Anky zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:11

Ik heb een Barnsby AVG liggen die ik niet meer gebruik.

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:27

love__oliver schreef:
Ik heb beide versies gezien en over beide info gehad.
Vind zelfs dat 2e versie dus niet de 'pessoa' versie maar de 'anky' versie zelfs nog sneller lelijk wordt doordat deze van nog teerder leer is gemaakt.

Netje schreef:
Ben toch echt benieuwd waar je dat op baseert; je hebt het toch niet zelf?? Hoeveel heb je er gezien dan? Of ga je alleen op verhalen af of op de 'info' die je gekregen hebt. Er is niks mis met de kwaliteit leer en het is zeker niet teer. Ik zie hier om me heen genoeg andere merken en soorten zadels om te kunnen vergelijken....

Dat basseer ik op verhalen van dealers van het zadel en ik heb genoeg anky en pessoa anky`s gezien om daar zelf een conclusie uit te trekken. (en al deze mensen gingen goed met hun zadel om en waren er zuinig op!)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:36

Whatever Slapen Slapen

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:55

Geen commentaar ... Slapen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:02

De Anky met de vierkante lepel is ronduit goed. Je ziet ze trouwens ook veel door profs gebruikt worden. Het andere model (met ronde lepel geloof ik) is héél slecht, dat hoorde ik van een aantal mensen al; scheuren in het leer, zweetblad eraf, singelstoten die na een week doorscheurde, enz.

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:43

VIPPIEKIPPIE schreef:
Het leer enz. schijnt heel slecht te zijn. de zadelverkoper en de zadelmaker hebben het afgeraden, dan weet ik genoeg Tong uitsteken

ik heb ook pas een nieuw zadel gekocht.....en mijn zadelmaker heeft het anky zadel ook afgeraden...
hij vertelde dat het leer idd ook slecht is...en dat er steeds nieuwe versies komen om het oud e te verbeteren...
hier heb ik dan maar op vertrouwt en verder gezocht.....ik vond de anky wel erg lekker zitten....maar nu heb ik een rossner....(scheelde achteraf veel geld)..en hij zit ook erg lekker...maar jah...ieder zijn eigen mening natuurlijk....

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:47

Mijn Ankyzadel is tweedehands en ziet eruit als nieuw. Heb hem nu al een jaar en daarvoor is die ook al 1 of 2 jaar gebruikt. Nou je zou dus echt niet zeggen dat die 2dehands is. Super dat die eruit ziet! Ook erg mooi singelstotensysteem, lekkere zit (je zit niet diep) en genoeg kniewrong.
Superzadel, en je kan echt kwaliteit verwachten voor je centjes.

By the way, iedereen die hier een Ankyzadel heeft is er supertevreden over. Iedereen die géén Ankyzadel heeft, en enkel alleen verhalen hebben gehoord van anderen zijn er niet tevreden over. De mensen die zelf geen ervaring hebben met het zadel moeten het niet gaan zitten afkraken gebasseerd op meningen van anderen.
Iedereen hier met een Ankyzadel, tweedehands of nieuw is er supertevreden over.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:14

Ik denk niet dat mensen die geen anky zadel hebben er niks negatiefs over mogen zeggen.. Stel dat dit topic alleen maar gevuld werd met positieve berichten van "ankyzadel-bezitters".. Dat kan erg misleidend zijn, en kan ervoor zorgen dat je je niet meer op een objectieve manier op het zadel kan focussen.

Ik vind het goed dat er mensen zijn die aangeven gehoord te hebben over belangrijke dingen als slechte leerkwaliteit ed. Dit kan er ook toe leiden dat je een betere keuze kunt maken tússen de verschillende anky-zadels, nietwaar?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:16

Zo is dat Megamutsj !!!! Maar ja: zodra ergens Anky opstaat is er altijd weer een groep die meteen gaat zeggen dat het niets is !

