passier hoofdstellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: passier hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:06

hopla schreef:
Heb je bij jouw passier geen blinde sluitingen?
Dat vind ik nou juist zo mooi aan een Dobert.
Leuk paard heb je overigens.

Nee geen blinde sluitingen, vind ik niet erg.

Sjuimpje schreef:
ullaatje schreef:
Ik heb de rondgenaaide passier, ik heb het nu zo'n 5 jaar en hij is nog steeds super!! mooi. Ik ben dan ook nog tot vandaag de dag blij dat ik hem gekocht heb.De reactie's op wedstrijden zijn dan ook niet van de lucht, zo vaak dat ik een zucht hoor van ooh jij hebt de passier he?Ja ik wel ( ik wel een 1.5 jaar gespaard.) Nu ben ik aan het sparen voor de stang en trens voor volgend jaar.

Kwalitatief zijn ze er niet beter vind ik, bij aankoop heb ik hem een oliebadje gegeven van 2 dagen daarna goed uit laten lekken en gewoon iedere keer na het rijden schoonmaken en in de hoofdsteltas weg hangen niet in het zonlicht ( om verkleuring tegen te gaan.)

Succes met je keuze, Ik zou het wel weten. Haha!

Die ervaring heb ik ook Haha!
Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen achteraf naar mij toe kwamen om te vragen of ze even mochten voelen Nagelbijten / Gniffelen

Geweldig Knipoog toch zulke opmerkingen daar moet altijd wel om lachen

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:11

ik ben ook helemaal fan van de passier hoofdstellen. Goede kwaliteit en ze blijnven heel mooi.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:10

ullaatje schreef:
Hoi Kim het is een haar Bloos

döbert vind ik wel mooi, maar als ik het zou kopen zou ik toch altijd naar de passier blijven kijken.
Ik weet het van mezelf, dus kan ik beter doorsparen voor passier ( heb ik toen gedaan en doe ik nu weer)

Sorry Bloos Was aan het twijfelen maar heb even in jouw berichten gekeken en herkende je nu pas Bloos

Blijft een heel gaaf paard. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:39

Lowara schreef:
maar toch.. 600 euro voor een hoofdstel? dat is echt te duur Nagelbijten / Gniffelen
ik denk dat hoofdstellen ( de bekende merken) van rond de 100/150 euro qua kwaliteit voldoende voor 99% van alle ruiters moeten zijn.

€ 600 is niet duur, voor een op maat gemaakt hoofdstel voor de rest van het paardenleven, maar voor een standaardmaten hoofdstel is het idd wat overdreven..

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:54

Wat valt er aan een hoofdstel nu op maat te maken? Cool
600 euro Geld, geld! is ook veel geld maar zo'n hoofdstel is echt voor heel lang net als een zadel, en sommige hebben het er voor over en andere weer niet, iedereen die het mooi vind zou er een kunnen kopen mits je de moeite neemt er voor te sparen en er voor te kiezen het echt voor zeer lange tijd te gebruiken. Als je van afwisseling houd kun je beter een goedkopere nemen ja, maar is een keuze die je maakt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 11:49

weet ook iemand een site waar je dobert hoofdstellen kunt zien? of heeft iemand zelf foto's? ik ben er wel over uit denk ik, dat als ik een passier hoofdstel neem dat ik dan de aquarius doe.. die vind ik wel erg mooi!! maar wil nu nog graag wat foto's van dobert hoofdstellen zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:09

ullaatje schreef:
Wat valt er aan een hoofdstel nu op maat te maken? Cool
600 euro Geld, geld! is ook veel geld maar zo'n hoofdstel is echt voor heel lang net als een zadel, en sommige hebben het er voor over en andere weer niet, iedereen die het mooi vind zou er een kunnen kopen mits je de moeite neemt er voor te sparen en er voor te kiezen het echt voor zeer lange tijd te gebruiken. Als je van afwisseling houd kun je beter een goedkopere nemen ja, maar is een keuze die je maakt.

Die opmerking is hopelijk een grapje, neem ik aan?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:26

Van dat op maat maken?
Ja dat was een grapje natuurlijk. Duivel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:08

Als je een paard hebt met een full kopstuk, cob bakstukken, en full neusriem, dan kun je een hoofdstel op maat laten maken.
Maar ja, 2 keer 50 euro voor een goed chetak hoofdstel en dan de juiste onderdelen bij elkaar zoeken en er 1 passend geheel van maken is stukken goedkoper dan 600 euro voor een hoofdstel.
Echt op maat gemaakt is een hoofdstel nooit. Je hebt altijd verstel mogelijkheden. Maar je weet wel zeker dat het kopstuk perfect past met bijbehorende bakstukken en neusriem als je het hoofd van je paard laat opmeten. Je hebt wat meer keuzemogelijkheden. Als je hier dan 600 euro voor over hebt moet je het doen. Ik zou voor de 2 hoofdstellen=> 1 passende variant gaan.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:16

