wintec zadels ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: wintec zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:42

Champie_Me schreef:
ik heb inderdaad ook geen nare ervaringen met wintec! vind het vrij goede zadels alleen is het qua slijten net hoe je ermee omgaat! als jij je zadel gewoon netjes houd en zorgt dat alles netjes optijd gevet enz word dan gaat ie best lang mee!

Invetten bij een wintec?

Overigens heeft Global ook nog kunststof zadels.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:24

invetten hoeft idd niet bij wintec, want het is geen leer. Gewoon met een warme natte doek en eventueel wel wat zadelzeep en klaar!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:32

Even over de luchtkussens

Maar dan zit je weer met oppompen e.d, en lucht zet ook uit/slinkt, dus als je begint met rijden
ligt hij goed, maar na het rijden zijn de kussens dus automatisch zachter Knipoog

Ik hoop dat ik het goed zeg, maar zoiets is mij verteld door de paardenfysio

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:00

Ik heb ook een wintec pro cair omdat ik een jonge pony heb die dus nog in de groei is maar op de een of andere manier ligt hij niet goed. (er bewegelijk terwijl ik mijn pony wel goed aansingel} Ik heb hem nu 2 maanden de zadelmaker is al een keer langsgeweest en heeft hem opgevult maar het is nog niet goed. maandag bel ik weer voor een afspraak. Verder is het een heel fijn zadel.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:11

bedankt allemaal Lachen

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:35

Ik vind het de fijnste zadels die er zijn!
ze zijn licht, makkenlijk aan te passen en je kan ze makkelijk schoon maken!
succes Lachen

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:06

Michelle_x schreef:
Even over de luchtkussens

Maar dan zit je weer met oppompen e.d, en lucht zet ook uit/slinkt, dus als je begint met rijden
ligt hij goed, maar na het rijden zijn de kussens dus automatisch zachter Knipoog

Ik hoop dat ik het goed zeg, maar zoiets is mij verteld door de paardenfysio

Oppompen? Dit is een gevalletje, heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!
Wintec maakt gebruik van CAIR. Dat zijn air filled panels die niet opgepomt kunnen worden!(de lucht zit gompleet gevangen in de panels en zijn daarom heen met foam bekleed) Flair werkt met het regelbare systeem(en dat wordt apart ingebouwrt of in zadels geleverd zoals de WOW.)
Het Flair systeem kan zelf worden geregelt maar dat is absoluut niet verstandig. Het afregelen zal door een pro worden gedaan. Overgens is Flair zo gebouwt dart je het niet elke keer hoeft te doen, het afregelen moet met ongeveer hetzelfde tijdsverstrijking gebeuren als opvullen met wol.

Wat wintec betreft, erg prettige zadels. Ben zelf alleen meer van het leer en heb daarom ook een Bates Isabell aangeschaft(de ledere variant op de wintec)
Ook hierbij zijn alle gemakken gebleven, het verwisselbare kopijzer(verwisselbare boom bestaat niet!), aanpasbare kniewrongen etc. Alleen van leer ipv kunstof.
Kost wel ongeveer het dubbelen van een wintec(nieuwprijs €1750,-)

Paar weetjes:
Wintec is voor 90% aanpasbaar op elk paard(op 10% van de paarden zal dus helaas geen wintec passen).
CAIR is moeilijker aanpasbaar als wollen kussens.
De easy change gullet heeft standaard maten, een beetje zadelmaker kan een kopijzer helemaal naar het paard maken!(sommige paarden vallen tussen 2 kleuren in)
Een wintec reinigen is erg gemakkelijk, een sopje van (warm)water met een klein beetje afwasmiddel doet wonderen!(dus geen zadelzseep, olie's oid. Die zijn gemaakt voor leren zadels en niet voor kunstof! Overgens heeft wintec ook een track cleaner maar persoonlijk vind ik het niet lekker werken)

Wat VZH zadels, ik zou persoonlijk een 2000 aanraden, Deze hebben een naar mijn smaak een hoger zit comfort.
De verschillen tussen de zadels:
Er zijn voor de veelzijdigheid nu 5 modellen:
Beginnend bij de 250, dit is het aller goedkoopste model uit de serie, het betreft een zadel met een stoffen overtrek.
Dan de 500, dit is er een gemaakt met een leather look materiaal.
Dan krijg je de 2000, deze is overtrokken met een syntetische suede
Dan zijn er de 2 uitzonderingen in de veelzeidigheids klasse:
De VSD, deze heeft een meer rechter zweetblad zodat deze naar een dressuur model toe neigd
En als laatste de Wide, deze is hetzelfde als de 500 maar dan met extyra brede bomen leverbaar(de zogenaamde paarse serie)

Dan de dressuur modellen:
Beginnent met de 500, deze is hetzelfde als de VZH uitvoering maar dan in het dressuur
Dan de Pro, dit heeft diezelfde eigenschappen als de 2000 maar dasn in dressuur uitvoering.
En als laatste de Isabell deze is qua materiaal het zelfde als de Pro maar de Isabell heeft een diepere zit en er worden andere kniewrongen bijgeleverd.

