Goeie peesbeschermers, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Re: Goeie peesbeschermers, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:47

Ik heb de Eskadron Allround en ik ben er erg tevreden over, net als Netje.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:28

als het dan gaat om het merkje, en dat het er mooi uit moet zien en goed moet zijn. dan zou ik die van eskeradon doen. vind ze erg mooi. heb ze nooit gezien alleen op plaatje. maar die zullen vast goed zijn! en ze zien er ook nog eens heel mooi en luxe uit. goede reactie's over gehoord Knipoog

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:29

Eskadron is goed. En ik heb zelf peesbeschermers van Kavalkade. Die zijn ook erg goed.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:32

Ik ga voor Eskadron Vork Ik doe jaren met een paar peesbeschermers Ja

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:36

ik de merken Harry's Horse. Br, Northon en Eskadron ofozw

Harry's horse= Slecht, Slechte pasvorm en gaan snel kapot. Een stuk of 5 meiden die ik ken hebben ook HH peesbeschermers. En zij zijn er ook niet tevreden over. Wel goed prijsklassen en super leuke kleuren
Br: Goed, goede prijsklasse. Saaie Kleuren. pasvorm goed houden het lang.
Northon: Goed, zelfde als br alleen zijn de kleuren leuker. Was in het begin niet overal te krijgen nu komt het wel meer overal.
Eskadron(ofzow): Goed,goeie kwaliteit, pasvorm enz. Maar erg duur en Saai kleur.

Naja ik heb Liefst Norton of BR....Voor de rest ben ik neit bekend met de peesbeschermer van Anky, Kieffer enz.

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:05

Ik ben juist erg tevreden met mijn HH peesbeschermers?
Maat cob past Bommel juist super goed, maat pony van BR is weer net te klein & full weer te groot......

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:09

BR vindt ik het fijnste!

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:20

ik beenbeschermers van N.E.W. die zijn pas goed, zit aan de achterkant een hard gedeelte en het kliteband zit muur vast ook met water en zand.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:22

ik heb Eskadrons,nortons en HH.
ben over allemaal erg tevreden eigenlijk.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:25

Ik heb een paar professionals choice beschermers en een paar N.E.W airoflow beschermers waar ik heel tevreden mee ben.
Bij beide blijven de pezen goed droog tijdens het rijden, de pasvorm is super en er komt geen zand tussen Ja

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:59

Ts had de vraag moeten anders stellen : welke DURE peesbeschermers vinden jullie de beste. Sigaar , of misschien : welke zien er het duurste uit ? Slapen
Wij hebben er van HH, Norton, Eskadron, BR, Veredus (met en zonder bont), ProfChoice, Kieffer, Cattleman's, Kentaur, Dyon, Forrestier, Hampa, NEW, Premiere, Racing Tack en van het merk van de Decathlon.
Ik kan mij dus bijna een ervaringsdeskundige noemen Haha!
We gebruiken ze allemaal, en ik kan echt niet zeggen dat die van Veredus of Eskadron merkelijk beter zijn dan die van HH of BR. Eigenlijk zelfs integendeel. Ze zijn de meerprijs helemaal niet waard. Noem het een rage, oftewel : publiciteit moet ook betaald worden !! Vork
De lederen zijn chiquer, maar minder gebruiksvriendelijk door de gespjes, en ook veel werk in onderhoud. Van Norton heb ik een paar waar het stiksel is losgekomen, en van Eskadron heb ik een paar gehad waar de rek uit het elastiek ging. De kinderen grijpen sneller naar de HH's, door de leuke kleurtjes. Persoonlijk gebruik ik de ProfChoice en NEW het meeste, maar dat is meer door de discipline die ik uitoefen (reining), en daar zijn deze beschermers het beste voor uitgerust. de 3-in-1 beschermers van Cattleman's en Premiere zijn van mindere kwaliteit dan de PC's, zowel qua materiaal als qua pasvorm.
Ik heb nog nooit, echt helemaal nooit, een paard gehad met wondjes of witte plekken. Peesjes worden wel onmiddellijk afgewassen na gebruik, en hangen altijd open op een rek, om vuil en schimmel tegen te gaan.
BTW : de BR springschoenen zijn niets waard. Gaan zeer snel kapot na aantikken.
Als ik moet kiezen welke zijn nu de beste, dan ga ik voor die van NEW. Prijsklasse : gemiddeld. (rond de 60 €) en kunnen voor elke discipline gebruikt worden. Zijn ze super mooi ? Neen, integendeel.
Welke zien er het duurste uit ? Ga dan voor lederen van Dyon of Forrestier. Zijn super mooi, maar niet super qua pasvorm en niet geschikt om in de bak te rijden, want er komt zand onder. Gebruiksvriendelijk zijn ze ook niet echt, want het is altijd zo'n geklooi met die gespjes. De prijs springt er wel vanaf. Clown
De lederen van Kentaur zijn niet slecht, en ze hebben zo'n leuk sluitingssysteem : elastieken met flapjes die je om bolletjes moet doen. Nadeel : de elastieken zijn te dun naar mijn idee, ziet er niet comfortabel uit.
Veel succes met je zoektocht !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:03

