Dressuurzadel wat super ligt en fantastisch zit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Dressuurzadel wat super ligt en fantastisch zit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:18

Ik heb zelf ook een Passier GG. Hij wordt deze zomer alweer 8 jaar oud. Het zit als een huis, inderdaad geen last van je rug krijg je erdoor en het verbetert echt je houding (wat als nadeel heeft dat je echt bagger zit als je eens op een ander zadel moet rijden). Ik ben er echt super tevreden mee.
Onthou bij een de aanschaf van een Passier (GG) echter wel dat het een vrij duur zadel is. Alle waar naar zijn geld dat wel, maar koop dit zadel als je zéker weet dat je er wel een aantal jaar mee gaat doen. Als je het zadel over 2 jaar wilt verkopen (kan best zo moeten zijn omdat de rug van je paard door training etc. (bespiering) flink van vorm kan veranderen en dus een ander zadel benodigd is), dan krijg je er in verhouding heel weinig op terug.

KN is een lekker zadel, maar niet op een paard dat hoog opgooit. Ik heb zelf met KN ervaren (mijn paard gooit hoog op) dat ik mijn edele deel helemaal stuk rij op een KN.

Kijk naar de combinatie: ligt het goed op het paard en zit jij er ook nog eens lekker op…kopen!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:40

Bitch schreef:
harnessmaker schreef:
als eens aan ECHT matwerk gedacht?

Valina schreef:
Eh, dit is een matje met een singel?

Hihihi Clown

Haha! nee, het echte matwerk is, het paard zo in elkaar beuken dat het zadel wat je hebt, uiteindelijk wel past... Haha! Haha!

En als je je paard te erg in elkaar beukt, dan kun je van je paard een zadel laten maken. Bloos
(Oeii, dit gaat errug ver)

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:21

Randy01 schreef:
Onthou bij een de aanschaf van een Passier (GG) echter wel dat het een vrij duur zadel is. Alle waar naar zijn geld dat wel, maar koop dit zadel als je zéker weet dat je er wel een aantal jaar mee gaat doen. Als je het zadel over 2 jaar wilt verkopen (kan best zo moeten zijn omdat de rug van je paard door training etc. (bespiering) flink van vorm kan veranderen en dus een ander zadel benodigd is), dan krijg je er in verhouding heel weinig op terug.

Dat vind ik juist niet.
De passiers vind ik juist als ik om me heen kijk de meest waarde houdende zadels.
Ze kosten nieuw zo rond de 2200 euro en dat zijn ze zeker waard.
Bij menig ruitersportzaak betaal je nog 900 euro voor een passier van meer dan 10 jaar oud.
Ze zien er ook lang niet altijd even mooi meer uit en dus in verhouding nog veel geld vergeleken bij een gebruikt kn die vind je bijv. gebruikt in nette staat al voor 750 euro terwijl je bij passier toch al 900 of meer betaald voor een echt net uitziende ongeacht leeftijd.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:24

hulsebos zadel echt een super fijne en zachte zit !

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:58

Citaat:
Dat vind ik juist niet.
De passiers vind ik juist als ik om me heen kijk de meest waarde houdende zadels.
Ze kosten nieuw zo rond de 2200 euro en dat zijn ze zeker waard.
Bij menig ruitersportzaak betaal je nog 900 euro voor een passier van meer dan 10 jaar oud.
Ze zien er ook lang niet altijd even mooi meer uit en dus in verhouding nog veel geld vergeleken bij een gebruikt kn die vind je bijv. gebruikt in nette staat al voor 750 euro terwijl je bij passier toch al 900 of meer betaald voor een echt net uitziende ongeacht leeftijd.

Ik denk dat ik het verkeerd geformuleerd heb.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: een 2e hands Passier is inderdaad duurder dan andere zadels. Dus je komt moeilijker van je Passier af. Als iemand gaat kijken voor een 2e hands zadel, dan kiest ie vaak toch dan voor die KN van 750 dan voor die Passier van 900. Het is dus moeilijker (door)verkopen. Ik wilde mijn Passier toen inruilen op een ander zadel en kreeg er erg weinig voor terug omdat de zadelmaker hetzelfde vertelde: moeilijk door te verkopen omdat iemand dan toch net voor dat andere (goedkopere) zadel kiest. Want voor de prijs van een goede 2e hands Passier koop je ook al snel een nieuw ander merk zadel.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:00

Ik kan je maar één aanraden:
DE ANKY! Haha! Haha! een gewéldig zadel!!!
Fantastische zit en zó goed liggen!

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:41

Jasphertje schreef:
Ik kan je maar één aanraden:
DE ANKY! Haha! Haha! een gewéldig zadel!!!
Fantastische zit en zó goed liggen!

