Waarom rij je zonder cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Waarom rij je zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 01:40

Ik rij nu niet zo vaak meer, maar altijd met cap. En dan ook nog zo'n oncharmant dopje, waar ook ik gigantische koppijn van kan krijgen, zweten als een paard Knipoog

Maar ik ga nu kijken voor een nieuwe, heb laatst zo'n casco gepast... Hemels Tong uitsteken

Maar ik rij met omdat ik persoonlijk vind dat het risico dat je loopt zonder cap nooit op kan wegen tegen even wat relatief ongemak.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 04:26

MyrtheJ schreef:
Skitter schreef:
Maar die hond of auto (bv!!) wat in een keer voor je paard vliegt zie je natuurlijk niet aankomen he.. En als je paard dan in paniek raakt.... Dan zit je.

Zoiets kun je niet van te voren weten.

Klopt, je kunt niet alles vantevoren weten. Maar moet ook nog een beetje kunnen leven.... Mn paard raakt eigenlijk nooit in paniek, sorry, heb daar gewoon geen angst voor. Als het mijn tijd is om dood te gaan, gebeurd dat toch wel. Ik geloof niet zo in toeval.

En ja, dat is waarschijnlijk heel erg naief.

Nou ja ik geloof ook niet in toeval, en geloof ook zeker dat als het je tijd is dan ga je, maar om op zo'n manier dood te gaan lijkt me verschrikkelijk. Dus sluit ik dat iig voor mezelf uit Haha! Moet de dood maar een andere manier zoeken Haha!

Tja ik vind het een kleine moeite en een onnodige risico neem ik liever niet. Maar ik heb dan ook verder nooit last van een cap dus ja, zal wel daaraan liggen.

Trouwens ik geloof dus never nooit dat een paard nooit zal schrikken. Een paard wat nergens van schrikt moet ik nog tegen komen Knipoog

Bij mn pony kon vuurwerk in haar stal af laten gaan en ze zal misschien een keer schrikken maar niet opzij springen oid. Maar witte verf op de weg, HO MAAR! Dat vond ze wel weer eng. Het is nooit aan te zien komen en paarden kunnen de raarste dingen niet eng vinden en dan de kleinste dingen weer wel. Nee doe mij maar gewoon een (GPA) cap Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:49

altijd met.
waarom zou ik zonder rijden?
ook als ik het vertrouw,want het liefste paard kan ook struikelen.

sommigen doen wel erg laks: zo van: ach ja dan overkomt me maar wat.

béétje arrogant,maar ja het is je eigen hoofd he.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:37

Dat is helemaal niet arrogant bedoelt hoor, van dan overkomt me wat.....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:43

Ik heb altijd mn cap op, als ik m niet bij me heb ga ik niet rijden maar longeren ofzo.
En als je gewend bent een (goed passende) cap te dragen heb je er niet zoveel last meer van

Op een warme zomerdag, met priveles drupt het zweet uit mn cap, maar goed ik neem geen risico`s wbt mn hoofd, ik heb er maar 1 van Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:01

stef schreef:
zucht... ja, ik heb het verhaal van barmat gelezen, eerder al...
Met alle respect voor barmat, moet iedereen nu met haar verhaal gaan zwaaien? Ze is niet de eerste, en zal niet de laatste zijn, en had zelfs met cap kunnen gebeuren

Daar ben ik het dus NIET mee eens Lachen

100% zekerheid heb je nooit, maar ik ben er van overtuigd geweest dat het dragen van een cap hersenletsel had voorkomen ja.

Maar als jij dat niet wilt zien.... misschien moet je het dan gewoon maar eens voelen.
Want dat vraag ik mij nu echt oprecht af... stel je nu eens voor dat je valt... en jou overkomt hetzelfde als mij, wat vind je dan van jezelf? Interesseert het je dan nog steeds geen bal? Doe je dan nog steeds zo laks?
Echt, van mij mag je zonder cap rijden zoveel je wilt, ik maak me er niet druk om. Maar gezien het feit dat je gewoon (naar eigen zeggen) te lam bent om een cap op te doen en je daar ook niet voor schaamt om het te zeggen, vraag ik mij werkelijk af, hoe je zou reageren als je met je kin een karretje zou moeten besturen, wetende dat het dragen van een cap dat had kunnen voorkomen.

