wintec zadels: jou mening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind je van wintec zadels?

Slecht
26 (15%)
Weet ik niet
17 (10%)
Super wil nooit meer anders!
59 (34%)
mwa gaat wel
67 (39%)

Totaal aantal stemmen: 169

happyjoyce

Re: wintec zadels: jou mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:39

Ik heb een Wintec 2000 gehad, fijn zadel, lag goed, zat lekker en was makkelijk te onderhouden. Alleen jammer dat de stof van het zadel snel glad werd, zag er niet zo mooi uit maar ik had er verder geen last van met rijden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:44

riekSter schreef:
Het ligt er ook aan welke wintec he Knipoog

Mijn ervaringen:
- Wintec 2000 -> slecht
- Wintec 500 -> slecht
- Wintec 500 dr. -> super!
- Wintec pro dr. -> heel slecht!
- Wintec Isabelle Werth -> super!

Ik vind dat de wintec pro dr. een te platte zit heeft en de kniewrongen zijn niet lekker. Het spul van de wintec 200 en 500 is heel lekker maar ik vind de vorm van het zadel niet lekker zitten. De wintec 500 dr. zit heel lekker, lekker spul alleen had de zitting iets dieper mogen zijn. De wintec isabelle werth vind ik gewoon super. Lekkere zit, kniewrongen en het spul is handig.

Ik heb beide wintec 500 zadels gehad de vzh was niet slechter dan de dressuur, al vind ik wel dat de dressuur wat prettiger zit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:31

Ik heb de wintec 500dr en ik ben dr echt heel blij mee! Hij blijft heel mooi, past goed. Is voor mij echt precies goed kwa zit en wat ik van een zadel verwacht (Ik wil en intensief dressuur kunnen trainen en lange buitenritten dus een vrij zadel zonder teveel wrongen) En onwijs fijn te onderhouden, zand regen maakt niks uit! Het ligt mooi, en je ziet (bijna) niet dat het kunstof is als het op mijn paardje ligt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:37

BeLoVeD schreef:
Hier wordt gevraagd om je eigen mening niet om de mening van een ander mensen Lachen. Dus dingen zeggen als "het schijnt dat je leren laarzen er door aan gort gaan" of "het schijnt dat ze heel snel slijten" heeft totaal geen nut. Dat is van horen zeggen en hoeft dus echt niet waar te zijn:)

Maar als je het hebt gezien bij een ander mag het toch wel?

En het zadel ziet er ook práchtig uit op mijn paardje. Ziet er helemaal niet uit als kunstof inderdaad Lachen

Ja, ik ben echt super tevreden over de tölt uitvoering van de wintec Knipoog
Met de rest geen ervaring.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:39

Ik heb een wintec pro dressuur. Ik ben er hardstikke blij mee hij zit lekker..

De wintec 500 dressuur vond ik niet lekker zitten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:41

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn leren laarzen Knipoog

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:46

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:07

Ik had eerst een Lemetex zadel. Die paste niet meer ben ik voor de Wintec 500 gegaan. Heb 1 keer op de Isabelle Werth van mijn vriendin gezeten. Heb deze ook gekocht en zou geen ander zadel willen. Vooral de verwisselbae boom is makkelijk. Ben zeer tervreden over Wintec

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:21

Het stomme is idd dat mensen geloven dat, omdat die boom verwisselbaar is, zo'n zadel dan altijd past. uiteraard klopt dat gewoon niet.

Ik heb een Wintec 2000 voor Falco. Ik ben er supertevreden over en dan vooral omdat ik er geen rugpijn van krijg, wat ik van heel erg veel andere zadels wel krijg.

Maar op langere termijn (als Falco wat langer bereden wordt en ik er de centjes voor heb) wil ik toch uitkijken naar kwaliteit van een trapje hoger.

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:22

heb wintec dressuur en moet zeggen bevalt prima Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:10

Ik ken een aantal mensen die hun wintec ook niet passend kregen
tótdat ze ermee naar mijn zadelmaker gingen, die losten de problemen in 1 keer op
diezelfde zadels liggen nu wel als gegoten Cool
het ligt vaker aan de ondeskundigheid van de zadelmakers ,dan aan wintec zelf als zadels niet passend te krijgen zijn
Ik heb al veel paarden gehad met uiteenlopende ruggen (smal, breed, hoge schoft, geen schoft etc.)en juist Wintec was altijd zo mooi passend te krijgen
en ik ben niet snel tevreden Vork

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:14

Ik vind het geen fijne zadels, wel makkelijk te onderhouden natuurlijk. Maar zit niet lekker en passen inderdaad vaak niet super...

