Dan komt de achterkant van het zadel zo'n beetje halverweg mijn rug

Ik heb zelf de rossner sydney, bevalt prima alleen kwaliteit van het leer is gewoon niet super.
Als ik meer financiele middelen had had ik ook voor een ander zadel gekozen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Barbara_m schreef:Haha, lijkt me beter als ze gewoon is echt leren zitten. Scheelt een heleboel dierenartsbezoekjes en zere ruggen bij paarden!
Jij hebt lange magere bovenbenen, zeker?
Want je stelling is wel heel zwart/wit, ondoordacht gesproken.
Goed zitten mag toch ook best comfortabel zijn? Niet iedereen wil op een pannekoekje rijden.
Huertecilla schreef:Het cavallerie-zadel wat ik voorstel is op een absurd diepgaande en omvangrijke praktijkervaring gebaseerd, verder praktijkbewezen ook wat paardgerichtheid betreft.
Gewicht en maatvoering zijn een non-probleem.
Het eerste is door moderne materialen zonder ontwerpverandering op te lossen en het tweede is een kwestie van paneelvorm en ook dat vraagt geen ontwerpgenie.
Bagagemógelijkheden houden geen verplichting in.klopt, maar bagagemogelijkheden "tasten" het uiterlijk wel aan , en helaas is het uiterlijk van een zadel een big issue tegenwoordig, uiterlijk van welk paardenspul dan ook trouwens afgaande op al het bling en setjes spul van tegenwoordig
'Hard' is een kwestie van pasvorm en rijtechniek. Ik rij dag-in-dag-uit in zadels zonder vulspul.persoonlijk ben ik het met je eens , vind zelf een hard zadel ook veel comfortabeler
Waar de schoen wringt is wat Harnessmaker 'commercieel interessant' noemt.
Voor een artesenaal zadelmaker van een kwaliteitsproduct is de productiecapaciteit zonder schaalvergroting heel beperkt. Of het dan zinvoller is om een nicheproduct te leveren of de concurrrentie met massaproductie aan te gaan is zijn keuze.commercieel interessant , sja ..je kunt een zadel gaan ontwerpen wat perfect is , maar als paardrijdend nederland etc het niet gaat kopen is er nog geen paard mee geholpen ... als je een manier vind om wensen van de consument en de voordelen van een dergelijk ontwerp te behouden zul je er meer mensen en dus paarden mee bereiken
Een overigens verrassend punt vind ik zijn vraag mbt een 'diepe zit'. Ik weet wat het is en ik weet wat er doorgaans onder verstaan wordt maar weet niet waar hij nu naar vraagt.
hc
Citaat:Zowat iedereen wil een dikke wrong omdat ze anders niet goed kunnen zitten. Waarom kunnen ruiters niet meer van zichzelf goed zitten?
Barbara_m schreef:Nee knightrider daar wordt ik niet zo blij van! Vind de kwaliteit niet zo heel goed.
Ronnie25 schreef:Barbara_m schreef:Nee knightrider daar wordt ik niet zo blij van! Vind de kwaliteit niet zo heel goed.
Dat jij er niet blij van word hoeft nog niet te beteken dat ik er er ook niet blij van word![]()
![]()
Ik ben nog steeds heel blij met me zadel. Maar een knigt rider zit ook niet in een superhoge prijsklasse dus dat kun je na verloop van tijd ook wel zien aan de kwaliteit, al ligt het volgens mij ook een beetje aan jezelf. Zadel goed onderhouden scheelt al een hoop.