Even klagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Even klagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:54

Hahaha....en ik maar denken dat ik de enige was die er zo over dacht!!
In mijn begintijd...o jee en ik ben echt al ouder....had je zwart, wit sjabrak en bruin hoofdstel en zadel. Rijbroeken in de kleuren, wit, zwart, bruin en blauw. En dan ook nog eens van alles 2 verschillende merken, dan had je het wel gehad.
Vandaag moest een pensionklant een zadel hebben, ik geloof, en dan lieg ik niet, dat er wel 10 verschillende merken in de auto lagen. En dat waren dan alleen de duurdere merken.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer goed, want zeg nu zelf, allemaal hetzelfde sjabrak, rijbroek en jasje, maakt het ook wel weer erg saai!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:55

inkepink schreef:
tja wat moet je nu weer met de eigenlijk zoveelste discussie (en dan niet alleen hier op bokt maar ook op menig pensionstalletje, manege of ander paardenbedrijf) over kleurtjes en kwaliteit.

Voor wie het nog niet opgevallen is: de wereld is een consumptiemaatschappij geworden, oftewel alles moet leuk mooi stoer in de mode en vooral betaalbaar zijn.

Tja, daar zeg je zowat. En die consumptie maatschappij heeft niet alleen betrekking op de "paardenproducten" maar ook op de paarden zelf. Ook die worden ingewisseld of afgedankt als "peesjes van de verkeerde kleur". Maar dat is weer een hele andere discussie.

Help mijn paard kleurt niet meer bij mijn setje!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:01

aerdenhout1 schreef:
Hahaha....en ik maar denken dat ik de enige was die er zo over dacht!!
In mijn begintijd...o jee en ik ben echt al ouder....had je zwart, wit sjabrak en bruin hoofdstel en zadel. Rijbroeken in de kleuren, wit, zwart, bruin en blauw. En dan ook nog eens van alles 2 verschillende merken, dan had je het wel gehad.
Vandaag moest een pensionklant een zadel hebben, ik geloof, en dan lieg ik niet, dat er wel 10 verschillende merken in de auto lagen. En dat waren dan alleen de duurdere merken.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer goed, want zeg nu zelf, allemaal hetzelfde sjabrak, rijbroek en jasje, maakt het ook wel weer erg saai!

Hihihi....ben jij ook nog uit zo'n goed wijnjaar? Toen wijn nog gewoon uit Frankrijk kwam? Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:11

hoho ..niet alle winkels over 1 kam schern graag

wat wel anders is als vroeger is dat je nu dus seizoens kleuren hebt met een seizoens kwaliteit , voor een prijs die inverhouding niet zoveel minder is als het net wel degelijke spul (wat vaak ook in diverse kleurtjes verkrijgbaar is )

vliegen dekens die gemaakt zijn voor 1 seizoen
in de mode kleur en liefst niet op buiten rit gebruikt worden
(overleven ze niet ..) en dan is een niet mode tint stevige deken die ipv 27,50 37,50 kost vaak te duur

er is 1 merk , die heb ik liever niet in mijn winkel
heb er soms wel vraag naar en dan zeg ik dat ook ..
kan het wel leveren ..maar liever niet en garantie tot (en niet met) de deur ..
noem dat bedrijf de hema onder de paardensport ..

en als men ieder seizoen (dus lente herfst zomer of winter) een nieuw dekje wilt
begrijp ik dat je daar niet veel geld voor neer wil leggen

maar begrijp de "penny's "al dan niet minder jarig Knipoog ook wel
of iemand nu alles persee in zwart of bruin of pimpelpaars wil hebben
is een kwestie van smaak

men moet alleen niet verwachten dat zeisoens dekjes een jaar meegaan ..

@ pensionnetje ..ik heb nu ook een dekje wat normaal 100 euro kost ..
maar geen bling bling en zelfs niet in de door mij geliefde kleur Bloos
mijn hoofdstel daar in tegen kost wel , schrik niet € 2.50 ..

idd vroeguh toen zwart leder ineens in kwam Haha!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:21

Ja..toen zwart ineens "hot" werd. Erg handig als je op zoek was naar bruine stijgbeugelriemen.
Bruin mevrouw? Nee, dat hebben we allang niet meer Boos! Ligt het aan mij? Of is het ineens weer erg hot, dat bruin? M'n bruine zadel is nu echt versleten en uit bittere noodzaak vervangen door een zwarte. Zal maar vlug zwarte beugelriemen gaan inslaan, voordat deze ook niet meer verkrijgbaar zijn. Haha! Vork

