Groot zadeldillema, Wie helpt mij??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Groot zadeldillema, Wie helpt mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:20

ik heb een bruine stübben tristan dressuur liggen met brede kamer voor weinig, zadel is nagekeken door zadelmaker en ok bevonden.

Ik zou allereerst degene waar je het zadel vandaan hebt vragen om een oplossing, misschien toch het leenzadel nemen en dan pas gaan kijken naar andere opties. Je hebt er tenslotte een hoop geld aan uitgegven, ze zijn komen aanmeten en dan blijkt het niet te passen, ze geven toch wel een soort garantie hoop ik?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:59

Als je naar een GOEDE zadelmaker gaat kan je met een beetje geluk dit laatste zadel door veranderen van de vullingen wel goed pas krijgen.
Zadels kunnen niet eindeloos verschuiven, maar het is een idee.

Maar: wat ik mij ook afvraag: heb je contact opgenomen met Hulsebos over dat zadel? Want voor dat geld zijn ze toch ook verplicht om een goed zadel te leveren? (ik weet dat hij niet goedkoop is)

En: heb je die van je laatste zadel al aangesproken? Want als het paszadel goed zit en dit nu niet, dan zou ik daarover klagen bij de leverancier en gewoon een nieuw, goedpassend zadel eisen.
Tja, het is niet de leukste weg, maar je kan zo niet door blijven klooien!
Ik wens je HEEL veel succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 18:28

Voordat iedereen van alles gaat roepen, ik loop al jaren met m'n rug, fysio etc gehad, onderzoeken in het ziekenhuis, maar daar gaat het nu niet over.

Bruin geef ik ook niet op, ik ken mezelf, ook al zit ie fijn&ligt ie fijn, dan staat ie straks weer te koop omdat ik het niet mooi vind.

Hulsebos heeft al een probleem, helaas vind hij zelf van niet en ben ik momenteel met man en macht bezig hem te laten inzien dat hij fout zit.

Een KN kan ik niet oprijden ivm rug, na een poosje kom ik er niet meer vanaf, kan m'n been dan niet eens over het zadel krijgen.

Ik ga ook een zadelmaker langs laten komen, maar momenteel ben ik m'n vertrouwen in mensen een beetje kwijt w.b.t kundigheid met zadels. Ik denk ook dat opvullen een hoop doet.

Bedankt alvast voor het meedenken!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:46

ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat vind je van prestige? en dan niet de Top Dressage maar bijvoorbeeld de Venus of de Doge.

of je kan een kundige zadelmaker bellen of hij langs wil komen met een partij zadels zodat je zelf ook op je paard kan voelen hoe het zit...
ik heb zelf vaak dat op de bok het zadel lekker zit, maar op het paard dan weer niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:48

Ik zou toch ook nog even een zadelmaker naar dit zadel laten kijken voordat je weer naar iets anders op zoek gaat...
Dit model vond je lekker zitten en zou ook moeten kunnen passen, als het pasmodel ook goed lag...
(grote kans dat je met anders vullen al een heel eind komt)

Misschien dat hij dan nog wat zadels mee kan nemen zodat je kunt vergelijken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:04

ik weet niet welke inchmaat je hebt gekocht, maar ik heb 2 euroriding diamant zadels: 1 dressuur en 1 vzh, op beide staat dat het 18 inch is, maar de dressuur valt toch echt als 17,5. misschien moet je dat ook eens nakijken. verder is mijn zadel een paar weken terug helemaal nagekeken en dat lag toch niet helemaal goed. ik heb ook vaak rugproblemen, maar nu is mijn zadel helemaal opnieuw gevuld en aangepast op de rug van mijn pony. dit merkte ik ook terug in mijn zit, ik zit nu anders en heb het beduidend minder in mijn rug!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:40

Het zou een 18 inch moeten zijn, dat was het paszadel ook. Op het paszadel zat ik niet zo als op deze, veel meer erin.
Ik ga idd eens kijken wat ie doet met opvullen, want hij is vrij leeg als je zo voelt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:52

En het model is echt hetzelfde?
Was het paszadel misschien al meer 'ingezeten'?
Kan me voorstellen dat een nieuw zadel zich nog wat moet zetten/vormen...

