bit vast pakken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: bit vast pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:01

vast pakken er aan kauwen bijna hetzelfde.. maar als je paard een gevoelige mond heeft mischien wel in ts haar geval schiet het niet op met een ander bit.. en dan heeft dit ook niks met haar rij techniek te maken of iets met het paard zijn gezondheid.. de mensen hier op bokt kijken allemaal verder dan hun neuzen lang zijn en zoeken altijd METEEN de fouten op bij de eigenaar HOEZO ? van fouten leer je en van dingen uit proberen ook.. doe je er 1 jaar over of 10 jaar who cares.. jij wist ook niet gelijk wat het beste voor je paard was wel dan ? dus hou a.u.b al die rare praatjes bij jullie.. erg fijn van jullie dat je wilt helpen maar doe het op een normale manier en ga niet gelijk aanvallend lopen doen..!! gadver verschrikkelijk sommige mensen..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:04

Kijk als er iemand hier iets goed doet is het dat meisje wel die zonder bit rijd maar jij runingkawa die een heel metaal geval in de mond van je paard hangt is wel het stomst om te zeggen van hoe of wat.. je doet het zelf ook niet hoezo rij jij niet met een standaard bitje ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:06

Vast pakken en kauwen is totaal niet hetzelfde
Ook een gevoelige mond is weer totaal wat anders.

En toen ik niet wist wat goed was zie de eigenaar het van de handelspaarden dit ik reed.
En ja, dan kom je er achter dat elk gezond paard op een gewoon bit kan lopen
Elk! paard
Gaat dat niet, kreeg ik als ruiter op mijn donder en moest ik verder oefenen
Toen geloofde ik dat ook wel eens niet, wilde dat ook niet altijd weten.
Maar een ander bit was niet voorhanden, dus maar weer ff zo door modderen.
Maar weet je, die mensen van de handelstal hadden helemaal gelijk.

Ik ben stoppen met tellen hoeveel paarden ik daar reed.
Verreden paarden, jonge paarden, zadelmak maken enz enz
En toen ik stopte met tellen was ik over de honderd...heb er daarna zeker meer dan het dubbele gereden.
Allemaal op een gewone trens.
Dus zeg niet dat dat niet kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:07

lezen meid

eerst Z startgerechtig worden,,dus de basis op orde hebben...
Toen had ik pas stang en trens
Ook het enige paard ooit daarmee gereden.
En ondertussen spring en reed ik buitenritten met datzelfde paard op een gewone trens.
Dus de stang en trens was geen moet voor controle oid.
Maar gewoon omdat ik Z dressuur met hem reed.

Maar dat had ik je al eens verteld, maar wil je niet lezen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:09

je kan het ook niet haha.. je zit je zelf nu gewoon goed te praten.. kijk dit ---------> dan kom je er achter dat elk gezond paard op een gewoon bit kan lopen
Elk! paard

en wat rij je paard met een heel geval metaal in zijn mond haha doos..

p.s: goede smoes trouwens omdat ik nu in de z rijd moet ik meer metaal in haar mond hangen HOEZO ? nergens voor nodig hoor
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 14-03-07 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:12

Ja doos (wat je zegt ben jezelf Tong uitsteken )
je gelooft maar wat jezelf wilt, maar zie onderschrift, zie meer foto's in mijn foto album, waarom dan wel een gewoon bit
Tot de M2 mag je maar een gewoon bit, dus meisje dat het zonder gekke bitten kan heb ik genoeg bewezen
dat jij dar niet geloofd, jou probleem

blijf maar lekker trekken en niet naar jezelf kijken..je komt er wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-07 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:13

Alles kan ook.. TS kan ook op een normaal bitje rijden alleen lukt dit niet altijd zoals het hoort.. en bij jou lukte dit ook vast niet altijd.. dus wilt ze een bitje dat iets helpt bij het rijden.. net zo als mensen hulpteugels gebruiken en etc. zoals ik al eerder had gezegd..

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:13

El_Beauty schreef:
vast pakken er aan kauwen bijna hetzelfde.. maar als je paard een gevoelige mond heeft mischien wel in ts haar geval schiet het niet op met een ander bit.. en dan heeft dit ook niks met haar rij techniek te maken of iets met het paard zijn gezondheid.. de mensen hier op bokt kijken allemaal verder dan hun neuzen lang zijn en zoeken altijd METEEN de fouten op bij de eigenaar HOEZO ? van fouten leer je en van dingen uit proberen ook.. doe je er 1 jaar over of 10 jaar who cares.. jij wist ook niet gelijk wat het beste voor je paard was wel dan ? dus hou a.u.b al die rare praatjes bij jullie.. erg fijn van jullie dat je wilt helpen maar doe het op een normale manier en ga niet gelijk aanvallend lopen doen..!! gadver verschrikkelijk sommige mensen..

