Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:59

Het topic is wel al wat weggezakt maar ik vermoed dat ik, als TS, hier nog wel wat vragen mag stellen?? Lachen

Presto, zijn ze bij jou al langsgekomen? Hoe is dat verlopen? Bij mij komen ze héél binnenkort en ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk zal gaan... Ben dat toen aan de telefoon vergeten te vragen Bloos Ik heb gehoord dat Hulsebos met zadels aan huis komt en van daar uit bepaald welk type zadel jouw paard nodig heeft. Daaleman heeft het bij mij echter alleen over meten gehad.... Dus hoe zit dat nu?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:29

Daaleman neemt een stapeltje kale bomen mee. Op de site staat een afbeelding. Daarmee wordt de juiste boommaat uitgezocht voor jou paard.
Daarnaast gaan er verschillende type zadels compleet mee zodat je ze kunt zien (en dien ze passen op je paard) eventueel even op zitten en rijden.
Voor mijn paard waren de zadels toen wat te smal en heb ik er alleen even op het paard opgezeten voor het gevoel en niet gereden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:52

het paard dat ik bijrijd heeft een Daaleman geloof ik, erg fijn zadel en ken weinig zadels die zo netjes op de rug liggen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 11:58

Ok, Daaleman is inmiddels langsgeweest om te komen aanmeten. Hij had jammer genoeg geen zadels bij die op mijn paard paste, maarja ik heb nu toch een idee...

Ik heb wel nóg een vraag voor jullie... Hoe vaak hebben jullie je zadel moeten laten heropvullen of aanpassen?
Mij hebben ze altijd verteld dat een nieuw zadel na 20 rijuren opnieuw opgevuld moet worden. Toen ik dit tegen meneer Daaleman zei, begon hij wat te lachen en zei hij dat hij zijn vak verstaat en als het zadel aangemeten is, dat het dan ook past. M.a.w de vulling zou na 20 rijuren niet aangepast of vervangen moeten worden... Scheve mond Kan dit wel?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:43

Ik heb mijn Daaleman na een jaar aan laten passen, het moest iets bijgevuld worden na een jaar intensief gebruik en dat vind ik niet vreemd voor een nieuw zadel hoor.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:04

Ik heb mijn zadel na 2 jaar nog niet aan hoeven laten passen. Daarvan is het wel een driekwart tot een heel jaar weinig gebruikt door problemen met het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:31

Precious20 schreef:
Ok, Daaleman is inmiddels langsgeweest om te komen aanmeten. Hij had jammer genoeg geen zadels bij die op mijn paard paste, maarja ik heb nu toch een idee...

Ik heb wel nóg een vraag voor jullie... Hoe vaak hebben jullie je zadel moeten laten heropvullen of aanpassen?
Mij hebben ze altijd verteld dat een nieuw zadel na 20 rijuren opnieuw opgevuld moet worden. Toen ik dit tegen meneer Daaleman zei, begon hij wat te lachen en zei hij dat hij zijn vak verstaat en als het zadel aangemeten is, dat het dan ook past. M.a.w de vulling zou na 20 rijuren niet aangepast of vervangen moeten worden... Scheve mond Kan dit wel?

Ja, als het zadel stevig gevuld is dan zakt het niet zo snel in. Meneer Daaleman heeft stevige armen, die kan het zadel vast erg stevig vullen!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 14:47

Sythaa schreef:
Ik heb mijn Daaleman na een jaar aan laten passen, het moest iets bijgevuld worden na een jaar intensief gebruik en dat vind ik niet vreemd voor een nieuw zadel hoor.

Ik vind dat ook niet vreemd maar meneer Daaleman zelf dus blijkbaar wel. Hij zei dat zijn zadels goed aangemeten worden en nadien ook geen correcties meer behoeven (tenzij het paard natuurlijk dusdanig verandert).
Maar aan de reacties hier te zien, kan hij dus wel eens goed gelijk hebben Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:52

Ik zit er ook aan te denken om een daaleman op maat te laten maken voor mijn paarden. Ze zijn nu indmiddels 4 dus dat zal pas over 1 a 2 jaar zijn. Als ze kwa bouw niet meer zo veranderen. Ik lees dan ook gezellig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:56

Precious20 schreef:
Sythaa schreef:

Ik vind dat ook niet vreemd maar meneer Daaleman zelf dus blijkbaar wel. Hij zei dat zijn zadels goed aangemeten worden en nadien ook geen correcties meer behoeven (tenzij het paard natuurlijk dusdanig verandert).
Maar aan de reacties hier te zien, kan hij dus wel eens goed gelijk hebben Lachen

