[WN] zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frosti4

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:53

Margee schreef:
mijnelmo schreef:
enne sablou... ik koop nooit niets tweedehands! Knipoog Knipoog Knipoog

Zou niet weten wat daar nou verkeerd aan is..... Graag zelfs, vooral van mensen die steeds maar weer alles nieuw willen hebben.
Om te beginnen zijn bv al mijn paarden al tweedehands of meer-de-hands aangeschaft.

hoef niet steeds alles nieuw hoor maar wilde wel graag een nieuw zadel! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:02

En 'nooit niets'= 'altijd alles' Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:58

Huh??? Blond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:03

Een dubbele ontkenning is positief. - plus - = + Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:06

Ziek

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:25

DubbelDun schreef:
Een dubbele ontkenning is positief. - plus - = + Knipoog

Haha! *LOL* Ja ROFL

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:33

Mirgino: wat heb jij een leuke avatar!

En wij krijgen zodadelijk enorm op onze koppen omdat we melig zijn en helemaal off-topic.
Vraag me af waarom het nog niet gebeurt is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:35

Rom is zoek of druk met andere dingen.
Maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om iets met 'zadel'er in te posten Haha!
Zie mij is het al gelukt Clown

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:51

Waar ging het nog maar weer over,

Heb even gekeken: wat voor type zadel we hebben? Ik heb een customzadel. Handgemaakt, op maat van mijn paard, en de zit helemaal op mijn maat. En omdat ik kustenaar ben heb ik mijn ergste fantasiën erop losgelaten, waardoor iedereen op mijn "dressuur"-stal heel vreemd naar mij kijkt.
Zonder knop want ik vind die dingen levensgevaarlijk. Extreme duivel
Misschien is Romkabouter wel ziek, of zijn computer is gecrashed

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:56

Aafke_ schreef:
op maat van mijn paard, en de zit helemaal op mijn maat.

wat doe je nu met dit zadel als je een ander paard koopt? krijgt? hebt? Knipoog
dan kun jij er niks meer mee maar je kunt het ook niet verkopen want een ander kan er ook niks mee
of zie ik dat verkeerd?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:03

Hoezo? Het is een hartstikke goed zadel? En mijn knol heeft een hele middelmatige Quarter-maat!
En mijn zit is ook niet zo extreem. Een fabriekszadel heeft toch ook "een zit" die je maar moet bevallen?
En mijn paard is nog jong: ik ga er vanuit dat ik er nog 20 jaar op kan rijden.
Of ik geef hem aan een museum! Als ik dood ben is het vast veel geld waard.
Of ik koop er een passend nieuw paard bij.
Of ik maak gewoon een nieuwe, want de "up-shot" van dit zadel was, dat ik maar zadelmaker geworden ben.

Leest niemand dan mijn onderschrift? Lijst

tarq krijgt binnenkort zelfs een tweede zadel: een endurance zadel

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:21

Vandaar dat ik vroeg of ik het verkeerd zie Haha!
Ben er van overtuigd dat het een goed zadel is, maar omdat hij op maat gemaakt is speciaal voor jouw paard dacht ik dat hij dan misschien niet op een ander paard zou passen.... maar dat is dus helemaal niet zo.... weet ik veul... Haha!

Maar de oplossingen die je aandraagt zijn super!

"Nee, dit paard moet ik niet, want mijn zadel past daar niet op!" LOL

Er staat ook zoooo veel in je onderschrift...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:29

Oh, en jij leest verder niet zoveel? Knipoog
Ben je dan niet bang op Bokt? Extreme duivel het staat hier vol met lettertjes! Lijst Lijst Lijst

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:35

Ik ben best wel eens bang op Bokt ja.... bijna net de echte wereld Clown

en ik lees ook best wel eens wat.... hoor.

Maar wat moet ik precies lezen in je onderschrift? Ik weet nl al dat je zadelmaker bent...

Mijn vraag was alleen maar of een - speciaal voor een paard op maat gemaakt zadel - ook op een ander paard past.

Sorry off-topic

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:48

Natuurlijk past het op een ander paard, die vraag komt toch ook niet bij je op bij een fabriekszadel?
Wij maken wel eens zadels voor paarden met een hele moeilijke rug, of die een afwijkende riggingpositie nodig hebben, dán zal het veel moeilijker worden.

Maar Tarqje heeft dus een lekker doorsnee maat. De boom past hem perfect, maar hij zal later ook veranderen. Dan kan ik de boom bijwerken.
Maar het kan best zijn dat hij op een ander paard "goed" past, en dat is dan... goed!

Maar inderdaad: een paard waarvoor we een speciale boom hebben moeten bestellen, zou ik niet teveel op doorverkopen rekenen.

Als je een custom wilt doorverkopen is hij voor iemand anders een "handmade" dus wat eigenlijk belangerijker is: als je zeker weet dat je hem ook weer wilt verkopen: niet te schokkende decoratie. Oeps! Kan ik de verkoop van mijn zadel wel vergeten! Blond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:19

Aafke_ schreef:
Maar inderdaad: een paard waarvoor we een speciale boom hebben moeten bestellen, zou ik niet teveel op doorverkopen rekenen.