Sterkte met de verdere ontwikkelingen, hopen dat opvullen/aanpassen werkt!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:55

Vriendin van mij heeft hernia-operatie gehad en nog steeds vaak last van haar rug. Ze rijdt eigenlijk alleen op Daaleman zadels - durft geen ander te kopen omdat ze met deze (volgens mij heeft ze dressuur model 2) nooit last heeft van haar rug. Haar instructrice heeft een KN en daar kan ze idd ook niet op zitten. Ik heb zelf ook Daaleman zadels en ik vind het hele gewone basale recht toe recht aan zadels. Ik kan er ook goed op zitten, ze liggen goed op mijn paarden en Erik komt af en toe langs om alles te controleren. De maat van een zadel varieert trouwens per merk, ik heb Daaleman 17,5 maar heb ook wel andere zadels 17 of 18 inch gehad.
Wens je veel succes, kan me voorstellen dat je een beetje bang bent geworden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:03

Lynn_Nikita schreef:
hey ymke, ook al een ramp met zadels,,, hier zelfde probleem, alleen liggen ze bij mij veel te hoog op de schoft, heb nu boommaat 34 gehad, te smal, trekpaardenzadel, ligt nog te hoog... zucht
weet je al een goede zadelmaker in buurt? Ik zou er 1 bellen, langslaten komen en hem de zadels laten zien, misschien kan hij iets aanpassen voor je. dat je niet overstapt op zwart kan ik begrijpen, je hebt alles in het bruin.
En zijn zoveel zadels te koop, moet vast wel ene passend zadel in rbuin zijn, alleen het zoeken he...
maar ogmaals, laat zadelmaker langskomen, ( mss kunnen we delen met kosten, bij mij moet er ook 1 komen, voor 2 paarden, als die niet uit buurt komt kunnen we de reiskosten delen evt)

off topic je hebt nu een boommaat 37 ! in huis Knipoog

Zammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:10

misschien is thermografie wel een optie voor je paard. Op http://www.thermografie-paard.nl staat dat je kunt inschrijven voor een onderzoeksproject naar rugpijn in relatie tot het zadel.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:25

Ik ken je probleem en ik begrijp dat je er helemaal gefrustreerd van raakt. Ik heb in een jaar tijd ongeveer op 6 zadels gereden waar ik óf niet lekker op zat, óf niet lekker op mijn paard lag, óf ik mij open mee reed. Nu heeft mijn paard wel een heel hoge schoft een een wat moeilijke rug doordat hij weinig bespierd is bij de schoft/ daarachter. Nu heb ik een Rossner Montreal, het ligt perfect op het paard en ik zit er heerlijk in. Het kan idd ook aan de inchmaat liggen dat je zo ver op de lepel zit. Dat had ik ook met 17'' maar nu is dat met 18'' opgelost, ik heb net als jou lange bovenbenen. Nu is een Rossner zadel voor jou niet de oplossing, die worden niet in het bruin gemaakt. Ik kan je wel de Euroriding Luxor aanraden. Het is een zadel met een diepe zit, maar dit hoeft geen belemmering te vormen voor jou. Het zorgt er juist voor dat je wat meer naar voren (=midden) van het zadel komt te zitten. Naar mijn idee ligt het 'zitpunt' van de Euroriding Diamant verder achterin dan het bovengenoemde zadel. Verder wil ik je veel succes wensen met je zoektocht, hopelijk kun je snel weer fijn rijden en heb je voorlopig eens wat meer geluk!! Vriendjes zijn?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:41

Ik heb ook niet alles doorgelezen maar je kan de dealer van het zadel toch bellen? Je hebt op basis van een paszadel een nieuwe besteld en deze voldoet niet. Kan het niet zijn dat ze je per ongeluk het verkeerde zadel hebben geleverd? (verkeerde boom of inchmaat?).

Voordat je dingen weer te koop zet en iets anders gaat kopen zou ik eerst contact opnemen met je zadelleverancier. Volgens mij is het ook nog eens zo dat een consument altijd 6 weken terugbreng/omruiltijd heeft.