Wat voor bit is dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor bit is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:24

mariska32 schreef:
een trensje op een hengst wil ook niet iedereen.
het is toch echt hoe je er zelf mee omgaat

Als je zo rijdt en dan NOG een menbit moet inhangen om je hengst te kunnen berijden is het misschien een idee om maar niet mee te doen. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:42

idd
neem dan de eer aan jezelf en rij niet mee

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:05

mariska32 schreef:

sorry, maar het hangt toch echt af van training, een juist getraind paard zou dat gewoon op een trensje moeten kunnen. het feit dat dat hier niet kan, geeft alleen maar aan dat de training niet grondig is geweest. dat het dan een hengst is, maakt niet uit, de wil om mee te werken met de begeleider moet er zijn, meewerken kan je afdwingen óf verdienen en trainen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:14

merrieveulen schreef:
mariska32 schreef:

sorry, maar het hangt toch echt af van training, een juist getraind paard zou dat gewoon op een trensje moeten kunnen. het feit dat dat hier niet kan, geeft alleen maar aan dat de training niet grondig is geweest. dat het dan een hengst is, maakt niet uit, de wil om mee te werken met de begeleider moet er zijn, meewerken kan je afdwingen óf verdienen en trainen.

lieverd Knipoog ikweet niet of je het doorhad maar dat is presies waar ik naar toe wou Knipoog
voor de 60e x het is niet het bit maar de ruiter! die er aanvast zit.

maar waarom is een liverpool WEL geaccepteerd voor het span maar niet onder de man?
in het span is het niets minder scherp hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:17

Omdat je OP het paard rijd met zit en been hulpen, daarna pas met de teugelhulpen.
Dus als je fatsoenlijk rijd heb je amper de teugels nodig.

Op je kar heb je die extra hulpen niet, dus kan ik me een scherper bit ook in denken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:45

mariska32 schreef:
lieverd Knipoog ikweet niet of je het doorhad maar dat is presies waar ik naar toe wou Knipoog
voor de 60e x het is niet het bit maar de ruiter! die er aanvast zit.

maar waarom is een liverpool WEL geaccepteerd voor het span maar niet onder de man?
in het span is het niets minder scherp hoor Bloos

hihi nu ik het teruglees snap ik het inderdaad, sorry!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:11

runningkawa schreef:
Omdat je OP het paard rijd met zit en been hulpen, daarna pas met de teugelhulpen.
Dus als je fatsoenlijk rijd heb je amper de teugels nodig.

Op je kar heb je die extra hulpen niet, dus kan ik me een scherper bit ook in denken.

zeg niet dat je het nodig moet hebben,maar dat word wel geacepteerd! dat is mijn punt.
voorbeeld;wij mennen,en laten we nu eens een weekje wegzijn zoals we vaker doen en mijn vader is mee met zijn pony.
in die week besluiten we dat ik mijn vader zijn pony meeneem voor een strandrit,alleen we hebben niet haar rijspulen meegenomen.
het bit van mijn paard is te groot dus ik kies ervoor om haar dan te rijden met haar eigen bit,ofwel het liverpool stangetje.
zoals het in dit topic regelmatig terugkomt komt het er dan op neer dat ik een kl#teruiter ben [sorry maar zo lees ik het]
als mijn vader weg is is het goed,doe ik het een dag later[met de zelfde rijstijl] ben ik een beul.

sorry,ik ben erg zacht voor mijn paarden,eerder te zacht.
ook ben ik er een voorstander van om niet gelijk naar de zwaardere middelen te grijpen maar verder te kijken dan je neus lang is.
erder ben ik helaas iemnd die het hart op de tong draagt en wat ik hier in dit topic lees vind ik toch echt een beetje kinderachtig.
zeker...deze foto word je niet vrolijk van,maar deze foto met een bustrens had ook nog geen fraai beeld gegeven.
dus voor de allerlaatste x maar dan in mischien beteropgebouwde woordenkeus....het is hier niet het bit maar de clubhu......die er boven op zit.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:33

tja in zo'n geval zou ik gewoon bitloos gaan, een stuk touw heb je altijd bij je, evt. een stalhalster biedt ook eindeloze mogelijkheden.
maar goed daar gaat het topic niet over. ik snap je punt, heb er echter geen goed antwoord op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:56

Het is verre van fatsoenlijk om een foto van iemand die zich niet kan verdedigen op internet te zetten en te gaan bespreken. Slotje dus.