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:25

bruin komt weer in , en goedbruin is erg moeilijk te vinden (betaalbaar dan ) beugel riemen ed wil nog wel lukken maar zadels is een crime ..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:39

Pensionnetje schreef:
Okay laat ik het nog één keer duidelijk stellen Dromen Ik wil wáár voor mn geld! Geen 60 euro voor een dekje, dat slaat helemaal de plank mis en de prijs-kwaliteit verhouding is volledig zoek. Heb er zelfs al van 100 euro gezien, denk nou niet dat het iets bijzonders was. En nee, een bijzonder kleurtje hoeft de prijs niet zo drastisch op te voeren, hooguit wanneer het bladgoud is. Een leuke manier van geld uit de zakken troggelen. Van mij mogen de fabrikanten, alleen wens ik er niet aan mee te doen, zeker niet tegen die prijzen. Er wordt bij jongeren een vraag gecreerd van "erbij willen horen" anders krijgt moeders dikke tranen van haar zo lieve puber. En moeders trappen daarin, ook de pubers zelf trouwens. Maar of het nog wat met paardensport te maken heeft???

Dan koop jij dat dekje toch niet? Clown Dat kinderen hun spaargeld omgooien om een ANKY dekje te kopen omdat ze dat toevallig mooi vinden dat moeten ze toch zelf weten?
Nogmaals, zoek jij goed, dan vindt jij echt wel je producten en als andere mensen die dure spullen willen kopen, prima toch?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:48

vindt wel dat je erg zeurt... om het zo maar even te noemen!
Laat een ander lekker die dekjes kopen met bijpassende peesjes en koop jij toch lekker een witte longeerzingel met passende bijzetteugel.. Nagelbijten / Gniffelen is dat niet hetzelfde Verward
peesjes met een kleurtje duurder Verward uhm je betaalt precies het zelfde Knipoog
dekjes zo duur Verward uhm genoeg dekjes voor minder.!
zal wel even voor je zoeken Knipoog

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:55

Kafue schreef:
De fabrikanten mogen wel eens wat aan het prijsstelsel gaan doen.
Waarom zouden ze? We betalen toch?

"Gewoon het dekje niet kopen" ... Dat is een leuke optie. Tenzij... Je een dekje nodig hebt. Ik heb serieus in een grote ruiterspeciaalzaak* gestaan, met een enorm wandrek aan shabrakjes, per drie opgestapeld zelfs. En ik ben uitgekomen op een goed shabrak, wat €35 euro kostte (dat vind ik veels te veel!) en dan ook nog eens zo'n mooi sierkabeltje heeft (wat imo dus drukpunten onder de singel veroorzaakt).

Er was niets beters! Te veel vulling, niet goed voorgevormd, achterlijke kleuren (sorry als ik nu iemand beledig met 't kersenmotiefje) of niet voor dressuurzadel. En de simpele-goede-kwaliteit was echt héél goed verstopt...

* Ruiterspeciaalzaak ja. Een enorme winkel, vol met tig merken rijkleding, maar een goede borstel? Je kan lang zoeken... Zo gefixeerd op de ruiter, in plaats van op het paard. Ben ik dan zo ouderwets, dat ik een rijbroek heb, en klaar? Geen rijjas, anky-shirt of whatever? Zonder de speciale sokken met de speciale ruitjes?

Euro's omrekenen naar guldens heeft overigens geen enkele zin meer. De komst van de € heeft imo een sterke inflatie veroorzaakt, waardoor de oude gulden nu bijna net zo veel waard is als de huidige euro. Jammer dat de salarissen nog even achterblijven Clown

Overigens wordt er behoorlijk langs elkaar heen gepraat. De ene zegt "dat leuke kleurtje vermindert de kwaliteit niet" en de andere zegt "de leuke kleurtjes zijn seizoenskwaliteit". Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..." Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:15

Hester schreef:
Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..." Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Net alsof je kapotte spullen blijft gebruiken omdat het in de mode is.. ik vraag me af in hoeverre je dat kan stellen hoor. IMO kapot is kapot.. of het nou in de mode is of niet en of het nou van Kiefer Eskadron HH of weet ik veel wat nou is. Kapot is Kapot en hoort niet op het paard.

