Flair / Wow zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Flair / Wow zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:04

Splinter schreef:
ik heb jaaaaren op het oude model KN gereden en prestige, maar de WOW heeft het ervan gewonnen Ja
Maar het is persoonlijke smaak/ voorkeur Knipoog

Daarom zou ik het ook best willen proberen!
ik hou van platte zadels met zo weinig mogelijk wrong

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:07

Venetia schreef:
Remember: In mijn recente topic van mn Jazz zie je de korrector onder het zadel liggen, kan wel even foto's opzoeken.
Is gewoon een met lucht opvulbare pad. Werkt wel fijn moet ik zeggen. Alleen dus dat verwisselen. Voelt niks anders dan normaal, alleen worden schokken wat beter opgevangen.

Foto's zelf al gevonden Vork

Maar die zit dus 'vast' aan je zadel, ipv los als een 'gewone' gelpad oid? Ik ben normaal helemaal niet zo van dingen onder m'n zadel , merk je duidelijk verschil?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:15

unamie schreef:
Tja ik zit nu eenmaal graag op een oude KN symfonie Vingers aflikken
En kan me nauwelijks voorstellen dat er zadels bestaan waar ik nog lekkerder inzit
hoewel de WOW's en wel heerlijk zacht uitzien Cool

Ik kom ook van de oude Kn symfonie af... en vind nu de WOW lekkerder zitten... had ik ook echt nooit gedacht, maar ben gezwicht.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:17

een Korrector lijkt me meer iets als "tijdelijke" oplossing
Het lijkt me persoonlijk niet fijn rijden
ik vind dat je met een bontje al zo bovenop je paard zit
daarom heb ik er alleen een dun dekje onder, want flair is vanzichzelf al zacht genoeg

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:24

unamie schreef:
ik vind dat je met een bontje al zo bovenop je paard zit

Daarom Ja.... Ik vind flair echt als een hele goede optie klinken, alleen 'ff €500,-' op tafel gooien terwijl ik nu een zadel heb dat echt prima past vind ik ook weer wat...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:54

unamie schreef:
germie schreef:
Ik zou dat flair ook graag eens proberen. Maar niemand in de buurt die zo'n zadel heeft.

dat ligt eraan in welke buurt je woont Tong uitsteken

Noord Nederland. Dus geen bollenstreek. Of je moet toevallig in de buurt komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:01

Heeft iemand een foto van die Korrector? Ben wel even benieuwd. En wat kost zo'n ding? En vul je deze zelf bij met een pompje ofzo?
Ik heb meestal alleen een dun dekje onder m'n zadel liggen. Is zo'n Korrector dan niet te dik? En zie je deze pad erg als je bijvoorbeeld een wit dekje voor wedstrijden onder je zadel hebt liggen?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:04

bij greendistance hebben ze de korrector te koop geloof ik Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben zelf helemaal weg van de WOW zadels, niet dat ik er ooit eentje in het echt heb gezien maar het klinkt allemaal zo veel belovend en ideaal. Helaas heb ik het geld er niet voor Verdrietig

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:19

germie schreef:
Noord Nederland. Dus geen bollenstreek. Of je moet toevallig in de buurt komen.

Binnenkort ga ik mijn zadel halen bij van Triest in Ruinerwold
woon je daar ver vandaan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:26

Remember schreef:
Daarom Ja.... Ik vind flair echt als een hele goede optie klinken, alleen 'ff €500,-' op tafel gooien terwijl ik nu een zadel heb dat echt prima past vind ik ook weer wat...

Omdat mijn zadelmaker aan de andere kant van nederland woont is wol ook niet zo handig
Ik laat wol toch zeker minimaal 3 keer per jaar nakijken/navullen
Dus Flair scheelt me een boel kilometers...
hier in de buurt laten vullen is ook geen optie, want die doen het niet naar me zin ( te hard, scheef, te rond, etc.)
Ga binnenkort in de leer, zodat ik het Flair zelf af kan stellen Cool (is toch ook minimaal 1 keer per jaar nodig)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:26

Remember schreef:
Venetia schreef:
Remember: In mijn recente topic van mn Jazz zie je de korrector onder het zadel liggen, kan wel even foto's opzoeken.
Is gewoon een met lucht opvulbare pad. Werkt wel fijn moet ik zeggen. Alleen dus dat verwisselen. Voelt niks anders dan normaal, alleen worden schokken wat beter opgevangen.