Correctie kan natuurlijk altijd nodig zijn ivm veranderen van een jong paard bijvoorbeeld, maar hij bedoeld denk ik het inzakken van de vulling, dat doet een goed gevuld zadel niet na 10 x rijden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:05

Ik ben met mijn daaleman na 3 maand nog eens terug geweest en hij wilde hem best opvullen als ik kon zeggen waar er nog wat bij kon Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:56

ik wil ook uiteindelijk graag een daaleman,lijken me super zadels.
ik heb wel gehoord dat hij voor paarden met weinig schoft(fjord?) geen zadel kan aanmeten?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:18

Er zijn er zat met een prima zadel, maar het kan zijn dat je zoektocht wat groter is.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 00:11

Snoevie schreef:
ik heb wel gehoord dat hij voor paarden met weinig schoft(fjord?) geen zadel kan aanmeten?

Het is niet zo dat hij geen zadels voor Fjorden kan aanmeten, maar hij had me wel uitgelegd dat er paarden bestaan die breed en rond zijn, geen schoft hebben, maar met smalle schouders waardoor geen enkel zadel z'n plek blijft. Hij zei dat hij voor zulke paarden best wel een zadel wil maken maar dan moet je niet verwachten dat het wél op z'n plek blijft. Ik vind meneer Daaleman daar erg eerlijk in Ja

Presto, ik moet nog 4 weken wachten! Duurt lang hé!! Lachen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:13

Snoevie schreef:

Ik heb al 14 jaar een Daaleman vzh voor mijn fjord en die krijgt ook nooit meer een ander zadel op. Ben hier nog steeds heel blij mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:23

dat klinkt goed lisenka,ik heb zoveel goede dingen over meneer daaleman gehoord,nu weet ik zeker dat ik ervoor ga sparen

4 weken is lang,precious20,maar je kijkt wel uit naar iets leuks!
idd eerlijk van daaleman

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:30

Ik heb ook een Daaleman laten aanmeten 1.5 jaar geleden en voor m'n paard ligt ie wel goed, maar zelf zit ik er niet lekker op. Het zitvlak is te groot en schuif alle kanten op.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:01

Nerootje,
Die ervaring had ik ook. Het zadel lag goed op mijn paard maar ik kon er niet in zitten en heb het uiteindelijk verkocht. Maar op maat maken kunnen ze wel en de kwaliteit is ook zeer goed.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:48

Die van mij ga ik ook verkopen, ik wil zelf ook lekker kunnen rijden. ja kwaliteit is zeker goed!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:16

Hebben de daaleman zadels zonder gel, een harde zit? En wordt zo'n gelzitting niet erg warm in de zomer? Want gel neem warmte op.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:17

Erg interessant. Ik had al HEEEL erg veel goede reacties gehoord over Daaleman, maar het zijn er nou wel ERG veel geworden zo.
Zelf ben ik een maandje terug naar hem geweest met het dressuurzadel dat mijn zus voor haar Tinker gebruikte. Ik mijn paard mee (3jr., Gelders, is 20 min. met trailer rijden bij mij vandaan) en hij heeft het erop gelegd en alleen maar aan hoeven passen, dus in het eerste zadel kunnen besparen.
Wel ben ik er zeker uit dat ik wanneer mijn paard een jaar of 5 á 6 is ook een Daaleman zadel ga laten maken.
In ieder geval GEEN Hulsebos zadel (dat wou ik eerst), maar daar hoor ik te veel slechte verhalen over.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:19

Esther_ schreef:
Hebben de daaleman zadels zonder gel, een harde zit? En wordt zo'n gelzitting niet erg warm in de zomer? Want gel neem warmte op.

http://www.daaleman.nl/
De GPS 1 heeft geen gelzit, maar kan wel. Je kan natuurlijk ook de GPS 2 of 3 zonder gelzit bestellen. Je hoeft niet een standaardmodel bij hem te bestellen, hij maakt ook zadels naar jouw wensen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:31

Ik weet dat je met en zonder gel kan kiezen. Maar voel je echt verschil?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:43

Met gel zit iig behoorlijk zacht en wordt zeker niet warm in de zomer. Hoe het zonder zit zou ik je niet durven zeggen.
Mijn bips zat eenmaal in de gpsIII geparkeerd en ikke was verkocht Bloos

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:44

Het leer van mijn Daaleman was erg mooi, maar wel redelijk kwetsbaar, je zag er snel vochtplekjes of krasjes op.