Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:9 van de 10 keer komt dat door een niet of slecht passend zadel.
Paarden zijn van nature sterke dieren.
De meest voorkomende oorzaken van een gevoelige rug zie je alleen bij paarden die gereden worden, in de aangespannen sport zie je dat zelden tot nooit.
Laat er eens een eventueel andere zadelmaker naar kijken.
armyhorse schreef:Ik heb een bontje omdat het ten eerste mooi staat:)
MyWishMax schreef:Tja, ik ben er ook tegen.
Máár ik rijd er zelf wel mee. Mijn zadel past perfect op mijn pony, alleen is hij het er niet mee eens. Zadel wordt elke 2 maanden nagekeken of het nog goed ligt, maar als ik een dag zonder bontje rijd staat de pony de volgende dag met pijn in zijn rug.
Hij is toch altijd al enorm gevoelig op zijn rug en de DA heeft in overleg met de zadelmaker aangeraden maar met een bontje te rijden. Geldpad werkte niet. Het is wel een bontje zonder ruggengraat.
Siebjelover schreef:armyhorse schreef:Ik heb een bontje omdat het ten eerste mooi staat:)
Dat vind ik wel een hele slechte smoes om een bontje te gebruikenWant het maakt wel degelijk je zadel kleiner waardoor het anders gaat liggen op de rug....voor het mooi moet je het absoluut niet doen want het kan juist veel schade aanrichten als het zadel er niet beter op gaat liggen!
MyWishMax schreef:harnessmaker schreef:9 van de 10 keer komt dat door een niet of slecht passend zadel.
Paarden zijn van nature sterke dieren.
De meest voorkomende oorzaken van een gevoelige rug zie je alleen bij paarden die gereden worden, in de aangespannen sport zie je dat zelden tot nooit.
Laat er eens een eventueel andere zadelmaker naar kijken.
DA, Fysio en 2 zadelmakers hebben er naar gekeken. Hij ligt echt 100% goed.En ook toen ik een half jaar alleen maar gelongeerd en aan de hand gestapt had, bleef hij gevoelig
Snoevie schreef:@ _lorette_ :ik vind dat alsnog geen goede reden eerlijk gezegd.
ook een zadel wat maar enkele keren gebruikt word moet gewoon goed liggen.
dus geen goede smoes om dan maar een bontje te gebruiken.
jij trekt toch ook niet 1 dag per week slecht passende schoenen aan?
Snoevie schreef:tja ik persoonlijk ben van mening dat een zadel altijd goed moet passen,ook een noodzadel.
maar wie ben ik.
fijn dat je zadel goed past nu hij opgevuld word.
als je een zadel alleen aan de achterkant tijdelijk moet ophogen,dan heb je daar ook schuimonderleggers voor die alleen de achterkant wat ophogen.
maar liever een goed passend zadel natuurlijk.