meissjj57 schreef:Shenavallie schreef:Hier is al eens een discussie over geweest, maar hoe dan ook: ik ben het met Stef en Runningkawa eens. Als je de werking niet kent, dan moet je het zeker niet aanschaffen! Ken je de werking wel, dan weet je ook of je het wel of niet moet doen. Echter, aan de inhoud te lezen ben je nog niet zover om met een Mexicaanse neusriem te rijden. Dat geeft niet, misschien dat je het ooit in de toekomst kan doen (mits het nodig is natuurlijk!!!!!!). De kunst is om te rijden met zo min mogelijk hulpmiddelen. Daar leer je zelf ook het meest van!
ik heb op mijn verzorgpony (bijna) altijd zonder zadel gereden, en ik probeer als het rustig is in de manege mijn paard te laten wennen aan het bitloos hoofdstel alleen is het haast nooit rustig, dus het gaat niet zo snel maar ze reageert veel beter.
dus dan heb ik er vast al wat bij geleerd en als je bedenkt dat ik in een ver-gevorden les rij...
Je bent aan het proberen om je paard met een bitloos hoofdstel te berijden, waarom zou je dan in vredesnaam een hoofdstel gaan kopen met een juist scherpere inwerking?