DianneF schreef:
weet ook iemand een site waar je dobert hoofdstellen kunt zien? of heeft iemand zelf foto's? ik ben er wel over uit denk ik, dat als ik een passier hoofdstel neem dat ik dan de aquarius doe.. die vind ik wel erg mooi!! maar wil nu nog graag wat foto's van dobert hoofdstellen zien..

http://www.doebert.com is de website van Dobert.
Hieronder mijn rondgenaaide van Dobert.
Afbeelding[/

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:31

En mijn Döbert:

Afbeelding

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:35

Het zijn absoluut mooie hoofdstellen!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:05

mmm die dobert hoofdstellen vind ik ook erg mooi! pff moeilijk hoor....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:06

hoe duur is trouwens de goedkopere dobert? de passier die ik wil hebben anders is 199 is de dobert ook rond die prijsklasse of duurder??

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:09

De dobert stallmeister is een stuk goedkoper maar de Classic is betere kwaliteit leer en volgens zijn de hoofdstellen van bovenstaande foto's ook de classic.

Classic is rond de 200 euro. Stallmeister 130 of zo of 100 met een simpele frontriem.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:50

Mijn rondgenaaide in mat cob was 319 euro.
De frontriem heb ik extra erbij gekocht en was 75 euro.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:21

germie schreef:
Als je een paard hebt met een full kopstuk, cob bakstukken, en full neusriem, dan kun je een hoofdstel op maat laten maken.
Maar ja, 2 keer 50 euro voor een goed chetak hoofdstel en dan de juiste onderdelen bij elkaar zoeken en er 1 passend geheel van maken is stukken goedkoper dan 600 euro voor een hoofdstel.
Echt op maat gemaakt is een hoofdstel nooit. Je hebt altijd verstel mogelijkheden. Maar je weet wel zeker dat het kopstuk perfect past met bijbehorende bakstukken en neusriem als je het hoofd van je paard laat opmeten. Je hebt wat meer keuzemogelijkheden. Als je hier dan 600 euro voor over hebt moet je het doen. Ik zou voor de 2 hoofdstellen=> 1 passende variant gaan.

Dat is niet de ``op maat gemaakt´´ die ze bedoelen.
Natuurlijk kun je voor die 600 euro ook de maten combineren, maar het gaat er meer om dat je precies kunt kiezen hoe breed je neusriem moet zijn, en of dat die plat of gebombeert (hoe schrijf je dat??) is, blinde sluitingen of niet, gouden of koperen of zilveren gespen, welke frontriem? enz, enz.....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 14:54

nou ja.. op maat gemaakt hoef ik in ieder geval niet. haha! maar ben er nog steeds niet uit...
nog meer meningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:06

ik ga ook eens op zoek naar een nieuwe hoofdstel, mijn passier begint nu te verslijten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:07

hoe lang heb je hem gehad vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:50

2,5 jaar denk ik ongeveer.

maar wel erg intensief mee gereden, 3/4 jaar 2 paarden en nu vooral bij jonge paarden die niet al te zuinig zijn Tong uitsteken

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:51

Ik ben vandaag naar de ruitersportzaak geweest om de hoofdstellen eens in het echt te vergelijken.

Ik vond de passier van 150 en 200 euro geen mooi en stug leer.

Die ik mooi vond kostte 600 euro en dat gaat me toch echt veel te ver. Knipoog

De dobert classic hing er in de oude en nieuwe uitvoering. De oude uitvoering vond ik erg stuk en niet mooi maar de nieuwe
vond ik wel erg gaaf. Moest alleen wel besteld worden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:53

wat is het verschil tussen de oude en nieuwe uitvoering?

Ik weet wel dat de passiers minder mooi zijn als in het begin.

Ik heb een van de eerste die gemaakt werden en die van mij is echt van mooi leer. Stalleke heeft er een jaar later een gekocht en daarvan is de neusriem een heel stuk smaller :s

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:26

Nee de neusriem vond ik idd vrij smal en het leer was ook gewoon echt stug. De oude versie van de classic had een vrij stugge neusriem en was ook apart gevormd. Lastig uit te leggen maar de nieuwe versie was echt lekker zacht en daarom past hij
mooi om de neus.

De nieuwe versie had een zachte voering aan de binnenkant van de neusriem dat was ook gewoon mooier om te zien.

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:19

Ik heb de rondgenaaide van Dobert. Het is een mooi hoofdstel en er zitten super lekkere teugels aan. Dat ik het hoofdstel ging kopen stond ik ook nog met een Passier in me hand en dat voelde (voor mij) hetzelfde aan. Het Dobert hoofdstel koste € 315,- en het rondgenaaide Passier Bremen € 645,-, dus was de keuze snel gemaakt. De blinde sluiting van het Dobert hoofdstel vond ik ook mooier. Maar voor beide hoofdstellen is het een heleboel geld.