Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
2misty2 schreef:Ik vind het de verantwoording van de eigenaar en de ruiter.
Maar ik vind het wel lastig want stel je weet niet hoe een zadel hoort te liggen???
Zoals ik?Wel in grote delen maar dan houdt het op.Ik heb dus een goede tweedehands zadel aangeschaft en deze door de zadelmaker opmaat laten maken.Nu ligt de verantwoording bij mij maar ik heb er geen verstand van.Mocht mijn paard nu last van de rug krijgen door het zadel is het dan nog mijn schuld?Terwijl ik er een proffessioneel iemand bij heb gehaald en me zadel elke jaar weer laat nakijken op me paard?
Dus vind het een beetje dubbel.
Citaat:Misschien moet jij dan eens een weekje meelopen op een topdressuurstal?
Je zult toch maar verschillende paarden rijden voor eigenaars, leuk kapitaaltje om steeds zadels aan te schaffen Kun je net zo goed je eigen stalletje opstarten
Urielle schreef:Dat ligt eraan wat je maatstaf is voor slecht passend.
Er ligt geen compleet verkeerde boommaat op en de schoft moet vrij liggen, net als de schouders. En dan denk ik dat je het met passen ver hebt gehad.Drukkingen krijgen ze er niet van maar echt goed passen doet het ook niet. Maar misschien denk ik pietluttiger erover?
superwoman schreef:Eigenlijk de eigenaar.
Maar als het zadel niet goed is, moet de ruiter/verzorgster er niet op gaan rijden..... Dat is egoistisch om het paard te laten lijden, omdat niemand een correct zadel wil kopen....
kaatje77 schreef:@Femkuh.
Wat vervelend.
Ik begrijp zeer zeker dat je niet verder wilt rijden met dit zadel omdat dit absoluut niet past, maar waarom ga je dan niet zonder zadel rijden?
Je kunt dan een dik dekje met een longeersingel opdoen zodat je iets meer stevigheid hebt.
Dat is altijd beter dan rijden met een absoluut niet passend zadel.
Yamcha schreef:superwoman schreef:Eigenlijk de eigenaar.
Maar als het zadel niet goed is, moet de ruiter/verzorgster er niet op gaan rijden..... Dat is egoistisch om het paard te laten lijden, omdat niemand een correct zadel wil kopen....
Ben ik het mee eens.