Presto, zijn ze bij jou al langsgekomen? Hoe is dat verlopen? Bij mij komen ze héél binnenkort en ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk zal gaan... Ben dat toen aan de telefoon vergeten te vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:Ok, Daaleman is inmiddels langsgeweest om te komen aanmeten. Hij had jammer genoeg geen zadels bij die op mijn paard paste, maarja ik heb nu toch een idee...
Ik heb wel nóg een vraag voor jullie... Hoe vaak hebben jullie je zadel moeten laten heropvullen of aanpassen?
Mij hebben ze altijd verteld dat een nieuw zadel na 20 rijuren opnieuw opgevuld moet worden. Toen ik dit tegen meneer Daaleman zei, begon hij wat te lachen en zei hij dat hij zijn vak verstaat en als het zadel aangemeten is, dat het dan ook past. M.a.w de vulling zou na 20 rijuren niet aangepast of vervangen moeten worden...Kan dit wel?
Sythaa schreef:Ik heb mijn Daaleman na een jaar aan laten passen, het moest iets bijgevuld worden na een jaar intensief gebruik en dat vind ik niet vreemd voor een nieuw zadel hoor.
Precious20 schreef:Sythaa schreef:Ik heb mijn Daaleman na een jaar aan laten passen, het moest iets bijgevuld worden na een jaar intensief gebruik en dat vind ik niet vreemd voor een nieuw zadel hoor.
Ik vind dat ook niet vreemd maar meneer Daaleman zelf dus blijkbaar wel. Hij zei dat zijn zadels goed aangemeten worden en nadien ook geen correcties meer behoeven (tenzij het paard natuurlijk dusdanig verandert).
Maar aan de reacties hier te zien, kan hij dus wel eens goed gelijk hebben
Snoevie schreef:ik wil ook uiteindelijk graag een daaleman,lijken me super zadels.
ik heb wel gehoord dat hij voor paarden met weinig schoft(fjord?) geen zadel kan aanmeten?
Snoevie schreef:ik wil ook uiteindelijk graag een daaleman,lijken me super zadels.
ik heb wel gehoord dat hij voor paarden met weinig schoft(fjord?) geen zadel kan aanmeten?
Esther_ schreef:Hebben de daaleman zadels zonder gel, een harde zit? En wordt zo'n gelzitting niet erg warm in de zomer? Want gel neem warmte op.