Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:20

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:21

_Nicky schreef:
-Er is maar 1 maat; je kan ze op Shetten tot groot paard leggen
Nee, voor mij geen andere pads of dekjes Haha!

op mijn pony passen ze anders niet ... Helaas

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:23

RobinCera schreef:
_Nicky schreef:
-Er is maar 1 maat; je kan ze op Shetten tot groot paard leggen
Nee, voor mij geen andere pads of dekjes Haha!

Op mijn vorige pony, een C van 134 paste ze perfect..! OK dan!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:23

Alina schreef:
Roane schreef:

Mijn Eurostars zijn ook 55,- maar die hebben wel superpasvorm en zweetopname Lachen

Ik vind de eurostarpads idd veel fijner, mooie pasvorm, goeie zweetopname, en mooie kleurtjes, die hebben wél zo'n rugvorm.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:26

milou123 schreef:
RobinCera schreef:

Op mijn vorige pony, een C van 134 paste ze perfect..! OK dan!

mijne is ook 1.34 maar het is geen gezicht bij Cera ..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:30

Geen problemen met Anky-pads !!

Voordelen:
Blijven supermooi ook na tig keer wassen (ik heb katoenen dekjes gehad die na 2 keer wassen al vaal werden)
Nemen goed zweet op
Passen altijd
Kleuren zijn geweldig én veelal lekker neutraal (dus niet heel modegevoelig)
Haren zijn makkelijk te verwijderen
etc.
etc.

Bijkomend voordeel: ze houden hun waarde !! Dus als je een keertje bent uitgekeken op een kleurtje kun je ze over het algemeen zelfs als ze jaren oud zijn nog bijna voor de nieuwprijs weer kwijt (doe dat maar eens met een ander dekje).

Nadeel:
Na het scheren gaan ze wegglijden. Dat heb ik dit jaar gewoon opgelost door de Anky-pad 'erin' te laten staan. Nergens last van gehad !
Je moet ze goed in de kamer trekken (maar dat is dan ook alles).

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:33

Netje schreef:
Bijkomend voordeel: ze houden hun waarde !! Dus als je een keertje bent uitgekeken op een kleurtje kun je ze over het algemeen zelfs als ze jaren oud zijn nog bijna voor de nieuwprijs weer kwijt (doe dat maar eens met een ander dekje).

Wedden dat ik mijn Eurostar Brandy voor meer kan verkopen dan de nieuwprijs? Cool

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:33

Bij een Anky Cognac gaan de bieders dik over de nieuwprijs heen Nagelbijten / Gniffelen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:35

Maar dat komt omdat de cognac niet meer verkrijgbaar is, met andere kleurtjes valt dat tegen hoor Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:36

Klopt, daarom heb ik mijn zoektocht naar een cognac maar opgegeven. Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:39

#Ymke# schreef:
Maar dat komt omdat de cognac niet meer verkrijgbaar is, met andere kleurtjes valt dat tegen hoor Haha!

Maar er is geen ander dekje waar je na een jaar of wat gebruik toch nog makkelijk 30 euro voor krijgt... De meeste andere kun je dan gewoon in de prullenbak gooien omdat niemand ze meer wil (en ze er niet meer uitzien).

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:40

Supertje schreef:
Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon liggen zonder lusjes.

Dit vind ik bullshit. mijn paarden hebben een schoft van hier tot tokio en als ik een van de 2 paar lussen niet vast doe schuift het dekje echt wel naar achter ookal past m'n zadel goed

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:40

Netje schreef:
#Ymke# schreef:

Maar er is geen ander dekje waar je na een jaar of wat gebruik toch nog makkelijk 30 euro voor krijgt... De meeste andere kun je dan gewoon in de prullenbak gooien omdat niemand ze meer wil (en ze er niet meer uitzien).

Eurostar, eskadron, al twee merken waar je flink nog wat voor terug krijgt.
Maar het zou voor mij geen reden zijn om ankypads aan te schaffen, de nadelen zijn daar te groot voor . Bloos

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:43

ik vind t erg mooie dekjes om te zien. Liggen onder mijn zadel perfect. Kleurtjes vind ik ook leuk. De prijs vind ik wat minder Boos!

T is dat ik geen geld boompje heb anders zouden al mijn dekjes ankydekjes zijn Haha! ( nu hebben we er maar een paar)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:48

Ik vind het echt dekjes van niks. Totaal geen pasvorm, waardoor ze (ook als je ze goed in het zadel trekt) erg klemmen op de schoft. Ik ben blij dat ik er 1 heb mogen lenen, om er achter te komen dat ze idd zo waardeloos zijn kwa pasvorm als ze eruit zien...

