Wat is het verschil tussen de Zaldi Country en de Massimo Tr

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Wat is het verschil tussen de Zaldi Country en de Massimo Tr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:33

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:34

ik heb vorige week een kunstoffen stockzadel van norton besteld.. kijken hoe die licht, heb 1x op een stock gezeten in de winkel ben er aan verkocht!! dus het wordt hoe dan ook een stockzadel Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:23

Nou, ik heb gisteren weer een nieuw testzadel gekregen en ben er voor de volle 100% tevreden over.
Silence liep er helemaal geweldig onder, lekker ruim en in een veel fijner tempo.
Hij liep ook bijna meteen nageeflijk, iets wat me normaal zeker een half uur kost.
En tijdens het rijden was zijn ruggegraad mooi vrij gebleven, dat kon je precies zien.
Morgen ga ik het zadel testen in het bos.

Ben heel benieuwd.

Oja, het is trouwens een podium zadel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:26

Interessant om eens te volgen waar jullie met endurancezadels op letten. Ik ben zelf zeer tevreden over Zaldi, maar dan heb ik het over het springmodel Oro en het dressuurmodel New Kent. De New Kent is wel vrij lang, maar past goed op de haflinger v an een vriendin van mij. De Oro is een typisch springzadel, vrij hard (men zegt dat Stubben hard is, maar deze is nog harder dan mijn Siegfried), en met weinig steun. Nadeel van de Oro vind ik dat de kussens van latex zijn en diit beperkt de aanpasbaarheid. Ik heb wel het idee dat Zaldi zadels maakt voor wat rondere paarden. Op mijn eigen paard ligt de schoft bij beide zadels vrij, ze wippen niet, maar de New Kent heeft tussen de kussens een randje/flapje (elk zadel heeft dat, maar bij Zaldi is dat vrij groot) dat als ik op het zadel zit net de schoft kan raken, er kan net een vinger tussen terwjl de rest ver genoeg van de schoft ligt. Dus eigenlijk zou dat leren flapje verwijderd moeten worden als ik met dat zadel zou rijden. Op de haflinger van een vriendin van mij heb je dat probleem niet en ligt het zadel verder ook gewoon netjes en stabiel. Mijn paard heeft een behoorlijke schoft, een haflinger natuurlijk veel minder. Omdat ik een probleem had met m'n stubben dressuurzadel heb ik dus laatst de Zaldi's geprobeerd.

Maar hebben jullie ook ervaring met de goedkopere trekkingzadels? Dus de zadels van Norton bijvoorbeeld of van Randol's. Deze zien er op foto's niet verkeerd uit, maar bij gewone zadels zit er in die prijsklasse niet echt wat leuks bij. Het enige normale zadel beneden de 200 euro dat z'n geld waard is, is een Norton kunststof spring/vzh zadel of een Global kunststof vzh zadel. Leren zadels voor dat geld zijn gewoon duidelijk minder.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 15:47

Hij paste niet Boos! grote kans dat ik ga kijken voor een Randol's oid..