hahaha ja dat is wel een goeie,
soms lijkt men te denken: duurder=automatisch beter

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:05

Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:22

sevke schreef:
Ts had de vraag moeten anders stellen : welke DURE peesbeschermers vinden jullie de beste. Sigaar , of misschien : welke zien er het duurste uit ? Slapen

Ja het oog wil ook wat en als ik het geld ervoor over heb wat maakt jou dat uit?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:04

Charos schreef:
sevke schreef:

Ja het oog wil ook wat en als ik het geld ervoor over heb wat maakt jou dat uit?

feitelijk niets, maar goed dat er mensen zijndie het geld ervoor over hebben, anders zou dat merk ook niets verdienen Vork . en dan zou iedereen zo verstandig zijn om de goedkopere te nemen

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:11

Citaat:

Mij maakt het niets uit. Stel gewoon de juiste vraag. Vork

alladinmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:12

Ik vind mijn piet raaijmakers wel fijn Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:15

ik denk dat er bedoeld word dat er mensen zijn die merken kopen alléén omdat het duur is.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:17

@Snoevie : amen ! Afgod

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:56

ik wil ook graag een paar veredus gel beschermers,maar vanwege de goede kwaliteit,want mooi vind ik ze niet echt

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:58

de ts vind ik echt irritant, zeuren over een advies, en dan rare antwoorden als het oog wil ook wat nou als je dat weet van jezelf zoek dan op mijn part een peesbeschermer uit van 100 euro
dan 'OOGT' het ook!!!!vind jij dan ik vind die van br etc ook ogen.
klaar zoek er wat uit en gooi dit topic aub dicht wat een drama triest hoor

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:59

ach Pascale maak je er niet te druk om joh.

het zal toch altijd blijven dat mensen denken dat de duurste spullen het beste zijn

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:04

ik heb alleen maar BR en HH.. met eskadron heb ik geen ervaring.. HH heeft niet zo'n goede pasvorm.. en BR vind ik ook heel goed Ja
maar die peesbeschermers wil jij niet..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:14

Om even op mijn advies terug te komen. Ik kom er meer en meer van terug om uberhaubt peesbeschermers te gebruiken. Ik heb ze in alle soorten en kleuren, dus daar ligt het niet aan, maar ik denk toch dat als het niet écht nodig is het beter voor de pezen is om gewoon lekker in de 'open lucht' te blijven. Dus alleen voor een buitenrit krijgt die van mij ze om en als ze net nieuwe ijzers heeft of als ze gaan springen, maar verder de laatste tijd eigenlijk zo min mogelijk. Begrijp me goed, het ene paard is het andere niet, dus iedereen moet doen wat ie zelf wil. Maar dit is mijn idee.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:51

Ik vind zelf Eskadron en Norton Lamicell Pro heel erg goed.
Iedereen vind BR altijd zo goed, maar mijn verzorgpaard heeft die en ik vind het echt #$%^dingen!