rug vrij of juist niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: rug vrij of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:37

gentille schreef:
Beste HC

Allereerst bedankt voor de uitleg, uitgaande van wat jij hier uitlegt, vraag ik mij het volgende af, een kennis van mij is erg handig me de naaimachine, en kan ook zelf sjabrakjes maken

Wat je moet maken hangt af van het zadel waar het onder moet en de omstandigheden waaronder je rijdt. Dát was de kern van mijn reactie.
Zelf voor NL zou ik in ieder geval twee dekjes voor verschillend weer en dus heel andere materiaal en ontwerp maken.

Onder verschillende types zadels kan het beste niets, onder veel anderen is alleen een dun zweetafvoerend dekje het beste en verder is alleen ALTIJD van toepassing dat er geen druk op de ruggengraad mag zijn.
Al het zadel een voldoende ruim kanaal heeft, dan is het voorkomen van strakke stukken op die ruggengraad genoeg, want door het kanaal komt er verder geen gewicht op.

Fleece, dun of een spleet zijn mógelijke afgeleiden.
Alleen een anatomische bovenlijn en terugsnijden aan voor- en achterzijde zijn altijd zinvol.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:46

gentille schreef:
want zulke dekjes bestaan voor zover ik weet nog niet,

Ja hoor, álles is er. Kost alleen doorgaans een aardige duit als je wat niet-doorsnee zoekt.
Door zelf maken kan je eventueel ook slijtstukken zetten waar je wil en kleur, maat, model exact volgens jouw smaak realiseren.

Ik zoek al een tijdje een mooi stuk blauw-goud brokaatstof voor een cavallerie-'deken' met alleen onder de zadelpanelen een dunne dempende vulling (voor over de CorrecTor onder mijn ecuyer-zadel wat geen gevulde kussens heeft).

HC

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:35

gamblerlover schreef:
Onder een goed passend zadel een bontje leggen is hetzelfde als in perfect passende en aansluitende schoenen dikke skisokken dragen . Gestoord

die heb je goed bedacht haha! klinkt leuk!