Ik heb trouwens nog geen één dekje duurder dan 25 euro, goed van kwaliteit, leuke kleurtjes Haha! (ook gewoon zwart), met een sierrandje wat mooi is weggelaten bij de singel Knipoog . Dus IMO gaat er dan iets fout in het zoeken Knipoog of je bent in de verkeerde winkel Knipoog

Niet te dik, niet te dun, gaan lang mee.. Vork
Laatst bijgewerkt door zap op 21-08-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:15

had net van alles hier neergezet liep mn pc vast.. kan ik weer overnieuw beginnen Boos!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:17

Hester schreef:
Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..." Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.

je rijdt toch niet met kapotte spullen?? nooit geweten dat dat mode was Verward ! idd daar zou een paard onder lijden.. maar doen mensen dat die van gekleurde dekjes houden Verward NEEJH altans die ik ken niet!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:20

nouja ik zet morgen wel even een lijstje hier neer met goedkope dekjes Ja !!

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:27

Wel grappig dit topic.
Ik heb mijn paard gekocht in het pre euro tijdperk, en als werkende student heb ik me in de eerste roes voorbij gekocht aan paardenspullen.
Al niet erg goedkoop toen, maar nog doenbaar.

Nu na al die jaren beginnen toch een aantal spullen te verslijten, en moet ik af en toe noodgedwongen naar vervanging uitkijken.
En eerlijk gezegd kijk ik tegenwoordig niet meer uit naar een uistapje naar de ruitersport winkel Huilen
Voor heel simpele dingen als een basic dekje, basic peesbeschermer ... wordt zo ontzettend veel geld gevraagd vind ik.
En nee, ik ben niet tegen de laatste mode snufjes, dat is ieder voor zich, wat ik graag zie en goed vind hoeft voor een ander niet hezelfde te zijn.
Maar ik moet vaak toegeven dat ik soms een aankoop durf uitstellen, gewoon uit protest tegen de belachelijk hoge prijzen. * edit : neen ik rijd nooit met kapotte spullen die mijn paard kunnen schaden, van wat ik uitstel heb ik altijd nog wel een oude ( maar hele) en meestal zeer onmodieus exemplaar Knipoog

Ik denk vaak dat men gewoon de oude prijzen van voor de euro hanteert, en enkel het muntteken dat erachter stond vervangen heeft door een euro symbooltje Verdrietig
Laatst bijgewerkt door lanatje op 21-08-07 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:28

Hester schreef:
Kafue schreef:
De fabrikanten mogen wel eens wat aan het prijsstelsel gaan doen.
Waarom zouden ze? We betalen toch?

"Gewoon het dekje niet kopen" ... Dat is een leuke optie. Tenzij... Je een dekje nodig hebt. Ik heb serieus in een grote ruiterspeciaalzaak* gestaan, met een enorm wandrek aan shabrakjes, per drie opgestapeld zelfs. En ik ben uitgekomen op een goed shabrak, wat €35 euro kostte (dat vind ik veels te veel!) en dan ook nog eens zo'n mooi sierkabeltje heeft (wat imo dus drukpunten onder de singel veroorzaakt). dan koop je dat dekje toch niet ! waarom rijdt je dan met dekje? een zadel past ook zonder dekje.. als een goed dekje zoveel moeite voor jou kost om te zoeken dan rijdt je toch zonder dekje? geen schuurplekken.. en geen 35 euro!
Er was niets beters! Te veel vulling, niet goed voorgevormd, achterlijke kleuren (sorry als ik nu iemand beledig met 't kersenmotiefje)wat kan jou die kleur nou schelen Verward het gaat toch niet om de kleur.. tenminste daarstraks vond je dat onodig en blablbla Knipoog of niet voor dressuurzadel. En de simpele-goede-kwaliteit was echt héél goed verstopt...

* Ruiterspeciaalzaak ja. Een enorme winkel, vol met tig merken rijkleding, maar een goede borstel? Je kan lang zoeken... Zo gefixeerd op de ruiter, in plaats van op het paard. Ben ik dan zo ouderwets, dat ik een rijbroek heb, en klaar? Geen rijjas, anky-shirt of whatever? Zonder de speciale sokken met de speciale ruitjes?uhm mishcien ouderwets.. maar je moet toch zelfweten of je dat aandoet Knipoog ik vindt dat niet ouderwets maar gewoon je eigen stijl, of wat je zelf leuk vindt!

Euro's omrekenen naar guldens heeft overigens geen enkele zin meer. De komst van de € heeft imo een sterke inflatie veroorzaakt, waardoor de oude gulden nu bijna net zo veel waard is als de huidige euro. Jammer dat de salarissen nog even achterblijven Clown

Overigens wordt er behoorlijk langs elkaar heen gepraat. De ene zegt "dat leuke kleurtje vermindert de kwaliteit niet" en de andere zegt "de leuke kleurtjes zijn seizoenskwaliteit". Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..."ik ken dan dus weer niemand die kapotte peesjes om doet Clown Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.als er iets nieuwsis wil jij het ook..hoe kan het hebben dat jij het al hebt en het al oud is???