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:46

ik vind ze opzich wel lekker rijden, maar om er echt me verder tegaan niet. Ik vind ze té licht en vaak komt de achterkant ook omhoog (naar mijn menig, zal ook niet bij elk paard zijn) omdat het niet goed aansluit..

groetjes

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:43

Ik vind het prima zadels, alleen mijn paard past ze niet helaas. Ideaal als het goed past voor een paard in de groei ivm de verwisselbare boom!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:26

Ik heb een Wintec 500 dressuur. Vind het een prima zadel! Ik heb er leren singelstoten aan laten zetten Haha!
Ook heb ik er hele dikke kniewrongen opgezet. Nu vind ik hem veel lekkerder zitten als eerst. Zonder kniewrong, of met die smalle standaard dingen zat ik niet zo 'vast' als met die dikke kniewrongen.
Groot voordeel voor mij is ook dat hij licht van gewicht is. Ik ben een rugpatient, dus hoe lichter hoe beter! Zit ook nog over lichtgewicht beugels te denken... Haha!

ps, mijn paardje was in de groei! Toen ik dit zadel kocht met standaard zwarte boom lag hij wat voorover, met een groene boom prima! Nu zijn we dik een jaar verder, en nu heb ik pas de zwarte boom er weer ingezet, want paard was gegroeid in de breedte Haha!

susaronald

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:32

ik vind ze snel slijten. De nieuwe zadels schijnen wl beter te zijn maar de mijne was na twee maanden al lelijk.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:39

Mijn verzorgpony had een wintec en ik was er niet tevreden over.Het schoof naar voren,lag wel recht,maar als je aansingelde schoof het naar de andere kant en als je opstapte verschoof het weer.
Het enige voordeel was dat het wel leker zat..

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:44

Girlgamer schreef:
Ik heb nu een Wintec 500 dressuur. Puur om mijn jonge Haflinger mee in te rijden en omdat je er de boom dus van verwisselen. Uiteindelijk wil ik wel een leren zadel.

als je dan klaar bent met dat zadel laat het me weten Clown
ik ben totaal hooked aan wintec

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:39

Ik vind ze niet slecht zitten maar zou zelf nooit een Wintec aanschaffen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:50

Ik ben straks ook van plan om een wintec aan te schaffen. Hoe vinden jullie de wintec 500 dressuur zitten?

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:47

Marjolein_18 schreef:
Ik ben straks ook van plan om een wintec aan te schaffen. Hoe vinden jullie de wintec 500 dressuur zitten?

Ik vond hem niet zo heel fijn zitten, de vzh vond ik fijner maar ben voor mezelf nu ook over gegaan op leer, zit toch prettiger vind ik.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:09

Marjolein_18 schreef:

Ik heb de mijne al anderhalf jaar, en vind hem nog steeds prima zitten. Als ik een langere rit maak leg ik er wel een bontje op. Haha!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:52

ik heb op slecht gestemd.
oit een wintec gekocht voor een pony met een wat moeilijke rug.
zadel laten passen en zou goed moeten zijn,binnen een week bleek de boom al wat te lubberen en het lag voor geen meter meer.
vond het ook niet lekker zitten,ik heb het zadel terug gebracht naar de ruitersportzaak voor een leren.

brenda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:38

ik had vroeger een nieuwe wintec gekocht, bij een ruitersprot zaak,
ik vond heb klapperen en het leek wel alsof hij voor en agter was gescheiden,
bleek dat hij was gebroken. en dat gebeurt heel vaak!!!
dus als hij niet goed licht, kan dat ook zijn dat hij is gebroken.
ik heb nu een prestige dressuur zadel, en ondanks het invetten, vind ik het veel beter dan een stoffen wintec!!!
maja, smaken versgillen,
groetjes brenda

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:26

ik heb nu een maand de wintec isabella weth met extra diepe zit..echt een super zadel.heb altijd leer gehad, maar wil nu nooit meer anders dan wintec..het zit super, lekkere ondersteuning voor me been die perfect op zijn plaats blijft liggen..me haffie bokt nogal en met dit zadel heb ik er niet zo last van..terwijl ik met leer meestal aan de zijkant van me paard kwam te hangen of voor het zadel..was altijd helemaal uitgeput om te proberen terug in het zadel te komen en te blijven zitten..en het voordeel van wintec is je hoeft het niet in te rijden en elke dag te vetten omdat het nieuw is..nee gewoon op je paard leggen en rijden..ideaal