschijnlijk nergens heen want wij komen grootendeels bij de mensen thuis met de spullen?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 19:36

wendy4horsez, je hebt een pbtje.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 12:19

@rohotje: ik heb net contact gehad met het Drunens Ruiterhuis. Die verkopen ze helaas niet meer.

Heb ook contact gehad met Emmers in België. Die hebben wollen uitrijdekens met borststuk liggen. Kosten wel 78 euro, maar dat moet dan maar Bloos. Eens kijken wanneer ik daar naar toe kan.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:59

OneDesire: dan heb ik toen de laatste mee genomen ben ik bang! die van mij koste ook zoiets; 80 euro zelfs volgens mij. Maar ik vind hem echt de moeite waard! Knipoog

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:36

Op http://www.forhorses.nl
Staat wel een regen deken met zadeluitsparing en een hals. Zit waarschijnlijk geen voering in maar hij blijft wel warm;)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:02

Je kan ook gewoon een zweet deken met hals kopen en dan een stuk bij je zadel eruit knippen Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:11

Ik kan op de duits site helaas niet zien maar ik geloof dat wat je zoekt niet al te bekend is. Ik heb ze zelf ook nog nooit gezien. Wel een regendeken mar beugel gaatjes maar geen zadeluitsparing.

Ben benieuwed!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:22

goedkoopste oplossing is volgens mij een fleecedeken met hals (en zonder singels bij voorkeur) kopen in maat groter dan normaal. met een zadelvorm chabrak een zadeluitsparing (of met een kortere uitrijdeken meten) aftekenen met krijt. Dit naar een kledingreparatiewinkel brengen en vragen of ze het eruit kunnen halen en een bies langs willen zetten, dan heb je hetzelfde voor weinig geld. Er zijn veel turkse of andere buitenlandse ondernemers die dit voor weinig geld kunnen doen voor je

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:55

Ik heb uiteindelijk toch besloten voor een gewone uitrijdeken (hoezo wispelturig Haha! ). Ik heb het met mijn instructrice besproken, en die zegt dat als ik er eentje met hals neem, hij z'n warmte dan niet goed kwijt kan (ivm z'n dikke vacht), en dat het belangrijkste is dat de lendenen bedekt zijn.

Toch allemaal bedankt voor de reacties en het mee denken Knipoog

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:45

als je wilt dat die minder gaat zweten en toch zonder jas naar buiten kan, kan je overwegen enkele banen onder zijn hals/keel/borst te scheren dat scheelt al heel veel in het zweten. Zo worden bij ons ook enkele winterharde pony's gedaan en die blijven dan ook gewoon zonder dek buiten