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:24

ik ken meisjes van 11 die best leuk kunnen rijden, maar vooral omdat hun moeder het zo geweldig vind krijgen deze meisjes broeken van 140 euro (!!) en een nieuw zadel van 1200 euro, en een nieuw setje dat staat zo geweldig! maar echt geen HH dingen, dat is troep. gewoon de duurste merken. toen ik 11 was begon ik met een pony en een leenzadel, en kreeg ik mijn eerste sjabrakje gewoon een ff rode kleur! de goedkoopste. het is ook met de tijd zo gegaan, ik wil er representatief uitzien als ik ergens rijd. en ik wil spul hebben dat van goede kwaliteit is. ik ben er wel achter gekomen dat een mondoni broek of een HKM broek om te huilen is, wat een rotkwaliteit! zelfde geld voor de goedkopere zadels en hoofdstellen. mijn moeder, en ik zelf ook leggen liever 100 euro bij voor een goed hoofdstel dan voor troep! petrie laarzen, voor 200 euro moet dat toch kwaliteit zijn? dacht je! nog geen 30 keer aangehad of het eerste laagje ging er al af, ja dan denk ik wel eens, als het voor paarden is wordt er gewoon 70 % bijgeplakt,

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 01:04

whahahhaha ROFL
sorrie .. Huilen van het lachen

maar jij denkt echt dat er zoveel verdiend word op ruitersport artikellen ? Haha!

over de hkm ..ligt er aan welke je hebt Knipoog
heb er zelf een van het proteam die bevalt erg goed
mijn vriendin heeft een zomer rijbroek van hun die vind ik ook om te huilen..

mijn andere is van busse die is al paar jaar oud , koste wel 95 euro
en niet iedereen heeft ff 95 euries (over) voor een (rij)broek
niet iedereen heeft een boompje Knipoog ,en daar springen bepaalde merken weer goed op in Bloos
en zo is er iets voor elk wat wils , met of zonder bling , basic of gekke kleurtjes etc etc Knipoog

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:57

Ja...er wordt veel verdient aan ruitersport artikelen. Misschien niet door de detailhandel, maar de fabrikanten cq distributeurs verdienen er goed aan hoor. Vork

Liever seizoensproducten met een korte levensduur, dan kwaliteitsproducten met een lange levensduur. Ook voor de detailhandel, des te vaker komen je klanten terug, toch? Voor hoelang is echter de vraag......

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:08

En dat is echt niet alleen op paardenproducten hoor en over de korte levensduur mijn Anky pads (wow shocking!!!) blijven erg netjes in de was, verkleuren niet, verkreukelen niet en slijten niet dat het dekje niet voorgevromd is maakt voor een haflinger niet uit die is ook rond. Ik kan dus zeker wel zeggen dat ik deze dekjes kwaliteit vind (en daar hoef ik gelukkig geen €50,- voor te betalen omdat ik ze inkoop, maar een ruime winstmarge echt niet).
Eskadron dekjes en dan de goedkoopste variant van €26,50 ook een prima dekje, Scapa dekje ook mooi, sierkoord stopt bij de singel dus geen drukplekken, helaas pilt het katoen wel een beetje op de plek van de singel maar dat vind ik bij alle katoenen dekjes.
Ik heb een imperial riding neusriem, echt niet duur, maar wel erg mooi en kwalitatief goed.

Hoe kan het dat ik wel kwaliteitsproducten heb die lang niet allemaal duur zijn?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:34

Zoals in de openingspost is beschreven is er nog wel kwaliteit maar wordt de spoeling steeds dunner, en staan steeds vaker prijs en kwaliteit haaks op elkaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:39

het ligt aan het woord duur ..
jij vind 26.50 niet duur , velen vinden 20 duur ..
het allom bekende zeisoens kleur dekje is "maar"15/ 17.50

kweet niet hoor pensionnetje
sommige "merken "zijn in en daardoor duurder in verhouding

maar als een dekje wat 1 zeisoen mee gaat 17.50 (de in kleur de uit kleur is goedkoper) kost
en ene dekje wat een jaar(of langer) meegaat 27,50 is dat in verhouding niet veel duurder
(4 x 17,50 = 70)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:44