Maar iedereen die met ons Anky zadel heeft gereden vindt het altijd een heerlijk zadel en het blijft geweldig !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:20

karin_gracia schreef:
Ik denk niet dat mensen die geen anky zadel hebben er niks negatiefs over mogen zeggen.. Stel dat dit topic alleen maar gevuld werd met positieve berichten van "ankyzadel-bezitters".. Dat kan erg misleidend zijn, en kan ervoor zorgen dat je je niet meer op een objectieve manier op het zadel kan focussen.

Ik vind het goed dat er mensen zijn die aangeven gehoord te hebben over belangrijke dingen als slechte leerkwaliteit ed. Dit kan er ook toe leiden dat je een betere keuze kunt maken tússen de verschillende anky-zadels, nietwaar?

Daar heb je gelijk in: er zal wel verschil zijn tussen de verschillende types en natuurlijk mag je je mening geven ook al is die negatief. Maar om daar dan maar (ongefundeerd: want niet zélf ervaren) te blijven hameren op de slechte kwaliteit en dat je er al zóóveel gezien heb: ja duhhhhh.... Lees dan eens de mening van de - tevreden - gebruikers !

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:36

tuurlijk ik bedoelde ook niet dat ik het mensen af wou raden het zadel te kopen....ik vertelde alleen wat mijn zadelverkoper erover zei....ik heb ook gelezen dat er veel mensen wel tevreden zijn...maar goed.....dit is mijn mening!!!:)

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:00

Klopt de meeste ruiterzaken vermelden dit maar wel raar op dit moment zijn de anky zadel
bij 3 ruiterzaken uitverkocht en wachten ze allemaal op de nieuwe bestelling. Ik zoek een 17,5 inch medium boom en die zijn uitverkocht bij:Divoza, Drunnensruiterhuis en bij Ooteman.
Als de zadels zo slecht waren waarom zijn ze dan overal uitverkocht?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:06

anita schreef:
Klopt de meeste ruiterzaken vermelden dit maar wel raar op dit moment zijn de anky zadel
bij 3 ruiterzaken uitverkocht en wachten ze allemaal op de nieuwe bestelling. Ik zoek een 17,5 inch medium boom en die zijn uitverkocht bij:Divoza, Drunnensruiterhuis en bij Ooteman.

Ik heb de mijne bij Hypoplaza in Den Haag vandaan: werkelijk een heel goede zadelpasservice aan huis !!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:01

anita schreef:

ER heeft wel een slecthe serie tussengezeten. Ik weet niet of ze nu nog slecth zijn. Maar ik heb er eens eentje gezien die echt abnormaal snel sleet. Zit was goed, maar het leer was gewoon niets, veel te zacht.
Het lijken mij geen zadels waarmee je in weer en wind moet gaan rijden. Maar dat kan ook niet met een KN, die worden dan ook veel te snel lelijk. Stubben is wel een merk waarmee je rustig door de blubber kunt crossen zonder dat je zadel er van te lijden heeft.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:06

Ik vond het op de bok ook een verassend fijn zadel. Helaas paste het anky zadel niet goed op mijn paard. Nu heb ik een euroriding. Die paste gelukkig wel. Van de kwaliteit kan ik niks zeggen want daar heb ik verder geen ervaring mee.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:24

Ik rijd op mijn bijrijdpaard ook op een Anky zadel, het zadel wordt dagelijks op 2 paarden gebruikt en op beide past het wel, terwijl er wel verschil in bouw zit.

Vind het zadel echt super fijn zitten, heerlijk zacht en een fijne zit, niet te opgesloten. Over de kwaliteit kan ik niks negatiefs zeggen, vind alleen dat het leer wel errug zacht is, waardoor ik me kan voorstellen dat mensen denken / zeggen dat het teer is.

