Goedkoop hoofdstel slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Murretje

Re: Goedkoop hoofdstel slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:55

runningkawa schreef:
van mij mogen ze een paar euro ervan af halen en de teugels weg laten
Persoonlijk vind ik dat allemaal maar rot teugels Bloos
Die donder ik direct ergens in de kast en komen er nooit meer uit

haha ja ben ik het helemaal mee eens! Maarja ach misschien handig voor reserve (ik roep ook maar wat:P) Weet nu al dat ik ze nooit meer gebruik!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:56

aisie schreef:
cavaletti schreef:
Wij hebben nu van DHH hoofdstellen in de aanbieidng voor maar 25 euro, ik vind het echt supermooie kwaliteit, veel beter dan veel DURE hoofdstellen. mooi soepel leer, en op 3 plaatsen zacht onderlegd, Dus ik vind echt vaak DURE hoofdstellen hun geld niet waard.

Ik heb dit hoofdstel bij jullie besteld. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit. Op de foto ziet het er supermooi uit!

Ik heb overigens nooit dure hoofdstellen en doe er toch heel lang mee. Soms zit er best wel eens wat tussen wat niet al te slecht is.

Ohh heb jij die B01 besteld met brede neusriem?? die is echt supermooi en goed van kwaliteit, op het kopstuk nog extra met zacht onderlegd en natuurlijk ook op frontdeel en neusriem. Hij is vandaag op de post dus ben benieuwd wat je ervan vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:56

met aansnoer neusriem?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:21

Ik heb de mijne nu een jaar, kostte 40,-
Hij ziet er nog best goed uit Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:23

runningkawa schreef:
Dat vraag ik me dus ook af Lachen

Ik graag voor Zanda een nieuw hoofdstelletje, maar rij nu geen wedstrijden ofzo, dus gewoon een goedkoop maar leuk uitziend hoofdstel is genoeg.
Maar door die eerdere ervaring durf ik niet meer.
Dan kun je wel zeggen 30 euro is niet duur, maar als je dat na een half jaar wegggooit wel Lachen

ik zou het niet doen, ik heb in totaal 4 goedkope hoofstellen gekocht en nog nooit is een mij bevallen Sigaar

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:38

Ik heb al enige jaren terug een toen goedkoop hoofdstel gekocht, wordt 2 a 3 keer per week gebruikt. Is nog steeds in goede conditie en ziet er netjes uit. Wel regelmatig even invetten.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:20

Ik heb voor mijn toenmalige paard een hoofdstel gekocht van 25 euro, omdat ik eerst een minder duur hoofdstel wilde, zeker voor het inrijden enz...Het hoofdstel is na de terugkeer van mijn paard naar de vorige eigenaar, gewoon nog gebruikt voor mijn pony (dagelijks)...En het is nog even goed...Gewoon goed onderhouden, goed in de olie zetten..En dan hoeft het echt geen slecht hoofdstel te zijn!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:28

[
Ik heb dit hoofdstel bij jullie besteld. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit. Op de foto ziet het er supermooi uit!

Ik heb overigens nooit dure hoofdstellen en doe er toch heel lang mee. Soms zit er best wel eens wat tussen wat niet al te slecht is.[/quote]

Ohh heb jij die B01 besteld met brede neusriem?? die is echt supermooi en goed van kwaliteit, op het kopstuk nog extra met zacht onderlegd en natuurlijk ook op frontdeel en neusriem. Hij is vandaag op de post dus ben benieuwd wat je ervan vind.[/quote]

Ja die heb ik besteld Haha! Ben heel benieuwd.
Geef wel even een berichtje terug als ie gearriveerd is!