En dit is trouwens natuurlijk vergelijkbaar met "gewone" kleding. Een degelijke merkloze spijkerbroek met een degelijke fleecetrui (ik noem maar wat) houdt je ook warm en zit comfortabel, maar ja, daar neemt ook niet iedereen genoegen mee! Ik ook niet en daar heb ik ook geen problemen mee, werd anders wel een beetje saai op straat (of waar dan ook)!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:01

he hallo,
Ja paardenspul wordt inderdaad steeds duurder en over de kwaliteit nog maar niets te zeggen.
Ik ga vaak naar emmen toe en daar in de ruitersportzaak, verkopen ze alles voor een goede prijs kwaliteits verhouding.
Ook verkopen ze daar nog dressuurzadels met een minder diepe zit. Heb zelf geen dressuurzadel, maar vzh. Anders kijk eens op deze site, misschien zit er wat voor je bij.
www.crazyhorses.nl
O ja in emmen zitten meerdere ruitersportzaken, maar die zijn allemaal erg duur en deze dus absoluut niet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:03

en daar word weer wel veel op verdient Haha!

heb jaren voor de douane gewerkt , dan weet je op een bepaalt punt veel van de inkoops prijzen
(de factuur waar men ook de invoerrechten etc over betaald)
kleding en schoeisel gaat rustig 2 a 3 x over de kop soms zelfs meer
dus bv inkoop = 10 / verkoop = 30 a 40
bij ruitersport artikellen niet 1 x

als je bv kijkt naar stal/rijschoenen
die zolen moeten verlijmd zijn met een lijm die tegen zuur kan
anders vallen dus idd de zolen er in no time onder uit door de urine vd paarden Knipoog
als je dan de prijs van rijschoenen vergelijkt met veiligheids schoenen (zonder ijzeren neus en niet de zwaarste categorie) ligt de prijs dus lager
maar dat is du wel de reden waarom de prijs van stalschoenen hoger liggen dan vergelijkbare schoentjes (meestal niet met gladde zool) bij de schoenen reus vandaan ..

het is ook apels met peren vergelijken

mensen betalen wel 65 euro voor een merk spijkerbroek
maar als deze merk spijkerbroek zonder naad word gefabriceert en geschikt is om te rijden
is deze duur ..

sommige merken betaal je idd meer voor omdat er een merk naam op staat , heb het dan over de beter bekend staande merken
( 70 euro hoofdstellen die dan 100/110 worden ivm een merk)maar dat betekend niet dat de ruitersport zaak ook meer verdient er op , het is de leverancier die de inkoops prijs bepaald

maar we gaan erg off topic denk ik

paar dingen zijn zeker ..
-als je rijk wil worden moet je gympies gaan verkopen en geen ruitersport artikelen Knipoog (of een ander vk in de paarden sport)
-over smaak valt niet te twisten
-er zijn nog redelijke kwaliteit voor redelijk bedrag verkrijgbaar

maar dan moet de klant ook niet voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten
kwaliteits materiaal is nu eenmaal wel iets duurder

daarbij klaagt iedereen over de werk omstandigheden bij de buitenlndse zadelmakers
maar voor een dekje mag het kinder arbeid zijn want anders word het te duur ..
daar snap ik nou nooit iets van ..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:30

nickyu schreef:
het ligt aan het woord duur ..
jij vind 26.50 niet duur , velen vinden 20 duur ..
het allom bekende zeisoens kleur dekje is "maar"15/ 17.50

kweet niet hoor pensionnetje
sommige "merken "zijn in en daardoor duurder in verhouding

maar als een dekje wat 1 zeisoen mee gaat 17.50 (de in kleur de uit kleur is goedkoper) kost
en ene dekje wat een jaar(of langer) meegaat 27,50 is dat in verhouding niet veel duurder
(4 x 17,50 = 70)

Mijn Ankypads (om maar een voorbeeld te noemen) gaan al 3 jaar mee is €50,- (uitgegaan van de standaard verkoopsprijs) : 3 = 16,67 per jaar : 2 = 8,34 per seizoen.
De Scapa, Eurostar en Eskadron dekjes heb ik nog niet zo lang dus daar kan ik nog geen uitspraak over doen.
Ik heb ook een Harry's horse dekje gehad van ik meen €12,50 maar die heb ik voor het seizoen voorbij was alweer verkocht, het dekje begon te pillen en ik vermoed dat als ik dit dekje een jaar had gebruikt hij ook versleten zou zijn op de singelplek.
De Anky's zijn nog lang niet op dus als ik door blijf rekenen worden ze per seizoen steeds goedkoper.

Imo is goedkoop dus duurkoop.