waarom gebruiken jullie peesbeschermers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

larabo

Re: waarom gebruiken jullie peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:56

ik rijd met peesjes en strijklappen om de benen te beschermen gewoon voor de zekerheid en buiten en met springen heb ik ze zoiezo om ik heb ze ook een beetje voord esier heb 2 paar bruine 1paar witte (voor wedstrijden) en net 1 paar roze gekocht (zo schattig)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:16

Voor de bescherming en dat ze er nu in allerlei leuke kleurtjes zijn is natuurlijk altijd leuk Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

Voorkomen is beter dan genezen.
Weet wel dat de meeste zware peesblessures niet van aantikken komen maar ook een lichte blessure heb ik niet graag.

Als ik rustig ga rijden rijd ik wel eens zonder bescherming maar zodra ze wat meer moet gaan doen doe ik wel wat om.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:13

k heb ze bij mijn 3jarige alleen gebruikt toen ik net begon met longeren, omdat je dan nog wel eens hebt dan jonge paarden niet goed in balans lopen en dan gaan strijken. Aangezien dat niet gebeurde gebruik ik ze niet meer.
Als er echt wat gebeurd met een been van een paard houd zo'n stukje plastic volgens mij dat echt niet tegen.

Tychootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:16

mijn fjord heeft ze ook niet echt nodig en daarbij komt dat je op wedstrijden vaak toch niet met de dingen mag rijden!
dus ik gebruik ze eigelijk nooit heb ze wel in de kast liggen, maar gebruiken doe ik eigelijk niet...

ChanOs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:16

Ik gebruik wel peesbeschermers om het te voorkomen want soms tikt die van mij nog wel eens aan!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:28

ik gebruik sinds kort peesbeschermers, ik hoorde mijn paard de laatste maand steeds 'tikken' maar ik wist dat dat niet van haar voorbenen kon komen omdat ze die naar buiten zwaait. maar ik dacht nou laat ik maar eens een paar peesjes en strijkjes kopen om te kijken wat er voor krassen opzitten na 1 keer rijden, en omdat ik steeds vaker spring dacht ik dat het wel slim was.
na dat ik had gereden ging ik kijken en zag ik dat haar strijklappen helemaal vol zaten met krassen, ik voelde me schuldig dat ik er niet eerder aan had gedacht om ze te kopen Bloos
en ook met wijken tikt ze zichzelf aan, en als ze een onverwachte beweging maakt hoor je ook een klap van die peesjes tegen elkaar, en als ze een keer haar achterbeen iets te ver naar voren gooit heb je nog bescherming van het been....
ik heb ook een paar zwarte en ook een paar grijze met roze bont omdat ik die zo leuk vond, maar ik had het dus wel nodig.... terwijl ik altijd dacht van niet....

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:57

ik gebruik ze ook voor de bescherming! ik heb gewoon zwarte die nu bruin door de modder zijn!

maar ik heb ook wel een setje met bijpassende peesbeschermers! Lachen

rij eigenlijk nooit zonder peesbeschermers!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:00

Bescherming uiteraard! Mijn haf trapt zijn eigen benen open als ik ze niet gebruik, en uiteraard heb ik ze omdat ik ze toch nodig heb in allerlei leuke kleuren. Met springen gebruik ik altijd bescherming......