Wel zijn er erg mooie kleurtjes....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:51

Ik ga voor de PK pads, goedkoper, mooiere kleuren, betere pasvorm en ze blijven gewoon liggen Haha!. Die van Anky eindigen altijd ergens op zn kont Tong uitsteken

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:55

mijn vorige paard had een gigantisch hoge schoft.
er lag een op maat gemaakt zadel op.ik gebruikte altijd de anky pads.ik trok ze altijd de kamer in,en er is bij mij nog nooit een anky pad gaan schuiven.dus ik ben van mening dat er echt geen lusjes nodig zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:01

ik ben zowiezo tegen pads
een zadel moet goed passen, een dikke pad ertussen maakt de boom smaller
zo ben ik ook tegen dikke bontjes
je wil een goed contact hebben met de rug van een paard, waarom daar een dekbed tussen doen?
als je met je vriend of vriendin vrijt doe je er toch ook niets tussen Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:04

ThaGirl schreef:
Supertje schreef:
Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon liggen zonder lusjes.

Dit vind ik bullshit. mijn paarden hebben een schoft van hier tot tokio en als ik een van de 2 paar lussen niet vast doe schuift het dekje echt wel naar achter ookal past m'n zadel goed

Dat vind ik pas bullshit. Ik heb ook een paard gehad met een megaschoft en juist de Ankypads bleven super liggen.

Voor mij niets anders dan de Ankypads. Ik heb 2 'neppe', die zijn toch iets minder.

Ze nemen goed vocht op, liggen super onder mijn zadel en passen op ieder paard.

En wat ik fijn vind: je ziet aan de pad of je zadel goed ligt. Want als je zadel niet goed past gaat je Ankypad schuiven! En als hij vast zit met touwtjes zie je dat niet.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:05

Ik gebruik alleen maar de look a like pads, bevallen prima!! Groot voordeel vind ik dat ze mooi blijven in de was, zelfs op 60 graden en ze kunnen zo in de droger!
Daarnaast zijn de kleuren erg mooi. Ik koop geen anky's omdat ik die te duur vindt. de "nepperds" zijn naar mijn mening exact hetzelfde voor de helft van het geld. Natuurlijk is het mooi om het logo erop te hebben staan maar daar betaal ik niet voor.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:09

ik heb neoppers en de echte anky's,maar de neppers vind ik net zo goed als de anky's

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:09

_Nicky: Dat slaat echt nergens op, Een anky past echt niet op shetlanders. Het is maar wat je passen noemt hoor! Ik zie de laatste tijd zoveel mensen die hun shetlander berijden met een Anky; Echt ontzettend stom vind ik dat! Het einde van de pad, ligt op de kont van je pony Nagelbijten / Gniffelen

En inderdaad Corssmonster, zoiezo heb ik alleen maar dekjes Huilen van het lachen Om de zelfde redenen.

Ik zie trouwens erg veel argumenten voorbijkomen, waarvan ik denk; Moet je daarom een anky aanschaffen? Nou dat heb ik bij de mijne ook hoor. Ja

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:21

Elaine; Ieder z'n eigen mening zeg, Sommige paarden hebben gewoon een dekje nodig waar vorm in zit, past het zadel dan gelijk niet? Naar mijn mening niet hoor

(Kon niet meer editten!)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:23

Maar als je kijkt bij de Ankypads, over het algemeen gaan ze schuiven als het zadel niet goed ligt (of als je gewoon niet kan opzadelen Nagelbijten / Gniffelen maar laten we daar niet van uitgaan).

En ieder zijn mening inderdaad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:27

Ik vind juist die pads met rugvorm super irritant. Daar kan alleen maar die vorm in, het past zich niet aan aan het paard. Ik trek mijn Anky's gewoon flink op in de kamer, en die gaan niet trekken of schuren of verschuiven.

Het feit dat ze nergens riempjes hebben vind ik juist weer een voordeel, bij mijn oude dekjes knipte ik die er altijd af. Mijn ervaring is dat ze juist als je ze vastmaakt gaan schuiven en trekken, dat deed ik met "gewone" dekjes dus ook al niet.

Ik vind de onderzijdes fijn, dat zweetopnemende. Polypads heb ik ook gehad, daar komen ze echt zeiknat van onder vandaan, je polypad zit dan onder het witte schuim dus die dingen moet je vrijwel dagelijks wassen.

Het enige nadeel aan de Anky's vind ik de prijs, maar ze zijn er volop tweedehands te vinden. De kwaliteit is prima dus dat kun je rustig doen Lachen Ik heb het ook wel eens met een goedkope nepperd geprobeerd maar daar was ik toch niet zo tevreden over als de Anky's.