Een gevoelige mond is niet hetzelfde als het bit vast pakken, net zo als kauwen dat ook niet is. Een paar dat kauwd kan ook ontspannen zijn en knabbelt gewoon ontspannen op een bitje. Dat is iets anders dan een paard dat het bit tussen zijn kiezen pakt omdat hij niet meer tegen de pijn/druk kan.

Het bit vastpakken kan wel in combinatie met een gevoelige mond voorkomen, maar voor paarden met een gevoelige mond is bitloos misschien een betere optie dan er een rollenbit in te gooien. Mijn paard heeft zelf een erg korte mond, daardoor zijn er niet veel goede bitten voor hem te vinden en de bitten waar ik eerder mee reed hebben er voor gezorgd dat hij nu botsplinters op zijn kaak heeft zitten (en dat terwijl ik het bit nooit aan mocht raken van hem, ik had totaal geen aanleuning en hij was gewoon echt te gevoelig)

Ik denk dat je de fylosofie achter ons dressuur systeem niet helemaal snapt: je begint met een simpel trensje, de basis. Als je goed genoeg bent vinden ze dat je met een stang en trens overweg kan gaan en mag je daarmee in de Z rijden. In dit geval heeft het dus niet met onkunde maar met kunde te maken.

Of ons dressuurstysteem klopt is een andere kwestie Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:14

Citaat:
p.s: goede smoes trouwens omdat ik nu in de z rijd moet ik meer metaal in haar mond hangen HOEZO ? nergens voor nodig hoor

Niks is nodig, rijden ook niet

Maar als je gewoon over kunt stappen van S&T naar naar een halster, of een trens misbruik je al dat ijzer ook niet

heb je ijzer nodig om je paard onder controle te houden...ja dan heb je een grote fout in je africhting
Maar dan kom je niet in een paar seizoenen in het Z

Zo simpel zit het...dus doe er maar mee wat je wilt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:17

El_Beauty schreef:
Alles kan ook.. TS kan ook op een normaal bitje rijden alleen lukt dit niet altijd zoals het hoort.. en bij jou lukte dit ook vast niet altijd.. dus wilt ze een bitje dat iets helpt bij het rijden.. net zo als mensen hulpteugels gebruiken en etc. zoals ik al eerder had gezegd..

Hulpteugels gebruik ik nooit

nee zoals ik eerder aangaf lukt het niet altijd
Geen schande toch?
Dan modderde iik op die handelstallen weer verder (wel met goede les)
En dan ineens kreeg ik bij dat paard de handigheid dat ik het wel kon.

Bij een ander, die het weer net wat anders deed had ik het ook weer
Maar idem verhaal.

En zo word je steeds handiger Lachen

maar tegenwoordig moet alles maar.
Toen was het gewoon lessen en niet zeiken
je paard deed wat jij hem als ruiter vertelde of toeliet

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:18

en de ts rijd vast geen wedstrijden, en rijd waarschijnlijk gewoon voor haar plezier en dit moet ook zo blijven.. en als je het plezier bederft omdat het niet goed gaat van beide kanten kan je hier wat aan doen zowel voor paard als ruiter.. en is echt geen straf voor het paard als je een ander bitje er in plaats hoor..

Maar runningkawa met jou valt gewoon niet te praten je weet beter en het meeste van al di eleden hier op bokt blijkt uit meerdere forums.. dus doe wat goed voor jou en je paard is doet de rest het hier op bokt ook.. denk je echt dat mensen gaan luisteren naar jou als je allen maar doet alsof je alles beter wist.. als je hier in een ruitershop had gestaan en ook zo beter weterig tegen me had gedaan had je een vuist afdruk in je smoel gehad weet ik zeker.. irritant mens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:20

ja irritant, omdat ik wat jij doet zielig is voor het paard..
Omdat je het vertikt naar je eigen onkunde te rijden
Zulke mensen moesten ze direct van het paard halen

En ja ga ff arrogant zijn, wat dat betreft weet ik wat meer dan pennymeisjes (en ja die heb je ook ouder)

of wedstrijden rijd of niet maakt niks uit, je gaat geen scherp bit in hangen omdat je zelf niet aan je rijden werkt.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:21

gezellige discussie Slapen

de TS geeft aan dat ze niet meteen haar paard de schuld wil geven, maar ik vraag me af wie ze dan wel de schuld geeft?

