Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simba_ schreef:Dat weet ik, maar als mijn paard een tijdje niet buiten heeft kunnen lopen krijgt hij toch echt bescherming om !
Als je hem af en toe ziet springen... Phoe.. Als de gekkigheid eruit is kan je ze altijd nog af doen.
Ik heb hem in de wei wel ALTIJD springschoenen om. Anders vliegen de ijzers je om de oren af en toe
Waratje schreef:Simba_ schreef:Dat weet ik, maar als mijn paard een tijdje niet buiten heeft kunnen lopen krijgt hij toch echt bescherming om !
Als je hem af en toe ziet springen... Phoe.. Als de gekkigheid eruit is kan je ze altijd nog af doen.
Ik heb hem in de wei wel ALTIJD springschoenen om. Anders vliegen de ijzers je om de oren af en toe
Dan zet je je paard te weinig buiten. Als je een paard gewoon iedere dag een fatsoenlijke periode (= minimaal enkele uren) naar buiten doet, zijn ze een stuk minder slordig met zichzelf.
Venetia schreef:Peesbeschermers met springen zijn niet bedoeld om te beschermen tegen een balk. Daar blijft het paard als het goed is vanaf.
Met springen heb je door de landing een moment waarop het risico levensgroot is dat de achterbenen de pees van de voorbenen doorboren. Als ze kort achter de hindernis landen en de achterbenen goed naar voren brengen uit voorzichtigheid, kan daar een peesklap uit volgen.
Peesbeschermers achter zijn tegen het strijken maar bij het springen vooral ook om ze achter uit te laten slaan.