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:31

Nee een duur hoofdstel zegt echt niet altijd wat, ik heb zo'n duur hoofdstel van kieffer nu een jaar en in de teugels beginnen nu al scheurtjes te ontstaan! Boos!

susaronald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:32

het is maar net wat je zoekt vind ik. Ik heb altijd goedkope hoofdstellen en nog nooit problemen gehad

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:48

als je het goed onderhoud maak het niks uit.
een duur hoofdstel wil niet altijd zeggen dat de kwaliteit beter is. Ik heb zelf een Anky hoofdstel die wel wat duurder was, maar er zijn ook heel veel moooie goedkope. Lachen

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:50

Ik heb ook een goedkoper hoofdstel van Pagony en vind hem super. Blijft heel lang mooi en is van een goede kwaliteit leer.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:47

Maakt mij ook niks uit...
Ik heb echt een super mooi goedkoop hoofdstelletje gehad, heb dr toen volgens mij zelfs nog langer mee gedaan dan mn duurdere! Knipoog

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:00

Om kort tegaan: het maakt dus geen fluit uit of je een duur of een goedkoop hoofdstel koopt. Met duurdere kan je niet langer doen dan met goedkopere hoofdstellen. Het criterium blijkt het onderhoud en het gebruik te zijn.
Verzorg je hem goed dan gaat ie langer mee dan een die minder goed wordt onderhouden, duur of goedkoop in aanschaf!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:13

ik zou net zeggen, goed onderhouden is het belangrijkste, alle leer kan goed meegaan als je het maar goed onderhoud. Belangrijk wel is even kijken naar de gespjes, wat voor materiaal het is en of het snel roest, en anders de gespen even behandelen met iets tegen roest, heb je daar ook geen kijk meer naar Lachen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:54

Een goedkoop hoofdstel kan ook gewoon goed zijn hoor. En hoe duur het hoofdstel ook is, als er een flinke snok aan word gegeven dan gaat die dure, maar ook die goedkopen kapot.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:28

ik heb ook een hoofdstel van rond de 20€...helemaal niet slecht. Het is natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als een hoofdstel van 100€.

lovemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:16

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt hoor.. En als hij kapot gaat kan je altijd nog terug

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:20

Ik heb altijd goedkope hoofdstellen Ja de mijne is nogal een sloper en die maakt echt geen verschil uit een hoofdstel van 100 euro of een van 20.

Eerst had ik een HH hoofdstel gekocht voor 28 euro denk ik. Die is nog steeds heel mooi en ook soepel Ja maar gecombineerde neusriemen trekken scheef bij deze, dus hoofdstel hangt nu als reserve/longeerhoofdstel.
Nu heb ik een hoofdstel met lage neursiem. Maar het enige wat ik vond was ofwel een neusriem alleen voor 53 euro of een HH hoofdstel van 15 euro. Heb voor dat laatste gekozen en ik vind het een mooi hoofdstel met een goeie pasvorm en 't is soepel ook Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:43

Je zou maar in het parcours van je paard vallen en het paard gaat in de teugel staan van je Passier Boston van 850 euro. Dat is dan wel heel erg zonde van je geld.
Een hoofdstel van 20 euro kan ook gewoon lang meegaan met goed onderhoud. Een duurdere (en dan heb ik het niet over zo'n dure als de Boston, want daar betaal je alleen maar voor de naam) heeft beter leer, maar ook het goedkope leer is gewoon sterk genoeg en soepel te krijgen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:44

ja precies.. ik heb een hoofdstel gekocht toendertijd, ik meen 30 euro ook, global.. Daar in de winkel was het hoofdstel vrij stug, maar even gekeken of het uitgedroogd was maar nee.. hier thuis gelijk uit elkaar gehaald en gevet, en in de olie gedaan, en nu heb ik 'm op geeneen pony hangen ( Clown pony is weg) dus gaat ie eventjes een oliebadje krijgen..

Als je 'm in het begin elke week-2 weken even invet/olied en hem goed bijhoudt, kan zo'n hoofdstel láng meegaan hoor, die van mij is nu al héél wat soepeler dan ie was toen ik hem kocht, met gewoon huismerk olie (ik ga geen olie van 20 euro kopen als het ook voor 5 euro kan Nagelbijten / Gniffelen )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:51

ik heb toch echt hele goede hoofdstellen voor 30 euries Lachen

gebruik ze zelf ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:52

heb je er een foto van kim?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:56

Dat zijn die silverline hoofdstellen, gewoon simpel hoofdstel met een frontriem met een zilveren bies erin Lachen

ik gebruik ze zelf ook, en doen het gewoon goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:58

aansnoer neusriem?
Zanda heeft een dikke kaak, weet niet of het anders past Lachen
Blijven de gespen ook mooi?