Het gaat niet om schuld of onschuld maar om het leerproces dat je maakt. Elk mens maakt fouten, dan kun je die fouten gaan ontkennen en niet onderogen willen zien, of je leert er van zodat je er verder mee kunt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:23

Ik ben geen penny meisje hoor dat zijn kinderen die net beginnen met rijden.. maar goed zoals ik al zei ga niet in discussie want je weet op alles toch wel iets te klagen omdat je helemaal geweldig bent * AHUM *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:25

Maar leren is naar jezelf kijken visconti
dat is moeilijk...ze slaan liever andere hun kop in dan dat ze kijken wat ze kunnen

Het is toch k..knol hier en pokke knol daar

maar altijd ankys daarboven, doen hetzelf perfect Ja

ik durf naar mezelf te kijken El. B
Jij niet, dat is het verschil

daarom heb ik al veel geleerd (n leer nog steeds)
en jij niet, dat is het verschil..
maar de waarheid is hard..ben ik met je eens
daarom moet jij gaan schelden...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:26

Houden jullie nou AUB eens op met dat gezeik.
Ik open een topic met een normale vraag lijkt mij dan heb ik geen zin in al dat gemekker tegen elkaar.

Verpest mijn topic eens niet zodat er straks weer een slotje op komt.
Gaat lekker hier op bokt he.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:27

Jullie dwalen een klein beetje af van het onderwerp Vork . Volgens mij wou de TS niet weten hoeveel paarden runningkawa heeft gereden, maar wou ze tips tegen het vastpakken van het bit Tong uitsteken
Ik ben hier alles behalve een expert in, maar één van de paarden op de manege pakt regelmatig het bit vast en is dan even onbestuurbaar Koe . Wat mij geleerd is, is om vanaf het begin goed op je been te rijden, wel aan de teugel vragen maar ook veel nageven. Hiermee bedoel ik niet dat de TS niet kan rijden of wat dan ook, maar bij dat paard werkt het in ieder geval.
Als ik het zo las van de TS is ze ervan overtuigd dat er niks mis is met de gezondheid van het paard. Misschien is een ander bit dan inderdaad wel een oplossing, maar welke moet je niet aan mij vragen Knipoog
Ik hoop dat je gauw een goede oplossing vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:28

Er zijn simpelweg 3 bitten die je kunt proberen
Een ongebroken trens
Enkel geboken
en dubbel gebroken

Daar kun je in kijken wat je paard fijn vind want zijn allemaal vriendelijk
De rest is RT Lachen
(en dan ga ik uit van een gezond paard met passen tuig)
Maar die tip had ik al gegeven.

Wat je ermee doet, is aan jou

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:29

loveshadow schreef:
Jullie dwalen een klein beetje af van het onderwerp Vork . Volgens mij wou de TS niet weten hoeveel paarden runningkawa heeft gereden, .

hahahah die is goed.. ze moet even laten showen hoe stoer wijf ze wel niet is, bij deze heeft ze dat nu gedaan, dus klep houden runningkawa de rest van dit topic of er gaat een waarschuwing weg..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:30

Als je je paard niet wil "verzieken"door er allerlei bitten in te gooien
probeer dan bitloos eens

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:30

Oke weer even ontopic:

@TS: zijn er bepaalde momenten wanneer hij het bit vastpakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:31

die is er allang 1 weg
Hou niet van bedreigingen...

En denk jij dat jij nu stoer bent omdat je durft te zeggen dat ik mijn klep moet houden?
Rij maar lekker door met je roollenbit wat stroom geeft...heel eerlijk rijden is dat....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:32

El_Beauty schreef:
loveshadow schreef:
Jullie dwalen een klein beetje af van het onderwerp Vork . Volgens mij wou de TS niet weten hoeveel paarden runningkawa heeft gereden, .

hahahah die is goed.. ze moet even laten showen hoe stoer wijf ze wel niet is, bij deze heeft ze dat nu gedaan, dus klep houden runningkawa de rest van dit topic of er gaat een waarschuwing weg..

Hier ben ik het ABSOLUUT NIET MEE EENS
RK probeert je te helpen maar als je niet wil luisteren dan is dat jou probleem
en ze heeft voor het grootste deel gelijk

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:32

kan ik ergens wat meer info vinden over bitloos rijden heb je een goede site.
Ik wil veel dingen proberen mar ben dit gezeik van die runningkawa zo zat he