Ben ik echt benieuwd naar Ja

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:07

Voor sommige mensen: Het heeft niet veel nut om te zeggen: 'Ik rijd met cap omdat omdat omdat'.
Want dan moet je even goed naar de titel van het topic kijken. Clown

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:09

Barmat schreef:
stef schreef:
Met alle respect voor barmat, moet iedereen nu met haar verhaal gaan zwaaien? Ze is niet de eerste, en zal niet de laatste zijn, en had zelfs met cap kunnen gebeuren

100% zekerheid heb je nooit, maar ik ben er van overtuigd geweest dat het dragen van een cap hersenletsel had voorkomen ja.

Maar als jij dat niet wilt zien.... misschien moet je het dan gewoon maar eens voelen.
Want dat vraag ik mij nu echt oprecht af... stel je nu eens voor dat je valt... en jou overkomt hetzelfde als mij, wat vind je dan van jezelf? Interesseert het je dan nog steeds geen bal? Doe je dan nog steeds zo laks?
Echt, van mij mag je zonder cap rijden zoveel je wilt, ik maak me er niet druk om. Maar gezien het feit dat je gewoon (naar eigen zeggen) te lam bent om een cap op te doen en je daar ook niet voor schaamt om het te zeggen, vraag ik mij werkelijk af, hoe je zou reageren als je met je kin een karretje zou moeten besturen, wetende dat het dragen van een cap dat had kunnen voorkomen.

Dat klopt wel maar als jij met je kin een karretje moet besturen heb jij er toch ook te luchtig over gedacht. Knipoog
(Of heb ik nu jou verhaal gemist?)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:12

zelfs als je gelooft dat een paard NOOIT kan schrikken, zit je nog niet safe.
ik heb al heel wat valervaring, en ik kan me niet eens herinneren dat ik er afgedonderd ben omdat het paard schrok.
de laatste keer dat ik de grond mocht kussen (wat toen trouwens als 10 jaar geleden was), was mijn paard gewoon gestruikeld en zat hij opeens op zijn knieën. gelukkig was het maar een sukkeldrafje.
maar 10 jaar geleden ben ik met paard en al overkop gegaan in een flinke galop (een wonder dat we er allebei zonder een schrammetje vanaf gekomen zijn).
een paar jaar later heb ik na een struikelpartij bij een potje racen over het veld kunnen ondervinden dat een paard toch best zwaar is als je er onder ligt (en ik heb wschl ergens een beschermengel, want alweer geen schrammetje).
ik rijd dus ALTIJD met cap.
en ik ben echt geen watje hoor, toen ik zwanger was ben ik blijven rijden tot ik 7 1/2 maand ver was, omdat het fantastisch was voor mijn rug, die werd helemaal losgemasseerd.
maar wel steeds mét cap (en de laatste maanden ook alleen maar in stap, want draven of galopperen is echt niet comfortabel met zo'n ton Pling ).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 10:23

De keren dat ik eraf gekiept ben was ook 2 keer met een schrikkend paard (een kruidbus die naast de bak werd afgestoken door de burenen in het bos een hond die opeens aan kwam racen). De andere tig keren was door andere dingen waar onder een keer met paard en al achteroverklappen omdat hij wegggleed in een greppel.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:46

oh ja, de enige keer dat ik echt wat mankeerde, was toen ik van een paard viel wat iemand anders nota bene vasthield. niet dat ik zo'n slechte ruiter ben, maar het paard begon echt te flippen.
heb toen jaaaaaren pijn gehad in mijn schouder (tot een dokter die wat meer tijd had eindelijk ontdekte wat er precies scheelde).
ok, een cap beschermt je hier niet tegen Haha! maar ik had net zo goed op mijn hoofd kunnen vallen, dat zit echt wel dicht bij mijn schouder, hoor!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:31

Barmat schreef:
stef schreef:

Hard gezegd, maar ik ben het er helemaal mee eens!!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:37

Renee__ schreef:
Dat klopt wel maar als jij met je kin een karretje moet besturen heb jij er toch ook te luchtig over gedacht. Knipoog
(Of heb ik nu jou verhaal gemist?)