Foto's zelf al gevonden Vork

Maar die zit dus 'vast' aan je zadel, ipv los als een 'gewone' gelpad oid? Ik ben normaal helemaal niet zo van dingen onder m'n zadel , merk je duidelijk verschil?

Je maakt het vast met een soort staafje die je tussen je kussen en de boom legt, en vooraan twee veters die door de ringetjes bovenaan je zadel gaan. Dat het vast ligt vind ik wel fijn, veel pads schuiven en dan blijft er van de ruggegraatvrijheid ook weinig over. Maar het is gewoon eraf te halen, zit niet verzegeld ofzo Haha!

Ik merk vooral verschil in schokdemping. Zowel voor mijn eigen rug als voor het paard, het zit wat rustiger. De eerste keer vond ik dat ik wat hoger zat, maar ik was er zo aan gewend en ik vind het niet vervelend. Ik zou niet snel meer een gelpad of bontje ertussen doen, dit is veel beter drukverdelend.

germie schreef:
Heeft iemand een foto van die Korrector? Ben wel even benieuwd. En wat kost zo'n ding? En vul je deze zelf bij met een pompje ofzo?
Ik heb meestal alleen een dun dekje onder m'n zadel liggen. Is zo'n Korrector dan niet te dik? En zie je deze pad erg als je bijvoorbeeld een wit dekje voor wedstrijden onder je zadel hebt liggen?

Zie zelfde topic als waarin Remember heeft gekeken. Daar ligt ie eronder. Ik gebruik het ook voor de wedstrijden, zit er gewoon standaard onder, is nog niemand opgevallen. Ik kreeg er een pompje bij, heb het zelf opgepompt. Was precies klusje maar daarna ben je er ook vanaf. Hoe het zit met dikker onder het zadel en invloed op het paard weet ik niet, maar de merrie is er zéker niet slechter van geworden dus ik ga ervan uit dat het haar bevalt.
Stuk minder narrig iig.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:38

unamie schreef:
Remember schreef:

Omdat mijn zadelmaker aan de andere kant van nederland woont is wol ook niet zo handig
Ik laat wol toch zeker minimaal 3 keer per jaar nakijken/navullen
Dus Flair scheelt me een boel kilometers...
hier in de buurt laten vullen is ook geen optie, want die doen het niet naar me zin ( te hard, scheef, te rond, etc.)
Ga binnenkort in de leer, zodat ik het Flair zelf af kan stellen Cool (is toch ook minimaal 1 keer per jaar nodig)

Hij moet toch afgesteld worden met iemand in het zadel? Zou weinig nut hebben wat mij betreft, kan moeilijk en afstellen en er opzitten Clown
Zou er iemand van ongeveer zelfde gewicht in zadel moeten laten zitten en dan afstellen?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:51

Skipper schreef:
Hij moet toch afgesteld worden met iemand in het zadel? Zou weinig nut hebben wat mij betreft, kan moeilijk en afstellen en er opzitten Clown

Ik ga samen met mijn dochter, dan kunnen we elkaar helpen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:44

ik zou ook wel een zadel willen proberen op me paard Ja

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:21

Ik zou gewoon een afspraak maken met een zadelmaker die de zadels verkoopt. Dichtst bij het vuur is de importeur en tevens zadelmaker: Arie Boer. Hij zit nu in Zwijndrecht (Randstad bij Rotterdam) maar reist in principe het hele land door. Hij heeft testzadels en dan kan je dus gewoon kijken of het wat voor je is.

Voor mensen die het graag eens willen proberen... stuur maar een pb'tje... woon in Barendrecht omgeving Rotterdam.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:35

Skipper schreef:
Zou er iemand van ongeveer zelfde gewicht in zadel moeten laten zitten en dan afstellen?