Als je een custom wilt doorverkopen is hij voor iemand anders een "handmade" dus wat eigenlijk belangerijker is: als je zeker weet dat je hem ook weer wilt verkopen: niet te schokkende decoratie. Oeps! Kan ik de verkoop van mijn zadel wel vergeten! Blond
Maar dat moet je dan als verkoper ook maar weten; had de vorige eigenaar (paard) een normale rug of niet. Vaak kun je dat aan het zadel niet zien.
Nu kun je gelukkig meestal wel aan een zadel zien waar hij vandaan komt en wil de maker je ook aan dat soort info helpen.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:47

Nou, we leggen het wel uit hoor, we geven eigenlijk sowieso altijd een soort lezing als we "even" een paard opkomen meten.

En de maten van het zadel zitten natuurlijk in het dossier; van ons, en van de eigenaar.
Als het zadel een paar keer doorverkocht wordt heb je natuurlijk dat iemand eens de papieren kwijt raakt.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:04

Hoi Allemaal

Ik ga waarschijnlijk het zadel Continental laten passen, ik laat jullie wel weten wat ik er van vind. Daarna verkoop ik mijn billy cook, wel jammer het is een fijn zadel, maar deze is voor ilona net te groot. Zie profiel voor foto's.

groetjes Bianca en tot nu toe bedankt voor de informatie tot nu toe, graag hoor ik nog steeds ervaringen. Heb er al veel van geleerd Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:42

Aafke_ schreef:
Natuurlijk past het op een ander paard, die vraag komt toch ook niet bij je op bij een fabriekszadel?
Wij maken wel eens zadels voor paarden met een hele moeilijke rug, of die een afwijkende riggingpositie nodig hebben, dán zal het veel moeilijker worden.

ooit als het zover is zoek ik gewoon ene paard die weer onder mijn zadel past *LOL* Knipoog

emmelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:40

Het maakt toch niet uit wat voor zadel je hebt, het past wel of niet. en als je het verkoopt moet de koper opletten of het past, het is dan hun probleem

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:50

ik ga in het weekend een roundskirt Continental passen, dus ben heel benieuwd. Bloos

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:52

hoi allemaal

De roundskirt Continental paste helaas niet, wel een full qaurter boom, maar hij gaf nog druk op de schouders en dat willen we niet.

Nu ga ik kijken voor crates roundskirt, ik heb twee types op het oog namelijk:

supreme trail saddle 2172
en het type
arabian trail saddle 2382.

Dus ik ben nog steeds zoekende, heeft iemand hier ook ervaring met crates Knipoog

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:36

Ik maak voor Jerry en Chiane zo iedere 2 jaar een nieuw zadel - we zijn per slot zadelmakers en willen de wereld wel laten zien wat we allemaal kunnen maken.

De "oude" zadels zijn vrijwel altijd direct verkocht. Daar speelt een beetje geluk bij, want Jerry en Chiane hebben beide wel een andere maat, maar niet zo'n extreme maten. Wij kunnen de nieuwe eigenaar 100% garantie kan geven op correcte pasvorm. Van alle zadels hebben we de mal (of naakte boom) EN ik kan binnen een kwartier een Vaquero zadel van zijn skirts ontdoen en zo de naakte boom in dat zadel op juiste pasvorm controleren.

Ik ga vanmiddag naar een klant, die haar Arabier een half jaar terug heeft moeten laten inslapen. Ze heeft een andere Arabier gekocht en wil graag weten of haar zadel ook op haar nieuwe paard past. Ik haal ter plekke de skirts onder het zadel vandaan en kan zo de klant ter plaatse laten zien of e.e.a. past of niet. Past het "net niet", dan kunnen er misschien kleine aanpassingen gemaakt worden, zodat het wel past.

Past het zadel geheel niet heeft ze net zoveel pech als bij welk ander zadel dat niet past. Dat heeft niets met het merk te maken of het feit dat het een custom zadel betreft.
Sterker:
- van een custom zadel mag je er van uit gaan dat het op het originele paard past.
- is er een goede controle mogelijk t.a.v. een ander paard.
- zijn er - kleine - aanpassingen mogelijk.

INDIEN het zadel van onze klant niet past, krijgt ze bij verkoop bovendien de service dat wij de toekomstige klant - tegen geringe vergoeding - zullen helpen bij het controleren op de pasvorm.
EN ze krijgt op haar nieuwe zadel een aardige korting omdat ze weer een zadel bij ons zal laten maken (ze wil NOOIT meer iets anders).

MVG Louis

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:56

biancailona schreef:
ik ga in het weekend een roundskirt Continental passen, dus ben heel benieuwd. Bloos

Ik heb onlangs een 2de hands Crates gekocht voor mijn paard. Voor mijn gevoel past het goed, en het zit ook goed. Zeker goede kwaleiteit ook. Er zijn vrij veel Crates zadels in de omloop in NL op dit moment, en de prijs/kwaliteit voor 2de hands is super.

Maar ja, het moet wel passen, en dat is some niet makkelijk te zien. (Er is zelden een kale boom om mee te passen; maar aan de andere kant, als de boom al wat doorgezakt is, kan je wel wat zien).

Ik zou ook aanraden om een maal te maken van je paard z'n rug met zo'n flexible curve (te koop bij winkels waar ze tekenspullen verkopen). Daan zie je beter waar de mogelijk problemen qua passen zitten.

Edit: De Quote klopt niet, het moet die zijn over de Crates zadels! Gestoord

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:21

hoi Michelle

Dit weekend komt er iemand met een crates passen, de continental was een mooi zadel, paste alleen niet, verlopig rij ik dus nog op mijn billy cook (zolang deze nog niet verkocht is).

groetjes Bianca