morelia schreef:Ik denk dat je zadelmaker gelijk heeft wat de boommaat en de lengte van het zadel betreft, maar het blijft lastig om dit vanaf een foto te beoordelen, je moet het ook voelen. Er is een heel leuk en goed boek over geschreven namelijk Het Zadel boek van Tineke Dekkers is maar 15 euro geloof ik en helpt je echt om zelf ook wat beter te kunnen oordelen over de pasvorm. Altijd lastig hoor je paard lijkt een korte rug te hebben. Mijn paard heeft ook een vrij korte rug en zag er kwa bespiering wat het zelfde uit. Ik heb sinds een dik half jaar een ander zadel en hou me meer bezig met dressuurmatig rijden en recht richten de combinatie van beide heeft er voor gezorgd dat ze er heel anders uit ziet wat de bespiering betreft. Ze gaf overigens bij mijn vorige zadel nooit aan dat er problemen waren. Mijn advies is dan ook dat het zeker de moeite waard is om wat tijd, energie en geld te besteden om een goed passend zadel te vinden. Toch het belangrijkste onderdeel van je harnachement. Heel veel succes!
uiteraard. geld, tijd en energie is mijn probleem hierin ook niet. dan zou ik een ander zadel kopen, en me verder niet druk maken. maar ik ben bang dat er fouten gemaakt worden die ten koste gaan van mijn paard, aangezien er twee verschillende dingen gezegd worden. met dit zadel nu doorrijden doe ik zowiezo niet, maar ik ga ook niet zomaar met een totaal ander (soort) zadel aan de gang als ik me er niet goed bij voel.
@ unamie, ik heb inmiddels contact gehad met v triest, hij had zijn agenda niet bij de hand dus belt me terug. wordt vervolgd.