Verschil in aanneming bit; dubbelgebroken of enkelgebroken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Verschil in aanneming bit; dubbelgebroken of enkelgebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:49

ik heb 13€ betaald voor mijn watertrensje. Helemaal niet duur dus

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:59

Ik zal hem eens meten. Het middenstuk is vrij normaal maar ik vind hem naar buiten (naar de mondhoeken toe) erg dik uitlopen.

Overigens heeft Wrangler wel een erg klein bekkie hoor. Met mijn vos heb ik daar niet eens ooit naar hoeven kijken, hoe dikker hoe beter.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:36

ja ik ben over gegaan omdat ik zo mijn teugel hulpen beter kan geven het zachter in de mond ligt. ik ben overgegaan van een rvs bustrens/watertrens naar 2x koper dubbelgebroken met bol middenstuk super zacht in de mond ook voor jonge paarden goed

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:45

Mijn ruin rijd ik op een dubbelgebroken happy mouth op dit moment. Ik ben ooit begonnen met een enkelgebroken bitje, dit bitje accepteerde hij gewoon niet. Ik heb hem ook gereden op een K&K, daar reageerde hij ook goed op, maar hij kreeg wondjes dus schakelde ik over op een bustrens van K&K. Afgelopen tijd was hij vrij stug dus ben ik overgestapt op de happy mouth.

De merrie die ik heb staan loopt op een dubbel gebroken bitje van IR het beste (volgens indd rond de 20 euro). Zij accepteerde de K&K weer niet.

De andere pony's worden gereden op enkelgebroken.

Je moet gewoon even uitproberen wat voor jou paard het beste is. Gewoon van vrienden/kennisen proberen te lenen en een paar dagen uitproberen. Meestal voel je de derde/vierde dag pas echt of hij bit aanneemt of niet.