lunaster schreef:hey, heeft iemand een idee hoe dit bit noemt
Een martelwerktuig.
Silly_Woman schreef:alleen voor zéér gevorderde ruiters lijkt mij...
Ik ga er vanuit dat een zeer gevorderde ruiter dit niet nodig heeft...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lunaster schreef:hey, heeft iemand een idee hoe dit bit noemt
BlazingBoots schreef:Babootje schreef:W-trens van wire neem ik aan? Lijkt me een erg naar bit. Wordt dit specifiek gebruikt in de westernsport? Valt me trouwens wel op dat voor Western aardig wat in de mond gehangen wordt
Hoe bedoel je dat?
Want als er bij 1 discipline niet in de mond gehangen wordt is het western!!
Sommige westernbitten lijken behoorlijk cru maar in feite zijn ze vaak (mits goed gebruikt) een stuk comfortabeler en stabieler als andere bitten.
(yup, ook ik haat vooroordelen)
Equi necoach schreef:Sisco4life schreef:Ik denk eerder dat dit bit bij de draverij word gebruikt, daar zie je nog meer van die geweldige bittenZal eens zoeken
Ja zeg! Pak de drafsport er ook maar bij![]()
![]()
Ik heb het allerzieligste paard ter wereld: een westerndraver!![]()
Alleen rij ik haar niet op zo,n bit...
MisDaad schreef:en je gebruikte dit bit omdat???
( niet banketstaaf bedoeld.. zeg niet dat het in jou geval zo is... en je gaf zelf al aan het bit niet meer te gebruiken, maarrrrr: )
waar de rijkunst ophoud begint de ruitersportzaak hè?!
tita schreef:Paardvriendelijk nee niet echt maar sommige paarden zijn ook niet mensvriendelijk
fionaa schreef:En.. zijn jullie eral uit wat voor bit t nou precies is? en wat het nut ervan is? wat de TS vroeg? Wat ik mij ook eigenlijk wel afvraag..
Waarom wordt zo'n gebit gebruikt..? Ziet er niet paardvriendelijk uit..
tita schreef:fionaa schreef:En.. zijn jullie eral uit wat voor bit t nou precies is? en wat het nut ervan is? wat de TS vroeg? Wat ik mij ook eigenlijk wel afvraag..
tita schreef:fionaa schreef:En.. zijn jullie eral uit wat voor bit t nou precies is? en wat het nut ervan is? wat de TS vroeg? Wat ik mij ook eigenlijk wel afvraag..
dat is al vermeld hoor en ik heb ook nog eens geschreven waarom het is een snaffle bit
merrieveulen schreef:waar is de inspanning van de ruiters, om hun paard het principe van 'wijken voor druk' bij te brengen, en zo op een lichte trens te blijven rijden?
Ir111 schreef:merrieveulen schreef:waar is de inspanning van de ruiters, om hun paard het principe van 'wijken voor druk' bij te brengen, en zo op een lichte trens te blijven rijden?
Het gros van de ruiters durft niet naar zichzelf te kijken en toe te geven dat ze er een zooitje van maken. Het is altijd makkelijker om je paard de schuld te geven dan om te zeggen dat je het zelf verkloot hebt...
Sim0ne schreef:Silly_Woman schreef:alleen voor zéér gevorderde ruiters lijkt mij...
volgens mij rijden echt gevorderde ruiters juist met de simpelste bitten, die hebben al die poespas niet nodig...