Een hoofdstel met hoge neusriem, zwart onderlegd, brede neus en frontriem en vooral zo weinig mogelijk frutsles en blingbling er aan. Die vind ik erg mooi
Ik heb ook een mooie kieffer, heeft ongeveer iets boven de 100,- gekost, mooi matriaal, goud kleurige gespen, en het merk op de frontriem (naast elkaar telkens zadeltjes enz.)
Simpel en door de frontriem toch wel chique. Niet veel te blingerig maar gewoon een beetje bling. En hij is zacht onderlegd achter de oren, is wel zo fijn, paard met dun velletje. Bovendien vind ik dat het best nog wel lastig is een mooi hoofdstel te vinden die geen aansnoerneusriem heeft.
Ik heb een Isabell Werth hoofdstel van Waldhausen (= Duits merk). Ik vind het mooi en de kwaliteit is goed, prijs lag iets boven de 100 € dacht ik. Het is wel erg simpel, met saumursluitingen, maarja dat wou ik net, ik houd helemaal niet van blingbling en toestanden Ik heb drie ruitersportzaken moeten doen, vooraleer ik iets had dat naar mijn zin was
Edit: ik heb nog even een foto gezocht via Google: http://www.reitshop24.de/zoom/images/Pr ... 1_zaum.jpg bij die internetshop kost het dus 210 €, 100 € meer dan wat ik er voor betaald heb in de lokale ruitersportzaak
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 28-04-07 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik koop eigenlijk nooit complete hoofdstellen op die ik dan zo gebruik. Zoals nu heb ik voor mijn merrie een met wit onderlegt hoofdstel (kopstuk e.d.) met een losgekochte dik wit onderlegde neusriem, van volgensmij Stübben. De frontriem is een ketting die ik hier van bokt heb gekocht. Het staat mijn merrie heel mooi, alles is zacht en ze kan er ook niet tegen als wat schuurt ofzo.
Maar ik moet zeggen dat je het wit alleen maar wit krijgt met wit schoensmeer je krijgt het nooit helemaal schoon met water + zeep.. das wel een nadeel!!
mijn ideale hoofdstel is een bruin of zwart leren hoofdstel waar geen onnodig leerwerk aanzit en zo min mogelijk bling en ander schreeuwerig gedoe ik houd van eenvoud