Dan de springzadels:
De Close Contact, deze is gemaakt van dezelfde materialen als de 500(dressuur en VZH)
De Pro Jump is qua materiaal het zelfde als de 2000 VZH en de Pro/Isabell dressuur

En nee heb geen aandelen wintec, dat lijkt alleen zo! Haha! (maar kan ze wel tegen zeer gereduceerde prijzen leveren! Schijnheilig

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:24

mijn ervaring is wel met de suede overtrokken modellen, dat dit sneller slijt als de leatherlook..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 05:57

het enige nadeel en dat is echt een mega nadeel.......

vind maar es een zadelmaker die een wintec wil komen aanpassen aan huis.... Knipoog echt heel moeilijk.
om een of andere wazige reden willen ze daaraan geen geld verdienen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:01

ellepel schreef:
het enige nadeel en dat is echt een mega nadeel.......

vind maar es een zadelmaker die een wintec wil komen aanpassen aan huis.... Knipoog echt heel moeilijk.
om een of andere wazige reden willen ze daaraan geen geld verdienen

Geen moeite mee. Mr Ed komt meteen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:05

ook in assen? Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:08

ellepel schreef:
ook in assen? Knipoog

Daar is vast wel weer iemand anders Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:11

hahah nee dus niet, echt hier in het noorden zowat onmogelijk om iemand te vinden die een wintec zadel aandurft Knipoog

en diegene die het wel willen (divoza) daar heb ik dan weer slechte ervaring mee.
ook nadeel is dat er een hoop mensen zijn die website's hebben, vervolgens stuur je een email en hoor je er nooit weer wat van....

volgende keer zeg ik gewoon dat ik een Stubben zadel heb Duivel

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:13

ellepel schreef:
hahah nee dus niet, echt hier in het noorden zowat onmogelijk om iemand te vinden die een wintec zadel aandurft Knipoog

en diegene die het wel willen (divoza) daar heb ik dan weer slechte ervaring mee.
ook nadeel is dat er een hoop mensen zijn die website's hebben, vervolgens stuur je een email en hoor je er nooit weer wat van....

volgende keer zeg ik gewoon dat ik een Stubben zadel heb Duivel

Dat gaat nergens over... Een wintec opvullen kost net zoveel als een Stubben opvullen, dus daar zal het niet aan liggen... Wel zijn er een hoop zadelmakers die liever zadels verkopen als opvullen (verdienen ze relatief weinig aan), maar dat heeft dusn iets te maken met het merk van je zadel...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:16

lijkt mij juist dat als je aan huis komt een zadel opvullen en aanpassen dat dat beter verdiend dan iemand die een zadel bij jou kom t brengen en zegt ja achter moet er wat uit?

heel apart, op een of andere manier lukt dat bij mij dus niet om iemand te vinden.

die mr ed waar jij het over hebt, waar zit dat dan?.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 06:17

ellepel schreef:
lijkt mij juist dat als je aan huis komt een zadel opvullen en aanpassen dat dat beter verdiend dan iemand die een zadel bij jou kom t brengen en zegt ja achter moet er wat uit?

heel apart, op een of andere manier lukt dat bij mij dus niet om iemand te vinden.

die mr ed waar jij het over hebt, waar zit dat dan?.

Nee, ze verdienen geen *** aan zadels opvullen. Ze repareren of verkopen liever... Je hoort het wel vaker.

