Nieuw dressuurzadel, brede prijsklasse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Nieuw dressuurzadel, brede prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:10

2e hands kan je met een budget van 1000,- héél veel vinden

Ik heb zelf een euroriding diamant, en hij zit mij super. Geen diepe zit, mar wel fijne ligging van je benen. Daarnaast zit je dichter bij je paard. Nieuwprijs van dit zadel ligt rond de 1300,-.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:30

Ik ben met heel veel mazzel tegen een Prestige Top Dressage aangelopen van een half jaar oud, voor 999 euro Lachen

Had een afspraak gemaakt bij een ruitersportzaak om enkele tweedehands zadels te passen. Ben met pony daar heen gereden en hebben we een aantal zadels gepast van verschillende merken (KN, Stubben, Ainsly etc).
De Prestige was eigenlijk boven mijn budget (1100), maar toch gepast om te kijken hoe die paste en natuurlijk paste die als gegoten Rolleyes
Uiteindelijk heb ik 100 euro (eigenlijk 101) korting gekregen en heb ik een fantastisch zadel.

Mijn advies: neem de tijd om rond te kijken en goed te passen, dan loop je vanzelf tegen het juiste zadel aan Ja

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:41

Bedankt voor je advies Malibu! Ik ga ook zeker de tijd nemen Ja Nu wil ik ook direct een perfect zadel! Wat een mazzel had jij, met die korting!

FunkyMistiC; Bosgra ken ik inderdaad Clown Alleen het merk zadel, dat niet. Zal even rond kijken voor het merk.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:26

Sence schreef:
Bedankt voor je advies Malibu! Ik ga ook zeker de tijd nemen Ja Nu wil ik ook direct een perfect zadel! Wat een mazzel had jij, met die korting!

Ik had inderdaad echt veel mazzel hoor, zeker als je bedenkt dat ze nieuw 1700 kosten Bloos!
Ben toen ongeveer 3 maanden bezig geweest met actief zoeken, oa een tweedehands zadel bij Divoza besteld, maar die paste niet goed Marktplaats rongesnuffeld, maar dat vind ik nog moeilijker want je weet niet altijd of je je geld terug krijgt als het niet goed past (wat bij Divoza dus wel het geval is, erg netjes afgehandeld allemaal).

Het loont echt hoor Ja vond duizend euro ook een heleboel geld, maar ik heb na twee jaar nog steeds geen spijt of twijfel en dat is ook wat waard.

Ik weet niet waar je woont? Maar in Sint Pancras zit ook een zaak die langs komt met allerlei zadels om te passen nieuw en tweedehands en ze hebben ook het merk kentaur.
De zaak waar ik mijn zadel heb gekocht zit in Zwaanshoek, die komen binnen een straal van 25 kilometer ook aan huis, ik zat daar net buiten, maar ze hebben ook een bak bij de winkel dus je kan ook met paard daar heen rijden om te passen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:19

Ik rij op een Kieffer wien extra zadel, zeer fijn zadel zit lekker, Erg goed en fijne ligging van je benen, ik vind hem niet te diep zitten. Nieuw kost die helaas wel: 1380 euro maar tweedehans zal die vast en zeker wel onder de 1000 euro komen
Succes verder met het zoeken! Haha!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:23

KiMmK schreef:
Ik rij op een Kieffer wien extra zadel, zeer fijn zadel zit lekker, Erg goed en fijne ligging van je benen, ik vind hem niet te diep zitten. Nieuw kost die helaas wel: 1380 euro maar tweedehans zal die vast en zeker wel onder de 1000 euro komen
Succes verder met het zoeken! Haha!

ooh ik lees net dat je liever geen kieffer wilt op pagina 2, najaa ik raad hem toch aan voor als je van mening veranderd Knipoog Vork

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:28

Sence schreef:
Hmm, mijne heeft een hoge kont, hoge schoft, bol buikje beetje, beetje rondgeribt zeg maar.. En is smal rond de schoft Clown

Zo is mijn dame ook gebouwd! Haha! Ik heb vandaag de Kentaur Medea II gekocht en ben er erg blij mee!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:37

#Ymke# schreef:
2e hands kan je met een budget van 1000,- héél veel vinden

Ja

Ik zou gewoon even een zadelmaker laten komen, die moet zijn autoke dan maar volladen met zadels. Haha!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:51

tweedehands KN!!!!
Goede kwaliteit, fijne zit etc etc!! Ik ben ook op zoek naar een, echt te fijn zadeltje Knipoog

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:53

Sence schreef:
FunkyMistiC; Bosgra ken ik inderdaad Clown Alleen het merk zadel, dat niet. Zal even rond kijken voor het merk.

http://www.idealsaddle.com/
Link naar hun site.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:34

jojo23 schreef:
Ik heb laats ook een passier geprobeert,heerlijk zadel maar maakte me eigelijk niet veel uit een rosnner of een passier...de prijs zal wel uitmaken Haha!

Weet iemand ook wel type rosnner je het beste kunt nemen ,moet wel brede kussen achter hebben.

Dan kun je volgens mij het beste de rossner amerika PLUS nemen, die heeft extra veel kussen achter, waardoor het dieptepunt ook meer naar voren komt te liggen.. Omdat je eerder al zei dat je kieffer teveel achterover lag.. Ik heb het zadel zelf, en het verschil tussen de rossner amerika en de rossner amerika plus is echt wel veel! Ben er heel tevreden over Ja

Voor meer vragen, pb-box staat open!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:48

Sence schreef:

Overigens is het hetzelfde merk als het tuig voor de kar, en dat is superkwaliteit!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:56

De Rossner Amerika Plus, heerlijk zadel. Divoza rekend voorrijkosten, ook als je er een zadel koopt.