Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:Watvoor buiging dat zadel heeft, kan me eigenlijk geen ruk schelenIk wil de volgende keer als ik naar een KWPNer kijk me af kunnen vragen of die nou ook zo'n buiging heeft ondanks de lange rechte rug
Needje schreef:Neem m'n paard z'n buurman. Lijkt een perfecte rug te hebben om zadels te passen. Maar damn wat heeft t haar een moeite gekost om er een te vinden die goed lag. Er spelen meer factoren mee als alleen de diepte van een rug.
Aimee schreef:Ja, dat snap ik ook.... juist daarom... wát zijn de factoren bij dit paard dat een KN of Duits vervaardigd zadel niet past?
Bedoel.... hij veralgemeniseerd (is dat een woord?) de pasvorm en het type paard nogal, dus ik neem aan dat hij dan een paar eigenschappen heeft om het type paard te bepalen.
Needje schreef:Dierfysio op Bokt is iemand anders
Paardfysio bedoel je geloof ik.
Aimee schreef:Ik heb geen vereniging of club....
Vind het eerlijk gezegd nogal frapant dat je zo'n sterke typering maakt Harnessmaker, maar de factoren die nodig zijn om zo'n typering te kunnen onderbouwen niet kunt noemen.
harnessmaker schreef:LEZEN!!! De vorm van de rug en de vorm van de boom corresponderen niet bij dit paard.
harnessmaker schreef:Maar wat help de onduidelijkheid die jullie hebben de Ts verder?
Aimee schreef:...... ik wil de factoren weten waarom rug en zadel niet corresponderen en dan niet afgescheept worden met "de boom is recht" of "de rug heeft een andere buiging".
draumpje schreef:aimee, moet hier nu 1 of ander verslag bolstaand van de cijfers en waardes komen stana waar niemand iets van snat?
voor mij is de factor verschil in welving boom en die van de rug voldoende, en is ook logisch...