Alleen jammer dat dat zadels zijn die als ze niet meer goed liggen je er eigenlijk geen kant meer mee uit kan.. Een kn of kieffer kan je vaak in de kussens en event.. in de boom nog enigzins aanpassen maar zn anky werd mij verteld dat dat daar al stukken moeilijker bij is. En zo jammer dat je gewoon enorm veel geld voor alleen de naam betaald.. Tong uitsteken

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:50

Ik heb een Passier GG super fijn zadel en hiervoor had ik een County ook erg fijne zadels

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:56

Ik heb een euroriding luxor. Ik weet niet of dat dit merk al genoemd was?? Ik vind het een heerlijk zadel.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:19

Denk dat het heel persoonlijk is. Ik hou van een zadel met een diepe zit en veel kniewrong. Daarnaast zweer ik bij Kieffer dus werd het voor mij de Lusitano. Een vriendin houdt helemaal niet van kniewrong en ging voor de Rossner Amerika.. Als je niet van een diepe zit houdt is de prestige Leonardo misschien wat voor je? Deze vond ik weer verschrikkelijk.
Daarnaast is het net wat op je paard past, Stubben is op die van mij niet pas te krijgen op de een of andere manier.. Valt me wel op dat Stubben rijders Kieffer hard vinden en Kieffer rijders Stubben hard vinden Haha!
Dus mijn tip: ga na een ruitersportzaak en ga op alle zadel zitten.. Dan kom je dr vanzelf achter wat jij het fijnste vindt! Laat alleen even goed kijken of het zadel goed passend (te maken) op je paard is..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:26

ik ben helemaal fan van euroriding, had eerst een damant vzh en heb er nu ook een dressuur bijgekocht, echt su[per zadel.

maar waarschijnlijk vindt iedereen dat van zijn zadel, lijkt me het handigst om er gewoon veel uit te proberen (ook bv bij stalgenoten) en zelf te kiezen want fijn is voor iedereen anders!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:03

Persoonlijk kijk ik liever eerst wat het allerbeste op mijn paard past ipv eerst wat het allerzachtste zit... Ik kan op alles leren zitten, mijn paard wil ik niet leren lopen met iets wat niet past.

Ik heb nu een Stubben Excalibur, wordt helaas alleen nog op bestelling bij Stubben gemaakt.. Close-contact zadel, enkel zweetbladvoor superfijn contact met je paard. Zadel is compleet op maat gemaakt, met normale soufflé-kussens ipv keilkussens omdat zijn rug daar te kort voor is. (laat goed naar de laatste ruggewervel kijken, je zadel mag daar nooit achter komen te liggen!) En, het zit nog eens geweldig ook Knipoog

Klompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:59

Als je een echt lekker en goed dressuurzadel wilt, moet je een Albion proberen.
Een Engels zadel met een super zit. Ikzelf heb nog nooit op een lekkerder zadel gezeten (persoonlijk)
Albion is de op twee grootste zadelmakerij ter wereld en is in Nederland nog tamelijk onbekend.
Maarrrrrrr... Ze maken superzadels. De Spaanse rijschool in Wenen gaat ook op Albion rijden.

WeirdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:36

Ik ben fan van miijn Ainsley Rubens. Super zadel gewoon. Zit heel zacht.
Ik vindt alleen dat het wat te snel verslijkt

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:38

Ik heb zelf altijd kiefer gehad. Ik vind dit zadel erg goed. Blijven mooi en ik vind ze lekker zitten. Heb trouwens nog een kiefer malmo te koop. Past niet meer goed op mijn paard vandaar.

Ik heb dus alleen nog maar kiefers gehad.

Groetjes Mirjam

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:55

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:01

ik heb een passier A tempi ofzoiets en ik ben er erg blij mee .
ligt goed en zit goed.

en idd wat jet zegt moet goed passen voor paard en voor jezelf.
persoonlijk vind ik kieffer niet lekker zitten.
heb er vroeger mee gereden en vond ze snel hard worden maar dat kan natuurlijk nu anders zijn

gr

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:06

Klompie schreef:
Een Engels zadel met een super zit. Ikzelf heb nog nooit op een lekkerder zadel gezeten (persoonlijk)
Albion is de op twee grootste zadelmakerij ter wereld en is in Nederland nog tamelijk onbekend.
Maarrrrrrr... Ze maken superzadels. De Spaanse rijschool in Wenen gaat ook op Albion rijden.

Heb ik ook weleens op gereden.
Idd een fijn zadel.

Edit: dacht trouwens dat het een Duits merk was.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:07

miamivice schreef:
Ik heb een euroriding luxor. Ik weet niet of dat dit merk al genoemd was?? Ik vind het een heerlijk zadel.

Jazeker, met foto Knipoog op de vorige pagina.
Fijn zadel he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:42

Klompie schreef:

Valina schreef:
Heb ik ook weleens op gereden.
Idd een fijn zadel.

Edit: dacht trouwens dat het een Duits merk was.

Ze noemen het in Duitsland Lemetex.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:42

Wist ik niet.
Ik vond het wel een fijne (redelijk zachte) zit hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:53

Hierboven gaf ik aan dat Albion ook wel Lemetex werd genoemd.

Dat is niet juist, ik was in de war met Courbette!

( maarja, als je Albion snel achter elkaar zegt, lijkt het op courbette Sigaar Cool Haha! Haha! )

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:01

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:40

Ik rij op een prestige dolce. Duur zadel, maar zit echt heerlijk, ik heb er nog geen enkele keer spijt van gehad. En mijn paard ging onder dit zadel beter lopen.
Ik reed me altijd open op me vorige zadel. Dat was een KN.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:15

Bitch schreef:
Hierboven gaf ik aan dat Albion ook wel Lemetex werd genoemd.

Dat is niet juist, ik was in de war met Courbette!

( maarja, als je Albion snel achter elkaar zegt, lijkt het op courbette Sigaar Cool Haha! Haha! )

ik dacht dat Schöntal Lemetex was... Verward
maar misschien zit ik er nu helemaal naast...
(verkeerd voorgelicht door de ruitersportzaak Clown )

County is heel fijn trouwens!
(wel prijzig...)