De ventielen zitten vooraan de korrector. Dus je kunt het gewoon vanuit je zadel oppompen. Je moet dan alleen zorgen dat je goed gaat zitten en dan afsteld en niet b.v. naar voren gaat hangen richting de ventielen.

Afbeelding

Hier staat alles over de korrector: http://www.korrector.com/Korrector/korr ... 0intro.htm

De korrector kost 175 euro.

Ik vind het alleen gevaarlijk en bijna een schande dat zo'n pompje erbij geleverd wordt. Want hoeveel mensen kunnen zoiets nou ècht goed afstellen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:45

Vonnie84 schreef:
Ik vind het alleen gevaarlijk en bijna een schande dat zo'n pompje erbij geleverd wordt. Want hoeveel mensen kunnen zoiets nou ècht goed afstellen.

Tja, dat is wel zo maar....
Hoeveel mensen kopen een zadel bij een bekend staand zadelmaker die blijken later een zadel met een verkeerde ( te krappe) boom-maat te hebben gekocht Sigaar
Hoeveel mensen kopen "zomaar" een zadel via internet, zonder het te passen Koe
Hoeveel mensen rijden op een verkeerd, scheef of keihard gevuld zadel
Ik zou ze niet graag te eten willen geven Nagelbijten / Gniffelen
Alle 2e hands zadels die ik heb gekocht, en/of die ik ben wezen kijken waren ronduit dramatisch gevuld Nagelbijten / Gniffelen
Mensen deden het zadel weg omdat het niet meer zou passen
Nou met de beroerde vullingen die ik gezien heb, zou het op niet 1 paard passen Verward

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:02

mooi systeem Haha!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:48

Vonnie, bij de korrektor wel, maar bij mijn wow zadel zitten ze achter mijn bovenbeen, dus dat gaat niet lukken. Heb ik echt iemand erbij nodig. Ja

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:52

Foutje, verkeerd gelezen Bloos

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:17

Zelf vullen van de pad is niet zo erg moeilijk. Je kunt hem om te beginnen gewoon recht oppompen, dan verandert er weinig aan de ligging van het zadel.
Ikzelf merk prima of ik meer voorin of achterin wordt gegooid. Bij iemand die dat niet merkt wordt het wel moeilijker natuurlijk. Maar het is ook goed te zien aan bijvoorbeeld het zwaartepunt in het zadel en de wijze waarop de beugels hangen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:35

Maar wat ik mij vooral afvraag van die corrector is of die pad het zadel niet versmald? Iemand met een te smal zadel, dan kan zo'n corrector dat toch niet opvullen?
En bij een iets te brede boom?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:40

De korrektorpad lijkt me bij een te smal zadel helemaal uit den boze Scheve mond
Heb je b.v. een iets te breed zadel doordat de rugspieren van het paard zijn weggevallen
dan zou de korrektorpad een tijdelijke oplossing kunnen zijn, tot de spieren weer zijn bijgekomen
Zelf ben ik niet zo voor die tussenoplossingen, een zadel moet gewoon goed passen
Maar ik me wel voorstellen dat mensen er voor kiezen
met Flair heb je iets speling door de kussen iets meer/minder te vullen
Maar de boom-maat verander je er niet mee
Laatst bijgewerkt door unamie op 31-07-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:40

dat snap ik dus ook niet helemaal. Kijk, een te smal zadel blijft te smal. Een te brede zal op te vullen zijn met de korrector. Maar een goed passende, wordt die niet te smal?

Hoe dan ook, ik heb er geen klachten over, maar ik snap dat punt ook niet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:44

Venetia schreef:
dat snap ik dus ook niet helemaal. Kijk, een te smal zadel blijft te smal. Een te brede zal op te vullen zijn met de korrector. Maar een goed passende, wordt die niet te smal?

Een goed passend zadel heeft imo geen korrektorpad nodig
Ben zelf erg voor de kunst van het weglaten..
dus zo min mogelijk troep onder het zadel, want ik wil wel blijven voelen wat mijn paard doet