kriekkjn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:32

Ik heb ook een anky , ik denk de eerste serrie .
Het was het enige zadel dat op mijn paard deftig paste .
Mijn paard heeft een héélé hoge schoft !
Dus ik moest dit wel kopen , of wel moest ik zonder zadel rijden Vingers aflikken .
En dat vondt ik nu ook geen optie .
Ik ben heel tevreden over mijn zadel .
Ik heb het nu al 2 jaar en heb het 2dehands gekocht .
Het ziet eruit als nieuw .
Nu heb ik een nieuw paard gekocht , die een lage schoft heeft , e daar past hij ook op .
Ik vindt het echt geweldige zadels .
De zit is echt goed aanvoelend , hij is diep maar je voelt je er niet gedwongen in .
De knieblokken zijn ook super .
Ik heb al een paar mensen op mijn zadel laten rijden , en ze vroegen aan mij dat ik mijn zadel niet verkocht , want dan stonden zij onmiddellijk paraat .
Iedereen bij mij op stal is echt zot v mijn anky , maar spijtig voor hun ik zit er veel te goed in , en mijn paarden zijn er ook reuzeblij mee . (denk ik Tong uitsteken)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:17

Ik heb zelf een Anky zadel met vierkante lepel en ik denk dat die van mij van de tweede serie is om het zomaar te zeggen. In ieder geval is het zadel nu ruim 3 jaar oud en het ziet er gewoon nog als nieuw uit. Ik rijd er gemiddeld 4 uur per week mee en ik onderhoud het wel heel goed. Iedere maand maak ik 'm helemaal schoon met zadelzeep en gaat er rapide lederdressing op. Ik heb geen last van slijtageplekken of andere aparte dingen, behalve de normale dingen zoals het iets valer worden van het zweetblad op de plek van de beugelriemen, maar hallo, het zadel is inmiddels ook ruim 3 jaar oud. Menig zadel ziet er na 3 jaar niet meer zo uit kan ik je vertellen!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:38

Mijn vriendin heeft ook de tweede serie met de vierkante lepel.
Ze heeft het zadel vanaf april en er zitten al behoorlijk slijtplekken op.
Ze zegt zelf dat dit van haar laarzen komt, maar ik vind het toch wel een beetje vroeg.
Nu moet ik wel zeggen dat zij 3 paarden per dag rijdt, het zadel word dus intensief gebruikt.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:41

Het Anky zadel zit heerlijk, maar de kwaliteit van het leer laat te wensen over: het wordt namelijk gemaakt in Argentinie, met argentijns leer. Jammer dat Anky de zadels niet gewoon in Europa laat maken. Een paar honderd euro meer en je hebt een perfect zadel van goed leer.. beetje jammer dat er bezuinigd wordt op het leer... En wat de prijs betreft...je betaalt voor het merk.

En natuurlijk wil dat niet zeggen dat het zadel er na een paar jaar niet mooi meer uit ziet, maar in verhouding tot andere zadels gaat het gewoon minder lang mee...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:03

Zijn er hier toevallig ook lange mensen die op een Anky zadel rijden. Ik ben zelf 1.85 en ben voor een jong paard op zoek naar een goed en niet te gek duur zadel.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:49

Ik ben 1.80 en rij op een Anky, ik heb vrij lange benen en dat gaat prima. Voor foto's zie profiel.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:51

Thanks!

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:07

VOOR IK HEEL BOKT OVER ME HEEN KRIJG:

MIJN VOLGENDE POST BASSEER IK PUUR OP INFORMATIE WAT IK GEHOORD HEB!
IK WEET DUS OOK NIET OF DIT WAAR IS!

Anky zelf schijnt wel met het model anky dressage die met vierkante lepel te rijden maar dan van een ander merk leer!
Dus wel zelfde zadel etc.. maar dan niet van de Ruiz dias fabriek.

Als ik de bronnen waaruit ik dit heb gehoord vertrouwen kan schijnt anky dr zadel Ja die met vierkante lepel ook door barnsby gefabriseerd te zijn. Weet niet of dit waar is maar om eerlijk te zijn vind ik dat het leer van anky dr eigen zadel toch wel meer klasse uitstraalt dan de reguliere anky zadels zoals wij ze kennen in de winkel! Maar nogmaals ik weet niet of dit ook echt zo is. Vertel hier alleen maar wat ik gehoord heb over anky dr EIGEN zadel!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:19

Beetje een vaag verhaal Bloos.