Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Julia_Romeo schreef:OemmiejO schreef:Ik doe ze altijd om met rijden, verder niet..
ik ook
en ook en de trailer..
PrinsesJ schreef:ik WIL`(jaja)
ze zoweiso bij elke buitenrit gaan omdoen ...
omdat zij dan zo relaxt loopt en dan gewoon niet op let waar ze haar benen neerzet..
het is denkik eigenlijk maar net zelf wanneer je ze op wil doen..
bij mij op stal doet de een ze continu op (zelfs in de wei)
en de anders dus helemaal niet ...
splash1999 schreef:maar je doet meer kwaad dan goed als een paard ze niet nodig heeft dus heb je nog kans op dikke blessures.
Clarity schreef:Ik zou ze gebruiken voor buitenrijden en springen en losgooien..
Maar ik heb er niet echt ervaring mee.![]()
Wat ik me afvraag; waarom krijgen paarden bij het rijden in de bak áltijd peesbeschermers om als het niet 'echt' nodig is?
LMuntje schreef:Mijn paard struikelt omdat hij niet gewend is om op onregelmatige grond te lopen ik heb maar peesbeschermers om gedaan is dat slim en dan af doen zodra hij beter loopt? Dat was mijn idee iig.
( paard is jaren wedstrijd paard geweest en heeft altijd in vlakke bak gelopen , is onregelmatige bosgrond niet gewend en let niet op zn voeten dan)
Tmara schreef:Ik gebruik alleen been bescherming als het nodig is, vrijwel alleen met springen of moeilijkere oefeningen. Volgens mij word door veel mensen vergeten dat het juist slecht is iedere keer tijdens het rijden been bescherming om te doen. Been-beschermers zijn vooral gemaakt om een paard ondersteuning te kunnen bieden om tijdens moeilijkere oefeningen de benen te beschermen, ( denk hierbij maar aal bv .sliding stops in de westernsport of een jong paard dat zich tijdens het wijken aantikt). Hierdoor krijgen de pezen vrijwel weinig tot geen kans om sterk te worden en is de kans op pees beschadiging juist groter.