Mijn baby-blauwe leatherfeel pad. Heerlijk ding! Hendrik is nogal een zweet fabriek, en deze neemt dit allemaal goed op. Als ik de pad eraf haal is hij nog nat, kom ik 5 min. later terug is hij helemaal droog! In de zomer dus géén last meer van kleverige dekjes
Ik vind de Stubben en Equitex dekjes wel fijn. Van de Stubben de pasvorm + het zachte materiaal en van de Equitex de 'wintervacht-vriendelijke' eigenschappen.
Mijn favoriet nu is de HH amber stripe pad. Hij ligt goed onder mn zadel en staat zo lief op Timon Daarna komt wel mijn steenrode pad En de rest vind ik niet meer zo fijn aangezien ze niet goed liggen onder mijn zadel.
Ik heb een BR Event, een HH en de HKM Gently. En die laatste is toch duidelijk favoriet. Neem veel beter zweet op dan de andere 2 en blijft super mooi in de was. Soms is mijn ijslander helemaal nat na het rijden, en alleen onder het dekje droog, alsof ik in de regen gereden heb. Is met de andere 2 merken niet zo.
Mijn favoriete dekjes zijn die van Anky en die pads van Eurostar. Waarom? Omdat ze lekker dik zijn, zweet opnemen, mooi zijn en omdat mijn paard er minder snel schuurplekken van krijgt als ie geschoren is. Ik vind ze geweldig!