Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:harnessmaker schreef:als eens aan ECHT matwerk gedacht?Valina schreef:Eh, dit is een matje met een singel?
Hihihinee, het echte matwerk is, het paard zo in elkaar beuken dat het zadel wat je hebt, uiteindelijk wel past...
![]()
Randy01 schreef:Onthou bij een de aanschaf van een Passier (GG) echter wel dat het een vrij duur zadel is. Alle waar naar zijn geld dat wel, maar koop dit zadel als je zéker weet dat je er wel een aantal jaar mee gaat doen. Als je het zadel over 2 jaar wilt verkopen (kan best zo moeten zijn omdat de rug van je paard door training etc. (bespiering) flink van vorm kan veranderen en dus een ander zadel benodigd is), dan krijg je er in verhouding heel weinig op terug.
Citaat:Dat vind ik juist niet.
De passiers vind ik juist als ik om me heen kijk de meest waarde houdende zadels.
Ze kosten nieuw zo rond de 2200 euro en dat zijn ze zeker waard.
Bij menig ruitersportzaak betaal je nog 900 euro voor een passier van meer dan 10 jaar oud.
Ze zien er ook lang niet altijd even mooi meer uit en dus in verhouding nog veel geld vergeleken bij een gebruikt kn die vind je bijv. gebruikt in nette staat al voor 750 euro terwijl je bij passier toch al 900 of meer betaald voor een echt net uitziende ongeacht leeftijd.
Jasphertje schreef:Ik kan je maar één aanraden:
DE ANKY!![]()
een gewéldig zadel!!!
Fantastische zit en zó goed liggen!
Klompie schreef:Als je een echt lekker en goed dressuurzadel wilt, moet je een Albion proberen.
Een Engels zadel met een super zit. Ikzelf heb nog nooit op een lekkerder zadel gezeten (persoonlijk)
Albion is de op twee grootste zadelmakerij ter wereld en is in Nederland nog tamelijk onbekend.
Maarrrrrrr... Ze maken superzadels. De Spaanse rijschool in Wenen gaat ook op Albion rijden.
miamivice schreef:Ik heb een euroriding luxor. Ik weet niet of dat dit merk al genoemd was?? Ik vind het een heerlijk zadel.
Klompie schreef:Als je een echt lekker en goed dressuurzadel wilt, moet je een Albion proberen.
Een Engels zadel met een super zit. Ikzelf heb nog nooit op een lekkerder zadel gezeten (persoonlijk)
Albion is de op twee grootste zadelmakerij ter wereld en is in Nederland nog tamelijk onbekend.
Maarrrrrrr... Ze maken superzadels. De Spaanse rijschool in Wenen gaat ook op Albion rijden.
Valina schreef:Heb ik ook weleens op gereden.
Idd een fijn zadel.
Edit: dacht trouwens dat het een Duits merk was.
Sansje schreef:en sinds kort ook via mij.....Ik kan je een WOW zadel aanraden... kan gemakkelijk worden aangepast als je paard veranderd, ligt super en zit ook heerlijk.
http://www.wowsaddles.com of http://www.zadelmakerijboer.nl
Bitch schreef:Hierboven gaf ik aan dat Albion ook wel Lemetex werd genoemd.
Dat is niet juist, ik was in de war met Courbette!
( maarja, als je Albion snel achter elkaar zegt, lijkt het op courbette![]()
![]()
![]()
)