Zover is het bij Barmat gelukkig niet gekomen, maar het had wel het geval kunnen zijn.
Ze is wél gevallen zonder cap op en nu mag zij daar de gevolgen van dragen. (zie haar eigen verhaal)
Aangezien zij het heeft meegemaakt en weet wat het inhoud probeert ze nu anderen te waarschuwen met haarzelf als voorbeeld.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:39

ik heb 1 keer zonder cap gereden omdat eigenaar me cap vergat op te halen en we in de fille stonden, vz-paard stond wat verder weg voor 2 maanden.
en toen heb ik zonder cap gereden voelde al1 niet echt veilig durfde zelf veel minder voelde ik, dus 1 keer en nooit meer.!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:09

ik rij ook wel een zonder cap als het heet is,
ik rij voor me plezier en als ik dan hoofdpijn heb van dat ding dan maar een x risico lopen.
collega van mij krijg met toiletteren van een paard een trap voor der hoofd, risico hou je dan moet je binnen blijven..

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:20

Ik rijd zonder Cap om dat ik de druk op mn hoofd heel vervelend vind.. Zo vervelend dat ik er knallende koppijn van krijg, en dan is paardrijden weinig ontspanning meer.. Doe em op in de les, omdat ie dan verplicht is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:34

alle ongelukken zitten in een klein hoekje.... Mijn zwager is invalide geworden omda hij misstapte en van een bouwkeet afviel (en de hamer op zijn rug hing)
Er kan altijd van alles gebeuren. Ik vertrouw mijn paard en mijn zit. Zegt dat dan dat ik er niet af kan donderen? nee hoor, ik kan er prima af donderen. Voorlopig kom ik er voor uit dat ik geen speciale reden heb om niet met cap te rijden en verzin ik geen excuses. Mij kan van alles verweten worden, maar iig niet dat ik niet eerlijk ben.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:20

Even een vraag, waar staat je verhaal Barmat??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:22

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:24

Dank je!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:09

Er kan altijd iets gebeuren. Clubgenoot voelde zich ineens niet goed worden tijdens het rijden. Ze stapte af en zakte in elkaar. Ook een hersenbloeding. Paar dagen later was ze dood. Ze had wel een cap op maarja, daar had ze niks aan. Die hersenbloeding kwam gewoon spontaan terwijl ze toevallig aan het rijden was.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 00:22

karuna schreef:

is een heel l#llig verhaal,maar ik heb o.a. een auto ongeluk gehad waardoor ik vol met mijn hoofd tegen het stuur ben geklapt en ja,ook buiten westen ben geweest,voortaan ook maar een cap in de auto op dan? Duivel

maar nu weer even serieus.tuurlijk ontken ik niet dat een cap vast wel een [klein] stukje veiligheid geeft maar als ik nu puur naar mezelf kijk en naar de dingen die ik heb gehad,had geen cap daar iets aan kunnen veranderen,verbrijzelingen,botbreuken,tanden omzeep,ook onder een paard gelegen enz enz enz.
ik kijk niet raar naar iemand die hem wel draagt,maar zo wil ik ook behandeld worden,ieder zijn keus.
de TS is dit topic gestart met de vraag WAAROM draag je geen cap,nou bij deze.
ik ben zelf bereid het risico te dragen,anders zou ik wel goudvissen kweken of zo,dat een ander er anders over denkt prima maar dit vind ik Bloos

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 00:36

Ik euh, voel me net een champignon met een cap op. Rij ook altijd zonder.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 00:42

Nou, waarom ik zonder cap rijd, is gewoon het feit dat ik mijn hoofdhuid er helemaal mee kapot rijd.
Ik kan ook maar een paar bepaalde shampoos, haarlak, gel etc. verdragen.

Bij mij is het de keuze tussen iedere dag mijn hoofdhuid kapot en me dood liggen te krabben etc. of de minieme kans dat ik op mijn hoofd val.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:19

MyrtheJ schreef:
Dat is helemaal niet arrogant bedoelt hoor, van dan overkomt me wat.....

zo komt het imo over................tuurlijk kan je met cap niet alles voorkomen,maar een beetje is tenminste iets.

maar ik merk dat hier op bokt geweldige ruiters hebben die menen dat hun paard ook super betrouwbaar is en nooit wat doet.

ik ben ook niet dol op mijn cap,helemaal niet.
maar ik draag hem toch,want ik heb gezien wat het kan doen als je hem niet draagt(maar eerlijk is eerlijk,soms heb ik het er erg warm onder hoor..........ik zoek nog steeds naar de ideale cap)