Mr Ed zit in Zuid-Holland. Dat diende meer als voorbeeld... Die komt zeker jouw kant niet op Haha!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:13

ik heb ook een wintec, en hij zit veel beter dan mijn oude zadel! ( een heel oude stubben)

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:23

Zou geen wintec nemen. Want daar kan je alleen maar de boom van verstellen. Verder niets! ik zou een leuk zadeltje nemen en dan door de zadelmaker op maat laten maken. Werkt het beste, Alleen je moet daar wel een hele goede voor nemen!! Ik heb die van mij nu bij van Triest liggen en ben heel benieuwd of die goed is. Maar dat merken we snel genoeg anders word die gewoon weer anders gemaakt zonder extra kosten!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:19

Mijn zadelmaker raadde me zelfs een wintec met cair aan!
Dat het slecht zou zijn voor de rug en de druk niet goed verdeeld wordt omdat het zo'n "licht" zadeltje is klopt totaaaal niet.
Ik heb niets dan goede reacties gelezen en gehoord over de cair panels en een zadel hoeft heus niet "zwaar" te zijn om de druk te kunnen verdelen, daar dienen de boom en de kussens voor, niet het gewicht...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:17

Srtha schreef:
Zou geen wintec nemen. Want daar kan je alleen maar de boom van verstellen. Verder niets! ik zou een leuk zadeltje nemen en dan door de zadelmaker op maat laten maken. Werkt het beste, Alleen je moet daar wel een hele goede voor nemen!! Ik heb die van mij nu bij van Triest liggen en ben heel benieuwd of die goed is. Maar dat merken we snel genoeg anders word die gewoon weer anders gemaakt zonder extra kosten!

Zo dacht ik eerst ook, totdat ik 3 zadels op maat heb laten maken en toch steeds weer niet goed lagen! En de wintec wel gelukkig

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:27

Goed, ik had de TS een pm gestuurd of ze nog meer info wilde over de Thorowgood, maar ik kan het net zo goed hier vertellen, want dan weet iedereen het Lachen

Ik ben zondag samen met mijn moeder naar de Spoga in Keulen (DU) geweest. Dat is een beurs voor ondernemers, mensen die een eigen zaak hebben, noem maar op. Er was dus ook een aparte hal voor Paardensport. Omdat wij zelf in Oktober een ruitersport openen leek het ons slim en erg zinnig om dus hier naartoe te gaan, dus zijn we ook geweest.
Hier en daar wat inkopen gedaan en ook bij de stand van Thorwogood geweest, omdat mijn moeder dat misschien ook wil gaan verkopen.
Hier hebben wij iemand van Thorowgood zelf gesproken, dus de informatie die ik heb is van een betrouwbare bron.

De Thorowgood heb je natuurlijk in verschillende 'uitvoeringen'. De boom is in 5 verschillende maten verkrijgbaar. Maar ze hebben nu dus een vrij nieuwe, de T6. Dit zadel heeft maar liefst 51 mogelijkheden!! Dat komt omdat je 5 verschillende bomen hebt, maar ook nog eens verschillende kussens heeft die je kunt verstellen.
Dit zadel past dus altijd! En ze zijn makkelijk in de onderhoud en lichtgewicht.

@ Srtha - Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een Thorowgood of Wintec is verstelbaar bij de boom en de Thorowgood zelfs op mee plaatsen (alleen de T6 dan). Als jij een zadel speciaal aan laat meten, moet je dat idd bij een goede zadelpasser laten doen, zodat je gegarandeerd een goed zadel hebt, maar net zoals Naomi_Star al zei, wie zegt dat je zadelpasser een goed zadel levert? Je bent heel veel euros armer, terwijl je met een Wintec of Thorowgood bijna altijd wel goed zit. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak en neemt iedereen wat hij zefl wil, maar je kunt tegen iemand anders niet gaan zeggen dat ie geen Wintec moet nemen, omdat jij er slechte ervaringen mee hebt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:32

thorowgood is een heel fijn zadel,maar wat ik dus weer een nadeel vond waren de wel erg rechte kussens..
als je een dier hebt met rechte rug is dat prima.
maar de mijne is wat week en dan passen de ronde kussens van de wintec daar toch beter op.

verder is thorowgood ook absoluut best een fijn zadel Haha!

maar ja..ondertussen kan ik dus mijn zadel niet laten aanpassen en moet ik het dus doen met een bontje er onder Knipoog

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:41

ik heb goede evaringen met wintec.
ik heb een wintec 500 dressuur zadel.
alleen ik rij met leren rijlaarzen bij mij piepte het.
maar ik smeer me laarzen in voor hij rijden invetspul dan wordt het wat vetter en heb ik er geen last meer van.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:22

ik heb een vraagje kunnen zadels ook worden opgevuld want hij ligt niet meer zo goed dus kan dat ik woon in het Noorden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:27

als jij er een vind die het wil doen,moet je mij ook even een berichtje sturen Knipoog

divoza wil ze wel opvullen,maar ervaringen daarmee zijn verschillend Knipoog